Tulipa palattua Bemareihin ja hommasin tollasen 540. Nyt hetken tullut ajeltua ja tuntuu että alhaalla voisi ehkä olla enemmän voimaa. Moottori toimii ihan normaalisti ilman mitään ääniä tai värinöitä, 4000rpm kohdalla repäsee sitten voimakkaammin, alavääntöä odotin olevan enemmän. Onko jotain todettua tyyppivikaa vai oliko vaan odotukset liian korkealla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 540 alaväännöt?
Collapse
X
-
Mulla vähän samaa ongelmaa. Välillä tuntuu että kulkee tosi helposti ja vaivattomasti ja sitten välillä saa polkea ihan tosissaan että menee mihinkään. Mulla on ainakin nokka akselin asentotunnistin rikki, antaa sitä vika koodia ja käy oireisiin muutenkin. Välillä pitää startata pidempään ja silloin ei yleensä kulje. No tiistaina tuon näkee että helpottaako uudella tunnistimella. Tyhjäkäynti moottori eli icv kannattaa putsata myös ja tarkistaa imuvuodot. Ja tietenkin lukea vikakoodit.E61 520Da
Comment
-
-
Originally posted by |auri View PostTulipa palattua Bemareihin ja hommasin tollasen 540. Nyt hetken tullut ajeltua ja tuntuu että alhaalla voisi ehkä olla enemmän voimaa. Moottori toimii ihan normaalisti ilman mitään ääniä tai värinöitä, 4000rpm kohdalla repäsee sitten voimakkaammin, alavääntöä odotin olevan enemmän. Onko jotain todettua tyyppivikaa vai oliko vaan odotukset liian korkealla?
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Vaihdoin sen nokka akselin asentotunnistimen äsken niin kylläpä toimii auto ihan eri tavalla nyt. Nyt ei enää mieti kun painaa kaasun äkkiä pohjaan, parhaiten huomaa paikallaan. Kulkee myös huomattavasti "helpommin" nyt, varsinkin risteyksistä lähdettäessä yms. Eli kannattaa lukaista ne koodit.E61 520Da
Comment
-
-
Ihmettelin auton käyttäytymistä tuon asentotunnistimen vaihdon jälkeenkin eli auto tuntui välillä ettei kunnolla vedä alhaalta. Guukletin hieman ja löysin tämän: http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1571798 Eli bensapumpun liitin oli mullakin löysällä. Nyt on toistaiseksi toiminut miten pitääkin. Ero tosi huomattava, kiihtyy paljon helpommin ja loota toimii terävämmin ja muutenkin paremmin. Eli kannattaa tuo liitin tarkistaa, ei maksa paljoa.E61 520Da
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View PostIhmettelin auton käyttäytymistä tuon asentotunnistimen vaihdon jälkeenkin eli auto tuntui välillä ettei kunnolla vedä alhaalta. Guukletin hieman ja löysin tämän: http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1571798 Eli bensapumpun liitin oli mullakin löysällä. Nyt on toistaiseksi toiminut miten pitääkin. Ero tosi huomattava, kiihtyy paljon helpommin ja loota toimii terävämmin ja muutenkin paremmin. Eli kannattaa tuo liitin tarkistaa, ei maksa paljoa.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View PostKaikki liitokset putsasin. Mutta löysän tuntuinen oli pumpun päässä oleva "abikoliitin" ihan niinkuin tuolla linkin ulkomaan jantterilla, joka oli huomannut sitä liitosta katsoa. Ei siinä kannessa taida olla irtoavia liittimiä sisäpuolella.
Eli se pumppu nousee ulos sieltä kun painaa niitä mustia klipuja sisäänpäin ja nostaa:thinkBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View PostEi siinä kannessa taida olla irtoavia liittimiä sisäpuolella.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostEi ole.Ainoastaan pumpulla "abikot" + johtojen tyyppika E39:ssä.Eli pumpun johdot voi mennä poikki siitä kannen liittimen alapuolelta pinnien juuresta.Kuori voi näyttää ehjälle,mutta johdin menee poikki kuoren sisältä.Itselläkin ollut kahdessa eri E39:ssä sama ongelma.Löytyy tuolta: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...8&postcount=22Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
^Varmaan samoja oireita aiheuttaa kuin mulla jos johto ei oo kokonaan poikki, mutta jos poikki kokonaan niin ei tietysti toimi ollenkaan.
edit: Ei se pumppu nouse kannen mukana, vain se mittarin anturi ja bansaletku. Sitä kantta pitää vähän käännellä ja väännellä että sopii tulemaan, älä väkisin. Edit: tuosta näät mitä siellä tankissa luuraa: http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1290915Last edited by Mik@; 22-10-2012, 18:35.E61 520Da
Comment
-
Comment