Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 lämmönnousu ja savu??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e30_M-tech1
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 340
    • Tampere

    e39 lämmönnousu ja savu??

    Elikä n.15 km jälkeen alkoi moottorinlämpöviisari kiipeämään punasta kohti.
    Ajoin lähimmälle parkkipaikalle joka oli n.10 metrin päässä.Annoin jäähtyä hetken
    Paisarisäiliö kiehutti yli nestettä joitakin desilitroja kun avasin paisarinkorkkia..

    Odottelin että että miten alas lakee kun jäähtyy.
    Öljytikussa pelkkää öljyä.
    ja jäähdytinnesteissä pelkkää jäähdytinnestettä..

    No löin käyntiin lisättyäni jäähdytinnesteet normaalirajalle.
    Vesipullo oli mukana autossa..
    Lämmöt normaalissa ja pysyi normaalissa!
    Savutus normaalin väristä harmaata mutta tuuppas savua PALJON!
    Ajoin kotiin n.100metriä tuolta parkkikselta niin heti lähdössä yritti lämmöt kiivetä,mutta kenkäsin kotiin niin lämmöt laski kuin ilmavirran aikaansaamana normaaliin..

    Kuulostaako tutulta,mistä alan etsimään vikaa?oisko vesipumppu vai kansi..? :/ ja auto on 523 -97 manuaalilootalla.
    Nykyiset:e39 530i & e36 325
    ---------------------------------------------------
    Exät:
    vw golffi
    e46 328 -00
    e30 320 -87
    e30 325 -83
    e36 325 -91
    e36 328 -98
    e30 325 M-tech1 -87
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    #2
    ilmaa?
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8258
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      ilmaa siellä on, todennäköinen vuotopaikka on termarikotelo
      Last edited by peto2; 08-10-2012, 18:22.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • e30_M-tech1
        BTCF Member
        • Jan 2011
        • 340
        • Tampere

        #4
        Kiitos!=)

        Nopeista vastauksista.
        Toivottavasti oli ilmaa tai joku pikkuvaiva,ku ensimmäisenä tuli mieleen:...se on kansi =D
        En kyl ymmärrä miten sinne ois ilmaa päässy, ku nesteitä ei ole vaihettu.
        Aloin epäillä termostaattia,että ei aukea ja nostaa siks lämmöt..
        Hyttiin puhaltaa normaalia lämmintä ja kylmää.

        Pääsen tutkailemaan huomenna tarkemmin.
        Saattaa se savutuskin olla kondensiovettä,ku on viikonlopun seissyt sateessa..
        Nykyiset:e39 530i & e36 325
        ---------------------------------------------------
        Exät:
        vw golffi
        e46 328 -00
        e30 320 -87
        e30 325 -83
        e36 325 -91
        e36 328 -98
        e30 325 M-tech1 -87

        Comment

        • TFV
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 3080
          • Nurmijärvi

          #5
          Se vesipumppu osaa kanssa oireilla; välillä sutii, välillä toimii.
          Jos pumppu pyörinyt yli 150tkm. niin vaihtoon vaan.
          Muovinen terrmarikotelo on tosiaan myös vaihtoehto, mutta sitten nestettä pitäisi hävitä. Yleensä vielä niin paljon, että haisee ja huomaa muutenkin.
          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

          Comment

          • Bimmer_Henu
            Newbiemmer
            • May 2010
            • 22
            • Helsinki

            #6
            Itellä kävi viime syksynä samantyylisesti, ajoin moottoritiellä ja näin taustapeilistä että hyvät höyryt joltain tulee autosta ja sitten lämmöt nous tappiin ja tajusin että sehän tulee saatana mun autosta. Samalla tavalla ajo nestettä pihalle ja höyryä nous. Ei koskaan oikeestaan selvinny että mistä se falskas ilmaa sinne, kiristelin kaikki letkuliitokset ja ilmasin järjestelmän ja taas toimi. Ko. auton jäähdytysjärjestelmä on kyllä kaikenkaikkiaan vähän vittumainen.
            e39 520i
            ex: e36 325i

            Suzuki Bandit
            Toyota Soarer twin turbo

            Comment

            • e30_M-tech1
              BTCF Member
              • Jan 2011
              • 340
              • Tampere

              #7
              kerää painetta ja puhaltaa kylmää..

              Lisää tutkailua..
              Vettä sai lisätä litran ja sisälle ei puhalla ku jääkylmää.
              Annoin koneen lämmetä tyhjäkäynnillä ja lämmöt pysy keskellä,mutta kun piti kierroksia 2000rpm hetken aikaa,ni lämmöt alko kiipeemään yli puolenvälin.

              Ylä ja alaveiletkut sillä hetkellä kivikovat,eli painetta.Avasin ilmausruuvin ja ku päästi paineet/ilmat pihalle ja rauhottu.Lämmöt pysy taas keskellä..

              Ajoin pikku lenkin ni ajaessa puhalsi kuumaa,tyhjäkäynnillä edelleen kylmää.Ei nostellut lämpöjä enää ajossa eikä tyhjäkäynnillä.
              Veden väri on kupari/ruoste ei pinkki enää..

              No tutkailen että jäikö ilmavaivat tähän vai hörppiikö ja mistä.
              hmm..miksei puhalla lämmintä tyhjäkäynnillä..
              Nykyiset:e39 530i & e36 325
              ---------------------------------------------------
              Exät:
              vw golffi
              e46 328 -00
              e30 320 -87
              e30 325 -83
              e36 325 -91
              e36 328 -98
              e30 325 M-tech1 -87

              Comment

              • Klasu-
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 546
                • Helsinki

                #8
                Kannattaa se vesipumppu ehkäpä kattella suht. nopeasti.

                Voi toimia just noin, että vesi hädintuskin kiertää tyhjäkäynnillä/matalilla kierroksilla, mutta kierrosten myötä pumppausteho paranee senverran että jaksaa kiertää siellä lämppärin kennossakin, jossa todennäköisesti edelleen ilmaa.

                Jos jäähdytinneste vaihtaa väriä "nopeasti" niin kyllä melkeen sitten kansiviasta on kyse.
                Vesipumppu siis kannattanee vaihtaa jokatapauksessa, samoin likaantunut jäähdytinneste, ja seurailla tilannetta sitten.

                Comment

                • djs^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2009
                  • 1177
                  • Mikkeli

                  #9
                  Veikkaan kannentiivistettä. vesi tulee ulos ei vedä öljyn sekaa.
                  EX :
                  -E36 316
                  -E36 325
                  -E39 523
                  -E39 530dA M-Sportx2
                  -E60 525dA M-Sport x2
                  -E60 545i Matte white
                  -E53 x5
                  -E91 3xx

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎