Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d fuel injection system

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kipe
    Newbiemmer
    • Oct 2010
    • 4
    • Sievi

    E39 530d fuel injection system

    Yritin lueskella vanhoja juttuja, mutta en löytänyt just samanlaista vikaa.
    Auto hyytyi vaimokkeella tien reunaan ja herjaa heti kun laittaa virrat päälle "fuel injection system"
    Oireili ensin niin ettei jaksanut vetää kaasu pohjassa kuin 160km/h ja loppujen lopuksi 80km/h
    Hyviä vinkkejä otetaan vastaan mistä alkaa vikaa kalastelemaan.
    Vikakoodit luetaan tässä illan aikana kun kaveri ehtii tulla käymään.
  • -cruelty
    Newbiemmer
    • Aug 2012
    • 21
    • Lahti

    #2
    Tuolla jotain juttua... http://www.bmw-driver.net/forum/show...t=28671&page=2
    poltteli sulakkeita ja lopulta syyksi paljastui aika karuun kuntoon mennyt bensapumppu.

    Comment

    • buksin-1
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 4592
      • Keski-Pohjanmaa

      #3
      Originally posted by Kipe View Post
      Yritin lueskella vanhoja juttuja, mutta en löytänyt just samanlaista vikaa.
      Auto hyytyi vaimokkeella tien reunaan ja herjaa heti kun laittaa virrat päälle "fuel injection system"
      Oireili ensin niin ettei jaksanut vetää kaasu pohjassa kuin 160km/h ja loppujen lopuksi 80km/h
      Hyviä vinkkejä otetaan vastaan mistä alkaa vikaa kalastelemaan.
      Vikakoodit luetaan tässä illan aikana kun kaveri ehtii tulla käymään.
      Siirtopumppu:think
      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
      SISUSTAT modaukset

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #4
        Vikakoodien jäkeen ollaan todennäköisesti kovasti viisaampia veikkauksissa.

        Originally posted by Kipe View Post
        Auto hyytyi vaimokkeella tien reunaan
        Oireili ensin niin ettei jaksanut vetää kaasu pohjassa kuin 160km/h
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Kipe
          Newbiemmer
          • Oct 2010
          • 4
          • Sievi

          #5
          Autocom antoi seuraavat vikakoodit.

          1260 Syöttöpumpun ohjausjärjestelmä
          09F6 Polttoaineen yhdysputken paineen valvonta; yhdysputken paine liian pieni käynnistyksessä

          Vikakoodien poistamisen jälkeen ei enään tullut tuota "fuel injection system"
          Siirtopumppu vaikuttais ainakin olevan hiljaista poikaa.
          Siis tämä joka on kuskin penkin alla, onko se sitten siirtopumppu vai esipainepumppu??? :think
          Mutta onko vika siinä vai sen ohjauksessa tai muualla syvemmällä?
          Pitänee oottaa pumppu pöydälle ja tutkia pyöriikö se mihinkään ja tutkia tuleeko pumpulle asti virta.

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #6
            Originally posted by Kipe View Post
            Autocom antoi seuraavat vikakoodit.

            1260 Syöttöpumpun ohjausjärjestelmä
            09F6 Polttoaineen yhdysputken paineen valvonta; yhdysputken paine liian pieni käynnistyksessä

            Vikakoodien poistamisen jälkeen ei enään tullut tuota "fuel injection system"
            Siirtopumppu vaikuttais ainakin olevan hiljaista poikaa.
            Siis tämä joka on kuskin penkin alla, onko se sitten siirtopumppu vai esipainepumppu??? :think
            Mutta onko vika siinä vai sen ohjauksessa tai muualla syvemmällä?
            Pitänee oottaa pumppu pöydälle ja tutkia pyöriikö se mihinkään ja tutkia tuleeko pumpulle asti virta.
            Suurella todennäköisyydellä kuskin penkin kohdalla pohjan alla oleva siirtopumppu (vai onko se nyt oikeasti nimeltään esipaineen korotuspumppu). Koputtele sitä virrat päällä niin yleensä hörähtelee, mutta jos tosiaan oli hiljainen niin siinähän se vika on! Vikakooditkin sen jo vahvistaa.
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • Kipe
              Newbiemmer
              • Oct 2010
              • 4
              • Sievi

              #7
              Kylläpä se vika tuossa pumpussa on.
              Otin pohja"panssarin" irti ja naputtelin pumppua.
              Hirveää rohinaa pitää. Sama kuin pistäis betonimyllyn käyntiin.

              Comment

              • Kipe
                Newbiemmer
                • Oct 2010
                • 4
                • Sievi

                #8
                Nyt on uusi pumppu ja suodatin paikollaan ja hienosti taas rokkaa.
                Ei muuta kun seuraavaa vikaa odotellessa

                Comment

                • tmanni
                  Newbiemmer
                  • Nov 2007
                  • 13

                  #9
                  E39 525d fuel injection system

                  Yritin etsiskellä foorumilta juuri tähän liittyvää täsmällistä vikaa mutta ei löytynyt.
                  Eli E39 525d vm -00 antoi kiihdytettäessä rampilta maantienopeuksiin herjan Fuel Injection System. Tämän jälkeen huomasin, että kiihdytyksessä ei ollut enää normaaleja tehoja. Lisäksi auto piti erikoista ääntä, kuin "traktorilla" olisi ajanut. Tehojen menetys/äänet oli samanlainen kuin autosta olisi mennyt imusarja hajalle.

                  Auto kuitenkin lepäili hetken parkkipaikalla, jonka jälkeen käynnistyi normaalisti ja kiihdytyskin oli normaalin tehoinen. Auto teki tämän jo toista kertaa.

                  Kuskin penkin alle on vuosi sitten vaihdettu polttoainepumppu tai siirtopumppu vai miksikä sitä täällä sanotaan. Voisiko vika olla tässä tilanteessa tankissa olevassa pumpussa? MAF? Rail-anturi?

                  Comment

                  • deezaye
                    Bimmer Rookie
                    • May 2005
                    • 185
                    • Turenki Rock City

                    #10
                    Tuskin ainakaan tankissa olevassa pumpussa, jos se on rikki nii sillon oireet on yleensä sitä että auto ei käynnisty enää tai sammuu ku polttoainetta on tyyliin vartti tai alle....

                    Vähän offtopic, mutta itselläni meni tankissa oleva pumppu jo joskus vuosi sitten rikki, ja ongelmia ei ollut jos piti vaan yli varttitankillista ainetta tankissa. Sitten korkkas se siirtopumppukin, ja auto sammui kesken ajon täydellä tankilla. Molemmat pumput vaihtoon mutta ei lähtenyt käyntiin vieläkään, ja nyt sit odotellaan korkeapainepumppua ulkomailta, mut se mikä on jännää, että mulla ei missään vaiheessa oo tullut tota fuel injection herjaa. Ainoastaan alhaisista siirtopaineista on tullu vikakoodi sen pari kertaa ku tankki pääsi liian vajaaksi ja auto ei lähtenyt käyntiin...
                    E53/M54B30 -04
                    E39/M57D30 -99
                    E34/M30B35 -88
                    E28/M10B18 -85

                    Comment

                    • tmanni
                      Newbiemmer
                      • Nov 2007
                      • 13

                      #11
                      E39 525d fuel injection system

                      Sellainen piti vielä lisätä edelliseen viestiin, että huomasin imusarjan putsauksen yhteydessä imusarjan ensimmäisen pultin (nokasta katsottuna) vastakappaleen olevan irti. Eli käytännössä pultin kierre on irti jolloin imusarja ei aivan täydellisesti kiristy paikoilleen. Voisiko "fuel injection system" virheilmoitus johtua siitä, että päästää tuolta "löyhemmästä" kohdasta paineet pihalle kovemmassa kiihdytyksessä?

                      Diesel-suodatin on myös muuten vaihdettu vuosi sitten.

                      Comment

                      • BreeZi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 2371
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by tmanni View Post
                        Sellainen piti vielä lisätä edelliseen viestiin, että huomasin imusarjan putsauksen yhteydessä imusarjan ensimmäisen pultin (nokasta katsottuna) vastakappaleen olevan irti. Eli käytännössä pultin kierre on irti jolloin imusarja ei aivan täydellisesti kiristy paikoilleen. Voisiko "fuel injection system" virheilmoitus johtua siitä, että päästää tuolta "löyhemmästä" kohdasta paineet pihalle kovemmassa kiihdytyksessä?

                        Diesel-suodatin on myös muuten vaihdettu vuosi sitten.
                        Ei aiheuta ilmapuolen jutut fuel injection system vikakoodia, mutta kuormalla vuotava suutin aiheuttaa.
                        Naftasuodin olisi hyvä vaihtaa kausiluontoisesti.
                        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                        - E- ja F- sarjan avaimet.
                        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                        .

                        Finmodi oy
                        050-3063926
                        [email protected]

                        Comment

                        • herramax
                          Newbiemmer
                          • Oct 2013
                          • 1
                          • Akaa

                          #13
                          Samaa vikaa ja vika löytyi!

                          Elikkäs itse omistan bmw 525d ja antoi kanssa tuota vikakoodia. Tehot hävisi jos antoi vähänkin kaasu eli jouduin pintakaasulla ajeleen että toimi suht normaalisti. Pitkän ajon jälkeen alkoi myös nafta tuoksumaan hytissä ja auto ei meinannu edes käynnissä pysyä. 6-sylinterinen moottori rupesi jo kuulostamaan 8-sylinteriseltä. Auto myös sammuili. Hetken aikaa jouduin ajelemaan autolla ennen kuin sain sen korjaamolle ja korjaamolla vaihdettiin polttoaine yhdysputken O-rengas jonka jälkeen auto toimi normaalisti ja ei mitään vikaa. Kannattaa kokeilla vaihtaa!

                          Comment

                          • BreeZi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 2371
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by herramax View Post
                            Elikkäs itse omistan bmw 525d ja antoi kanssa tuota vikakoodia. Tehot hävisi jos antoi vähänkin kaasu eli jouduin pintakaasulla ajeleen että toimi suht normaalisti. Pitkän ajon jälkeen alkoi myös nafta tuoksumaan hytissä ja auto ei meinannu edes käynnissä pysyä. 6-sylinterinen moottori rupesi jo kuulostamaan 8-sylinteriseltä. Auto myös sammuili. Hetken aikaa jouduin ajelemaan autolla ennen kuin sain sen korjaamolle ja korjaamolla vaihdettiin polttoaine yhdysputken O-rengas jonka jälkeen auto toimi normaalisti ja ei mitään vikaa. Kannattaa kokeilla vaihtaa!
                            Onko kyseessä osa 22?
                            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                            - E- ja F- sarjan avaimet.
                            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                            .

                            Finmodi oy
                            050-3063926
                            [email protected]

                            Comment

                            • ojanhe7
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2004
                              • 94
                              • Tampere

                              #15
                              Heitä luuni soppaan

                              Meillä pukkaa kanssa samaa herjaa..Tosin hieman eri mausteilla. Vikakoodit tulee kaasupolkimen asentotunnistimesta, turbon paine tunnistimesta, maf:sta ja muistaakseni vielä jostain muusta. Auto menee Limp modeen eli kierrokset asettuu 1500rpm ja alkaa nilkuttamaan. Tätä kestää n.5-10s jonka jälkeen mennään taas iloisesti seuraavat 100-300km ilman vikaa. Auto vetää normaalisti eikä erikoisemmin savuta. Vikakoodi tulee vielä erikoisesti jännitteiden katoamisesta edellemainituilta laitteilta joten homma on aika mystinen.

                              Tällä hetkellä kaasupolkimen potikassa on yleismittari kiinni jolla mitataan tulevaa 5V jotta tiedetään katoaako jännitteet oikeasti..

                              Niin ja auto on 530d -00 prefacelift
                              Kaikki apu otetaan ilolla vastaan, hyvät arvauksetkin käy
                              Last edited by ojanhe7; 13-10-2013, 19:36.
                              e39 530d, e61 525d

                              ex. e39 525 tds
                              ex. bmw 320

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎