memebuy23buy

E39 530d fuel injection system

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kiwes
    BTCF Member
    • Nov 2010
    • 707
    • JKL

    #16
    Originally posted by ojanhe7 View Post
    Meillä pukkaa kanssa samaa herjaa..Tosin hieman eri mausteilla. Vikakoodit tulee kaasupolkimen asentotunnistimesta, turbon paine tunnistimesta, maf:sta ja muistaakseni vielä jostain muusta. Auto menee Limp modeen eli kierrokset asettuu 1500rpm ja alkaa nilkuttamaan. Tätä kestää n.5-10s jonka jälkeen mennään taas iloisesti seuraavat 100-300km ilman vikaa. Auto vetää normaalisti eikä erikoisemmin savuta. Vikakoodi tulee vielä erikoisesti jännitteiden katoamisesta edellemainituilta laitteilta joten homma on aika mystinen.

    Tällä hetkellä kaasupolkimen potikassa on yleismittari kiinni jolla mitataan tulevaa 5V jotta tiedetään katoaako jännitteet oikeasti..

    Niin ja auto on 530d -00 prefacelift
    Kaikki apu otetaan ilolla vastaan, hyvät arvauksetkin käy

    Tähänkö ei löytyny ratkaisua ikinä?


    Itelle lykkäs melkein saman vian, ainoa vaan, että kun vika tulee päälle, niin poistuu vain odottamalla (auto sammuksissa) 10-15min.

    Tulee takasin heti kun saa auto kenkää, tyhjäkäyntiä käy nätisti ja vika kun päällä niin "automaattikaasu" 1500 rpm eikä reagoi kaasuun.

    Vikakoodia kaasupolkimelta ja MAF, vaihellaan nyt suodatin alkuun ja katotaan sitte uuestaan.



    e. Viikon se toimi suodattimen vaihdon jälkeen ja taas samat oireet. seuraavaks varmaan koitan livedataa kattella, josko näillä keleillä pysyis inpa tulilla



    Last edited by Kiwes; 11-02-2019, 10:00. Reason: ja sama uudestaan
    Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
    INPA, BMW Scanner 1.4.0

    Nykynen:E39 530dA tourinki -02
    EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

    Comment

    Working...
    X