Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 9/99 (-00) aut. ilmastointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #16
    Joo mulla on noita samoja ongelmia kans. 20 astetta sisällä ja perse jäätyy ja lasit huurtuu!

    Aattelin, et saattais olla jotain sökönö tos ilmastoinnis, mut taitaa sit olla ominaisuus. Löysin äsken tollasen jutun, jolla saa ainaki E36:ssa selville lämpötilaanturien ja läppien tietoo automaatti-ilmastoinnista, eli Auto- ja Defrost-napit samaan aikaan pohjaan. Pitänee testaa tota tai jotain vastaavaa huvikseen...
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

      #17
      Laakkonen muuten suositteli muutama vuosi sitten talviasentoja aut ilmastoinnille:
      lämpö +22C , puhallut keskivälille tai yli. Tämä siis, jos pakkasta on -20C tai enemmän tai auto täynnä ihmisiä.
      Auttaa kyllä. No, nyt ei pitäisi olla enää itsellä tarvetta, kun on tuplalasit...
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • hannuk
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 2136
        • Capital

        #18
        Varmistakaa nyt että ilma kiertää varmasti kunnolla. :!:

        Mulla toimii automaattiasennossa aivan erinomaisesti kunhan muistaa pitää edessä keskellä olevat suuttimet auki ja mielellään vähintään siinä keskiasennossa lämmön suhteen. Jossain vaiheessa mulla oli ne enemmän punaisella ja silloin sieltä ei tullut tarpeeksi ilmaa läpi.
        - BMW x5 f15 m50d "navetta"
        - Porsche Cayenne S
        - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
        - plus pari muuta

        Comment

        • ex-VAG
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 408
          • Tampere

          #19
          Joo pitää vielä säädellä.
          Tää on mulla kuitenkin ensimmäinen automaatti AC jota joutuu käsin sääteleen
          Nyt vois ilmastoinnista vastaavat bemuinsinöörit käydä vaikka pikku excursiolla tuolla ruåttin maalla, aluksi vaikka Saabin pajalla... No joo ehkä nämä ogelmat ovat esim e60:ssä pienempiä.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Ei kuulemma ole.

            Comment

            • bavaria:39
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 323
              • Kotka

              #21
              Originally posted by KFZ-Koenig
              Joo mulla on noita samoja ongelmia kans. 20 astetta sisällä ja perse jäätyy ja lasit huurtuu!

              Aattelin, et saattais olla jotain sökönö tos ilmastoinnis, mut taitaa sit olla ominaisuus. Löysin äsken tollasen jutun, jolla saa ainaki E36:ssa selville lämpötilaanturien ja läppien tietoo automaatti-ilmastoinnista, eli Auto- ja Defrost-napit samaan aikaan pohjaan. Pitänee testaa tota tai jotain vastaavaa huvikseen...
              Autona E39, mitään ei tapahtunut kun näpräsin noita nappeja... Olisko netissä ohjeita tms?

              Comment

              • bavaria:39
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 323
                • Kotka

                #22
                Niin ja kuinkas on tilanne E60:n ja facelift E39:n automaatti-ilmastointien kanssa, toimiiko, vai onko samaa tekoa kuin tässä topicissa käsitellyt laitteet? E60:n osalta joku jo vastaskin..

                Comment

                • Keimo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2032
                  • Kekkoslovakia

                  #23
                  Originally posted by bavaria:39
                  Niin ja kuinkas on tilanne E60:n ja facelift E39:n automaatti-ilmastointien kanssa, toimiiko, vai onko samaa tekoa kuin tässä topicissa käsitellyt laitteet? E60:n osalta joku jo vastaskin..
                  No, pahin ilma on sellainen kostea ja sumuinen ilman (~ + 2C), silloin tuntuu menevän ikkunat huuruun. Sama homma oli Mondeon automaatti-ilmastoininnin kanssa.

                  Jos on pakkasta, niin tuo huurtuminen on vähäisempää. Tärkeintä on se, että ikkunat ovat puhtaat. Paskanen ikkuna huurtuu helposti.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Käsittääkseni tuo ilmastointi muuttui faceliftin kohdalla(00-01) vain hieman elektroniikan/ohjauksen kohdalla. Olisiko tässäkin "parannukset" tulleet suureen päivitykseen eli 9/98. Pointti on kuitenkin se että mitään kovin dramaattista luotettavuuden paranemista ei kuitenkaan ole missään kohdassa evoluutiota tapahtunut, vaan ensimmäiset E60:kin ilmastoinnin ongelmat ovat jo minunkin korviini kantautuneet. Merkkihuollon asentajalta kuulin että aikoinaan e39:n automaatti-ilmastoinneista ei edes uutena toimineet kaikki niinkuin piti, mutta ihan kaikki ei sitä huomanneet/tajunneet joten asian annettiin olla. Nyttemmin niistä ei kai toimi juuri yksikään niinkuin pitäisi ja näitä huurtumis, puhallus,ohjaus, ym.ongelmia on lähes jokaisella. Manualilaitteistoilla ei näitä ongelmia ole(ps.tämä ei ole kuitti...).

                    Comment

                    • tes
                      Newbiemmer
                      • Sep 2004
                      • 4
                      • Espoo

                      #25
                      Samantyyppisiä ongelmia minullakin, auto on e39 -98.
                      Ikkunat menevät toisiaan aivan huuruun , muutan lämmityksen käsikäytölle tai etulasille, jolloin lasit taas kirkastuvat.
                      Ilmeisesti automatti-ilmastointi ei aina toimi oikein vaikka vikamuistiin ei tulekaan mitään viestiä

                      Comment

                      • mattij
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 197
                        • Rankkula

                        #26
                        E39 huurtumiset estää pitämällä huolen, että ikkunoiden sisäpinnat ovat varmasti puhtaat (likaantuvat vaikka autossa ei poltetakaan) ja raitisilmasuodatin vaihdettu riittävän usein. Tämän olette varmaan jo hoitaneetkin. Jos tuntuu ettei tämä riitä tai autoon kertyy paljon lunta, voi pyytää ohjelmoimaan puhaltimen toimimaan reippaammalla nopeudella. Oma facelift versio automaatti-ilmastoinnilla toimi aina ilman ongelmia. Automaattisen sisäilmankierron innokkuutta en laske viaksi, senhän saa pois päältä talveksi.

                        E60:n imastointiautomatiikkaa (ainakin laajennettua) voi iDrivellä säätää 'pienemmälle' sekä muuttaa lämmönjakoa. Hiljaisen auton puhaltimen äänen saa lähes kuulumattomiin. Ainoastaan täydellä kuormalla ja kostealla ilmalla joutuu palaamaan normaaliohjelmaan tai lisäämään puhallusta.

                        Eli ainakin yksi, jolla ei ole ongelmia E39/E60 automaatti-ilmastoinnin kanssa.

                        2002ti -75, 1502 -75, M3 -15, X1 25d -17, 330e -17
                        projektit
                        1800TI -64, 1800 -65, 1800TI -65, 2002 -69, 2002ti (20-4) -73
                        ex
                        EMW 327 -55, 2002tii -73, 320i -82, 520iA -84, M535i -85, 520iA -87, 535i -88, 520i -90, 525iA -90, 525iAXT -90, 320iCabrio -90, M5 -91, 325iAXT -92, 325iCabrio -92, 323iACabrio -00, 525iAT -01, C1 -01, 325iACabrio -03, M3 Cabrio -03, 525iAT -04, 118i -05, M3 Cabrio -05, M5 Touring -07, Z4 M Roadster -08, E90 M3 -09, 116i -10, 530GT -10, 1M -11, 1M -12, 118iA -12

                        sigpic

                        Comment

                        • -Tapi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3117
                          • Välisuomi

                          #27
                          Nimimerkki PAK-63 ajeli autollaan (530d-99) jonkin aikaa kiroilleen huonoa Bmemarin automaatti-ilmastointia, kun tuulilasi ei pysynyt lämpöisenä automaattiasennossa. Huollossa kun asiasta mainitsi, niin sieltä löytyikin sitten löystynyt säätöläppä ja sen kiinnityksen jälkeen homma on taas toiminut.

                          Itse yleensä lisään useamman henkilö mukana ollessa ja märillä vaatteilla hieman puhallinnopeutta (ehkä puoleenväliin), jolloin ongelma poistuu.
                          ---

                          Comment

                          • Keimo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2032
                            • Kekkoslovakia

                            #28
                            Originally posted by -Tapi
                            Nimimerkki PAK-63 ajeli autollaan (530d-99) jonkin aikaa kiroilleen huonoa Bmemarin automaatti-ilmastointia, kun tuulilasi ei pysynyt lämpöisenä automaattiasennossa. Huollossa kun asiasta mainitsi, niin sieltä löytyikin sitten löystynyt säätöläppä ja sen kiinnityksen jälkeen homma on taas toiminut.

                            Itse yleensä lisään useamman henkilö mukana ollessa ja märillä vaatteilla hieman puhallinnopeutta (ehkä puoleenväliin), jolloin ongelma poistuu.
                            Joo, eli tuota kosteuttahan se automaatti-ilmastointi ei käsittääkseni tunnista. Siksi esim. kostealla kelillä + 2-3 C tuntumassa on kosteutta autossa ja automaatti ei osaa nostaa puhallintehoja. Suurena ongelmana en tuota näe ja harvoin on tuollainen 100 %:n kosteutta hipova keli.

                            Kovista pakkasista ei vielä ole kokemusta. Mondeossa alkoi takaikkunat jäätymään -20C asteessa ja täytyi siirtyä manuaaliin. Silloinkin siellä istui lapsi hengittelemässä ikkunaan.

                            Comment

                            • JukkaR
                              Bimmer Rookie
                              • May 2003
                              • 160
                              • Vihti

                              #29
                              Originally posted by Hemi
                              Manualilaitteistoilla ei näitä ongelmia ole(ps.tämä ei ole kuitti...).
                              Ei ole tosiaan ollut mitään ongelmaa. Hyvin toimii. Mutta se mietittyttää, että eikös noi automaatit saa käsin säädettyä myös = käsisäätöinen -> ei pitäs jäädä huurua? Vai onko sen säätömahdollisuudet rajoitetummat kuin tässä manuaalissa. OK, en edes pidä koko vempelettä päällä talvisin..paitsi autohallissa voitelun takia. Mutta huuruja ei ole näkynyt kumminkaan. Mielenkiintoista.
                              e39 523i -98

                              Comment

                              • Keimo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2032
                                • Kekkoslovakia

                                #30
                                Originally posted by JukkaR
                                Originally posted by Hemi
                                Manualilaitteistoilla ei näitä ongelmia ole(ps.tämä ei ole kuitti...).
                                Ei ole tosiaan ollut mitään ongelmaa. Hyvin toimii. Mutta se mietittyttää, että eikös noi automaatit saa käsin säädettyä myös = käsisäätöinen -> ei pitäs jäädä huurua? Vai onko sen säätömahdollisuudet rajoitetummat kuin tässä manuaalissa. OK, en edes pidä koko vempelettä päällä talvisin..paitsi autohallissa voitelun takia. Mutta huuruja ei ole näkynyt kumminkaan. Mielenkiintoista.
                                Saa säädettyä, mutta sittenhän se ei ole automaattinen :wink:

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎