Kyllä, siis mikäli autossa on tämä päivävaloautomatiikka. Näin siis ainakin omassa E39:ssä.
P.S.
Tuossa päivävaloautomatiikassa voisi minusta olla vielä yksi lisätoiminto.
Kun valokytkin on 0-asennossa ei ajovalopesurin tarvitsis toimia lainkaan. Ja jos valoja haluaa pestä laittaisi valokytkimen pesun ajaksi normaaliasentoon. Oispa kätevää.
ilmeisesti toi pesuri haistaa valojen tilanteen, ei kytkimen, koska mulla ri pese 0 asennossa, mutta jo parkitkin päällä pesee. näpyttämällä tietenkin ei pese
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
No mitäs noin typerää on siinä että mittaristossa palaa taustavalo myös päivävaloilla?
Kun mittaristossa muutenkin on valoanturi. on sen taustavalaistus aina enempi vähempi oikea olosuhteisiin nähden. En näe kovin fiksuna pimeää mittaristoa edes päivävaloasennossa. Näin sitä voi siis käyttää aina kun ei tartte kaukovaloja niin halutessaan (= esim kaupunkialueella läpi vuorokauden kaikkina vuodenaikoina).
No mitäs noin typerää on siinä että mittaristossa palaa taustavalo myös päivävaloilla?
Kun mittaristossa muutenkin on valoanturi. on sen taustavalaistus aina enempi vähempi oikea olosuhteisiin nähden. En näe kovin fiksuna pimeää mittaristoa edes päivävaloasennossa. Näin sitä voi siis käyttää aina kun ei tartte kaukovaloja niin halutessaan (= esim kaupunkialueella läpi vuorokauden kaikkina vuodenaikoina).
No, meitä on moneksi
No, kuten jo tuossa aiemmin totesin, esim. navissa on yömoodi erikseen. Typeräksi asian tekee mielestäni se, että tuo yömoodi menettää merkityksensä kun se on päivälläkin käytössä, Suomessa kun valot on oltava aina päällä. Ja vaikka E39:ssä mittariston taustavalaistus onkin LEDeillä, niin on sekin mielestäni typerää että ne palaa päivällä jolloin taustavalaistusta ei tarvita.
Ja vaikka E39:ssä mittariston taustavalaistus onkin LEDeillä, niin on sekin mielestäni typerää että ne palaa päivällä jolloin taustavalaistusta ei tarvita.
Kättä pystyyn, ketä oikeasti häiritsee E39:n mittariston valaistus päivänvalossa, kun se kuitenkin näyttää riittävässä valaistuksessa samalta, kuin ilman taustavalaistusta.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Kättä pystyyn, ketä oikeasti häiritsee E39:n mittariston valaistus päivänvalossa, kun se kuitenkin näyttää riittävässä valaistuksessa samalta, kuin ilman taustavalaistusta.
Se turhaan polttaminen siinä häiritsee kun tietää et ne palaa vaikkei tarvis.
Noo, voishan sit ajaa pelkil DRL:il, mut aina tulee pidettyy myös parkit päällä.
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Kättä pystyyn, ketä oikeasti häiritsee E39:n mittariston valaistus päivänvalossa, kun se kuitenkin näyttää riittävässä valaistuksessa samalta, kuin ilman taustavalaistusta.
Niin, ei se mittaristo niinkään, mut se navin/radion näyttö mua häiritsee, kun tykkäisin sitä day/night -optiota käyttää...
No, kuten jo tuossa aiemmin totesin, esim. navissa on yömoodi erikseen. Typeräksi asian tekee mielestäni se, että tuo yömoodi menettää merkityksensä kun se on päivälläkin käytössä, Suomessa kun valot on oltava aina päällä. Ja vaikka E39:ssä mittariston taustavalaistus onkin LEDeillä, niin on sekin mielestäni typerää että ne palaa päivällä jolloin taustavalaistusta ei tarvita.
Eihän navissa ole yömoodia, se oli joskus ikuisuus sitten, olikohan MK1/MK2-malleissa. Mutta ei sitä uudemmissa softissa enää ole. Se muutettu firmware, jossa on vain laitettu eri sävyt ja muutettu se toinen tila yö-tilan nimiseksi, on eri juttu eikä sitä saa automaattiseksi.
Navissahan on myös automaattinen kirkkaudensäätö. Se toimii varsin hyvin jos sen navin valikon kirkkaussäädön on säätänyt oikein eikä vaan laittanut täysille. Sopivasti säätämällä kirkkauden saa tahdistettua mittariston kirkkauteen ja rullan säätöön.
Eikös mittaristossa ole tavallisia polttimoita eikä ledejä?
Eihän navissa ole yömoodia, se oli joskus ikuisuus sitten, olikohan MK1/MK2-malleissa. Mutta ei sitä uudemmissa softissa enää ole. Se muutettu firmware, jossa on vain laitettu eri sävyt ja muutettu se toinen tila yö-tilan nimiseksi, on eri juttu eikä sitä saa automaattiseksi.
Navissahan on myös automaattinen kirkkaudensäätö. Se toimii varsin hyvin jos sen navin valikon kirkkaussäädön on säätänyt oikein eikä vaan laittanut täysille. Sopivasti säätämällä kirkkauden saa tahdistettua mittariston kirkkauteen ja rullan säätöön.
Eikös mittaristossa ole tavallisia polttimoita eikä ledejä?
No mulla on MK2 -navi, en tiedä uudempien logiikasta mitään...
Mun tietääkseni E39:n mittaristossa ei oo muualla polttimoita kun check controlin taustavalaistuksessa.
Eikös mittaristossa ole tavallisia polttimoita eikä ledejä?
Alareunan näyttöosassa polttimot. Muutoin mittariston taustavalaistus on toteutettu pintaliitos-LED:eillä.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
No, kuten jo tuossa aiemmin totesin, esim. navissa on yömoodi erikseen. Typeräksi asian tekee mielestäni se, että tuo yömoodi menettää merkityksensä kun se on päivälläkin käytössä, Suomessa kun valot on oltava aina päällä. Ja vaikka E39:ssä mittariston taustavalaistus onkin LEDeillä, niin on sekin mielestäni typerää että ne palaa päivällä jolloin taustavalaistusta ei tarvita.
No, kuten tuossa edellä koitin kuvata, ne päämittariston taustavalot ei kyllä pala jos ympäristön valoa on tarpeeksi, siitä pitää kyllä se valoanturi huolen. Ja ne sevensegmentti näytöt matkamittari/radio yms osassa eivät näkyisi lainkaan ilman taustavaloa, joten niissä se on kuitenkin välttämätön.
Minusta on typerää väittää asioita typeriksi vain tietämättömyyttään
Kai sen navin näyttömoodin voi kaksi kertaa vuorokaudessa muuttaa myös käsin?
Toki ihmisen mielen kaltaisesti toimiva automatiikka olisi kaikkien haave, mutta aina asiat ei suju kuin strömssööössa.
No, kuten tuossa edellä koitin kuvata, ne päämittariston taustavalot ei kyllä pala jos ympäristön valoa on tarpeeksi, siitä pitää kyllä se valoanturi huolen. Ja ne sevensegmentti näytöt matkamittari/radio yms osassa eivät näkyisi lainkaan ilman taustavaloa, joten niissä se on kuitenkin välttämätön.
Minusta on typerää väittää asioita typeriksi vain tietämättömyyttään
Kai sen navin näyttömoodin voi kaksi kertaa vuorokaudessa muuttaa myös käsin?
Toki ihmisen mielen kaltaisesti toimiva automatiikka olisi kaikkien haave, mutta aina asiat ei suju kuin strömssööössa.
Onko prefaceliftissä jo se valoanturi, kun sigussa näkyy '96?
Jos on, niin mulla se on sitten jotenkin jumissa kun kaikki taustavalot palavat päivälläkin..
Comment