Announcement

Collapse
No announcement yet.

e 39 530d nykii ja dsc vilkkuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #16
    Kannattaa tosiaan uusia ne liittimen pinnit (12512247474). Liittimen runkoa ei välttämättä tarvi, jos osaa irrottaa vanhat pinnit rungosta esim. kahdella neulalla/ohuella rautalangan pätkällä.

    Itselle vastaan tulleissa tapauksissa ei ole kyllä ajonvakautus vilkutellut.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • bemurami
      Newbiemmer
      • Jul 2012
      • 19
      • Tampere

      #17
      Vika teki comebackit. Viikonloppuna alkoi taas kevyt nytke ja paheni parissa päivässä. Enää ei ole DSC valot välkkynyt, nyt vain nykii.
      Vaihdoin eilen sitten uudemman mallisen rail-paineanturin siihen polttoainetukin päätyyn ja hienosti pelasi koeajot yms, mutta iltapäivällä taas alkoi kevyt nytke ja pätkiminen. Lähinnä kun pitkään kiihdyttää/vedättää osakaasulla, niin pätkäisee/nykäisee.

      Edellisellä kerrallahan riitti kun raplasi ja putsasi anturin liittimiä, mutta voisikohan vika piillä edelleen johdoissa. miten syvälle/pitkälle tuo rail paineanturin johtosarja menee? eilen katselin että joku suojakansi on siinä lohko kyljessä, johon menee myös henkujen piuhat.

      Vai voisiko syy olla siellä määränsäätimessä, pumpun kyljessä? se on kyllä vaihdettu edellisen omistajan toimesta, eli ei pitäisi olla viallinen.

      Samoin suuttimien korjausarvot on ollut sektorissa tähän asti.

      Onko hyviä ehdotuksia? Omat arvaukset
      - Liittin/johdot railpaineanturille (näiden raplaus avitti n. 1kk ajan)
      - määränsäädin ( pitäisi olla ehjä, vaihdettu keväällä, voiko testata jotenkin?)
      - suutin vika ( johtoja heiluteltu, ei vaikutusta, Liittimiä irrotettu testi mielessä-> käy viidellä ja tärisee, eli pitäisi olla kaikkien pyttyjen pelissä)
      - joku muu, mikä???

      - Siirtopumppu pari vuotta vanha ja live datassa näkyy paineet pysyvän aika vakiona kun kiidyttää, mitkähän on "optimi" arvot jossa pitäisi pysyä INPALLA, kun testailee
      - Mites railpaineiden arvot? mikä on hyvä tyhjäkäynnille, mites kiihdytyksessä / max arvo?
      - kannattaako live datassa tarkkailla jotain muuta lukemaa?

      no menipä sitten ensi vkl autotallissa raplaamiseen...

      Comment

      • Stroop
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 295
        • Jyväskylä

        #18
        Kaverin -00 530d tomaatilla samankaltainen vika. Joskus aikaisemmin kun oireita oli niin railpaineanturin liittimen putsaus tuotti pitkäaikaisia tuloksia. Nyt auto alkanut nykimään ja kone jopa ryntäilee välillä. Mekaanista pauketta kuuluu konehuoneen puolelta jne. Oireet täsmää aika hyvin noihin sun oireisiin. Aletaan tässä selvittelemään mikä mättää. Kerrotaan heti jos vika poistuu!

        Comment

        • Stroop
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 295
          • Jyväskylä

          #19
          Käytettiin imusarja irti tarkastusta varten ja samalla putsailtiin tuo railpaineanturin liitin.. Vika poistui taas mutta saa nähdä milloin tulee takaisin. Käytettiin tosin IMM:n pistokekin irti kun INPA herjaili EGR-herjan yhteydessä että massa olisi liian iso..? Voihan olla sekin että mittari on tiensä päässä, saa nähdä. Pitäis aina koskea vaan yhteen paikkaan kerrallaan niin helpottaisi vian paikallistamista jos sattuu operaation jälkeen poistumaan.

          Comment

          • bemurami
            Newbiemmer
            • Jul 2012
            • 19
            • Tampere

            #20
            Päädyin itse katkaisemaan railpaineanturin liittimeen menevät piuhat vähän ennen liitintä (3 kpl, kelt, sin ja vihr/rusk taitaa olla värit) ja vaihdoin uudet liitinpinnit siihen liittimeen ja kolvasin kaikki liitokset. Hyvin tuntuu taas pelittävän parin kolmensadan kilsan kokeilulla.

            Inpalla katselin live dataa silloin, kun vika oli aktiivinen ja aina kun ryntäily ja rykiminen alkoi kiihdyttäessä ( välillä myös tasakaasulla), tippui Railpaine alas. välillä nollaan, välillä oli pari sataa.

            Liittimien vaihdon jälkeen tyhjäkäynnillä railpaine 348 ja kun antaa hanaa niin nousee 1200 tuntumaan. Eli suunnilleen kuten pitääkin.

            Toivottavasti vika oli tässä, tulipa vaihdettua samalla Railpaine anturikin...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎