Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 sähkön saanti ratin alta.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TsKo
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 127
    • Loppi

    e39 sähkön saanti ratin alta.

    Tarkoituksena olisi laitaa 530d tourinkiin navigaattorille oma virtapistoke ja asentaa webastolle kello. Onko kuljettajan puolella jalkatilassa tai sen lähistöllä mitään järkevää paikkaa sähkön saantiin?
    Täällä on porukka rakennellu kaikenlaisia gsm releitä webastolle yms, mutta mistä niille on otettu virta?
    Toki tiedän että mattopuukolla kun kuorii virtalukon johtosarjasta syöttöpiuhan esiin ja teippaa siihen piuhan niin saahan siitä sähköä
    Ei nyt kuitenkaan ruveta polttamaan koko autoa ja takakontista asti akulta ei viittis mokoman takia alkaa pujottelemaan kun virrantarve ei niin suuri ole etteikö sitä voisi jostain olemassaolevasta johdosta haaroittaa. Vielä kun löytäisi semmosen johdon missä se virta säilyy vaikka auto menee lepotilaan.
    e70 X5 40d -11
    ex e39 530D touring -00
    ex e39 TDSa touring -99
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by TsKo View Post
    Tarkoituksena olisi laitaa 530d tourinkiin navigaattorille oma virtapistoke ja asentaa webastolle kello. Onko kuljettajan puolella jalkatilassa tai sen lähistöllä mitään järkevää paikkaa sähkön saantiin?
    Täällä on porukka rakennellu kaikenlaisia gsm releitä webastolle yms, mutta mistä niille on otettu virta?
    Toki tiedän että mattopuukolla kun kuorii virtalukon johtosarjasta syöttöpiuhan esiin ja teippaa siihen piuhan niin saahan siitä sähköä
    Ei nyt kuitenkaan ruveta polttamaan koko autoa ja takakontista asti akulta ei viittis mokoman takia alkaa pujottelemaan kun virrantarve ei niin suuri ole etteikö sitä voisi jostain olemassaolevasta johdosta haaroittaa. Vielä kun löytäisi semmosen johdon missä se virta säilyy vaikka auto menee lepotilaan.
    Ota sulakerasiasta uusi paikka (löytyy vapaita) ja vie se johto mihin tarvitsee.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Astwau
      Bimmer Rookie
      • Aug 2012
      • 73
      • Lahti

      #3
      Originally posted by buksin-1 View Post
      Ota sulakerasiasta uusi paikka (löytyy vapaita) ja vie se johto mihin tarvitsee.

      Comment

      • TsKo
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 127
        • Loppi

        #4
        Originally posted by buksin-1 View Post
        Ota sulakerasiasta uusi paikka (löytyy vapaita) ja vie se johto mihin tarvitsee.
        Joo harkitsin sitäkin. Pisti vaan silmään että joissain paikoissa oli johtoliittimet paikallaan muttei sulaketta ja jotkut paikat oli kokonaan ilman pinnejä. Pitänee alkaa päivällä google kääntäjän kanssa arpomaan noita gyntterinkielisiä sulakepaikkamerkintöjä ja purkaa se sulaketaulu muttereiksi josko se siitä selviäis.
        e70 X5 40d -11
        ex e39 530D touring -00
        ex e39 TDSa touring -99

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          #5
          Originally posted by TsKo View Post
          Joo harkitsin sitäkin. Pisti vaan silmään että joissain paikoissa oli johtoliittimet paikallaan muttei sulaketta ja jotkut paikat oli kokonaan ilman pinnejä. Pitänee alkaa päivällä google kääntäjän kanssa arpomaan noita gyntterinkielisiä sulakepaikkamerkintöjä ja purkaa se sulaketaulu muttereiksi josko se siitä selviäis.
          Onhan niitä nyt englanniksikin...
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • buksin-1
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 4592
            • Keski-Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by TsKo View Post
            Joo harkitsin sitäkin. Pisti vaan silmään että joissain paikoissa oli johtoliittimet paikallaan muttei sulaketta ja jotkut paikat oli kokonaan ilman pinnejä. Pitänee alkaa päivällä google kääntäjän kanssa arpomaan noita gyntterinkielisiä sulakepaikkamerkintöjä ja purkaa se sulaketaulu muttereiksi josko se siitä selviäis.
            Äkkiä se paneeli irtoa ja lukitus auki valkoisesta "viivottimesta"
            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
            SISUSTAT modaukset

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9138
              • Oulu

              #7
              Ainakin sulaketaulun alkupään (pienet numerot) sulakekiskot on jatkuvassa kytkennässä akulle. Kato sieltä joku vapaa paikka. Kiskon puoleinen pinni siellä on paikallaan ja toiselle puolelle saa irtopinnin vaikka merkkitiskiltä. KLIK
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3447
                • Janakkala

                #8
                Tai sitten vaan ryöstät virrat keskikonsolin "tupakan sytyttimeltä"
                On jo valmiiksi suojattu sulakkeella.
                Se ei ole kovinkaan monimutkainen purkaa auki.
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • Bmw Dreamer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 2762
                  • Kouvola

                  #9
                  Originally posted by Spetke View Post
                  Tai sitten vaan ryöstät virrat keskikonsolin "tupakan sytyttimeltä"
                  On jo valmiiksi suojattu sulakkeella.
                  Se ei ole kovinkaan monimutkainen purkaa auki.
                  Ja piuhat löytyy vielä vaihdekepinpussin alta, kuskin puolelta. Ainakin manuaalista, automaatti voi olla enemmän purun eessä?
                  BMW 520d Touring '06 314tkm
                  BMW 530D Touring '99 552tkm
                  BMW 320da Touring '02 427tkm
                  Volvo V70 D5 '02
                  Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                  Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                  Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                  Case IH 5140 Maxxum

                  Comment

                  • buksin-1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 4592
                    • Keski-Pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                    Ja piuhat löytyy vielä vaihdekepinpussin alta, kuskin puolelta. Ainakin manuaalista, automaatti voi olla enemmän purun eessä?
                    Yhtä helposti nousee automaattipaneelikin.
                    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                    SISUSTAT modaukset

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎