memebuy23buy

E39 M52xxx Tyhjäkäyntiarvot+muut käyntihäiriöt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janke
    replied
    Päivitetääs tätä jos joku joskus näistä hyötyis.

    Eli, autoni on ollut taas pitkään tehottoman tuntuinen ja en ole sen kummemmin asialla jaksanut päätäni vaivata, mutta nyt eilen tein taas pienen talvi huollon, eli kattelin mahdolliset imuvuodot, puhdistin separaattorin, puhdistin kammenanturin 3mm paskakerroksesta, herkistelin vanoksen solenoidin, sekä suikuttelin ilmamassamittarin brake cleanerilla ja vaihdoin jälleen uuden ALKUperäisen nokantunnistimen.
    Jälleen taas alkoi kone laulamaan iloisesti ja kaasusta tuli todella herkän tuntuinen.:think Kulutuskin tippui litralla ja automaatin toiminta muuttui parempaan suuntaa. Toki löytyi sitten vielä katista yllätys, eli on kennot murskaantunut sen sisällä joten tuokin varmaan vielä ahdistaa koneen hengitystä.
    Vikakoodeja en ole aikoihin lukenut, mutta ajattelin tuon nokka-anturin kuiteskin vaihtaa ihan vain huvin vuoksi koska on aina epäillyttänyt Motonetistä ostettu Siemens/VDO, josta oli bmw-logo hiottu pois, vaikka muuten on ihan identtinen orkkiksen kanssa. En sitten tiedä onko markkinoilla noita antureita 2-laadullisia, mutta minusta tuo ns. "tarvike" malli ei vain ole toiminut uutenakaan vaikka orkkis pitäisi ollakin, tai sitten noi anturit kuolevat näistä pikkuhiljaa kahdessa vuodessa:think
    En tiedä sitten mikä todellisuudessa vaikutti tuon auton pirteyteen, mutta luulen että se nokan-anturi kuiteskin vaikutti eniten, tai kaikki yhdessä... vaikea sanoa.. Katotaan kauanko taas tehot pysyvät tallessa.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Eihän noita voi noin vertailla, erot pitäisi mitata samana päivänä ja samalla mittarilla.
    Sama mittari, mutta eri vuosi. Muistaakseni viimekesänä oli aika samanlaiset lukemat kun tuossa 2012.:think

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Tuon verran vaikutti uusi separaattori ja sen öljytikun putken puhdistus päästöihin:think
    Eihän noita voi noin vertailla, erot pitäisi mitata samana päivänä ja samalla mittarilla.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Tuon verran vaikutti uusi separaattori ja sen öljytikun putken puhdistus päästöihin:think


    2012
    %vol CO :0.03
    %vol CO2 :15.4
    %vol O2 :0.45
    ppm vol HC :0086
    :1.016

    Rpm: 2000
    %vol CO :0.02
    %vol co2 :15.7
    %vol O2 :0.06
    ppm vol HC :0018

    2014
    Joutokäynti:
    CO% 0,03
    HC ppm: 2
    02% 0,15

    RPM yli 2000:
    CO% 0,05
    HC ppm: 10
    02% 0,09

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Täällä selvis syy siihen miksi autosta katti otti lopputilin eli se kaasuläpälle tuleva iso kuminen haitariputki oli kuivaksi korpuksi mennyt ja haljennut monesta kohtaa, tuonki noteerasin vasta sen jälkeen kun aivan hajalla oleva katti lempattii ja korvausputki tilalle--->oli edelleenki laiskan tuntuinen--->konepelti auki ja alle minuutissa vika löytyi.

    Mutta edelleenki on semmosta vikaa että auto käy tyhjää liian matalilla kierroksilla kun sen pitäis olla 750rpm, tuossa näyttää mittari noin 600rpm tyhjäkäynnillä. Venttiilikopan tivari vuotaa aivan varmasti se on tiedossa ja sitten ne puolien ja tulppien välissä olevat "tulpanhatut" ei enää ole tiukat kuten kuuluisi voiko ne vaikuttaa tähän? Auto pelaa muuten mallikkaasti tuli teho ja vääntö takasi ku vaihto sen kumitötterön. Öljyn huohotin kannattaa varmaa putsata ja vaihtaa siihen liittyvät letkut, mitä muita imuvuodon/käyntihäiriön aiheuttajia voisi vielä olla?
    Hae kylmästi uusi separaattori ja uusi kaikki putket siihen liittyen. Tyhjäkäyntiluisti kannattaa puhdistaa ja se öljytikun putki irti ja kunnon puhdistus sille ja uuden O-renkaan kanssa takaisin paikoilleen. Näillä toimenpiteillä alkoi omani toimimaan niin kun kuuluukin.
    Last edited by janke; 18-07-2014, 09:56.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Täällä selvis syy siihen miksi autosta katti otti lopputilin eli se kaasuläpälle tuleva iso kuminen haitariputki oli kuivaksi korpuksi mennyt ja haljennut monesta kohtaa, tuonki noteerasin vasta sen jälkeen kun aivan hajalla oleva katti lempattii ja korvausputki tilalle--->oli edelleenki laiskan tuntuinen--->konepelti auki ja alle minuutissa vika löytyi.

    Mutta edelleenki on semmosta vikaa että auto käy tyhjää liian matalilla kierroksilla kun sen pitäis olla 750rpm, tuossa näyttää mittari noin 600rpm tyhjäkäynnillä. Venttiilikopan tivari vuotaa aivan varmasti se on tiedossa ja sitten ne puolien ja tulppien välissä olevat "tulpanhatut" ei enää ole tiukat kuten kuuluisi voiko ne vaikuttaa tähän? Auto pelaa muuten mallikkaasti tuli teho ja vääntö takasi ku vaihto sen kumitötterön. Öljyn huohotin kannattaa varmaa putsata ja vaihtaa siihen liittyvät letkut, mitä muita imuvuodon/käyntihäiriön aiheuttajia voisi vielä olla?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Juize View Post
    Eikös nuo ainakin välttävät ole jos leiman sait.
    No mitä noi kertoo auton kunnosta?

    Leave a comment:


  • Juize
    replied
    Eikös nuo ainakin välttävät ole jos leiman sait.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Kysytääs kun kävin katsurilla niin tuli tollaset päästöt.

    Joutokäynti:
    CO% 0,03
    HC ppm: 2.
    02% 0,15

    RPM yli 2000:
    CO% 0,05
    HC ppm: 10
    02% 0,09

    Onko noi hyvät lukemat vai välttävät?:think

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Mites tuon koneen rallatus tapahtuu käynnistäessä vain pakkas keleillä? Nyt kun kesä kuuma, niin ei ole mitään rallatuksia kuulunut enää? Toki vaihdoinhan uuden separaattorin ja öljytikun puhdistelin karstoista ja uusiin sinne juureen o-renkaan, joten liekö tuolla jotain osuutta asiaan?

    Täytyy sanoa jotain positiivistakin väliin, että aina vain paranee auton käyntipuoli! On todella herkkä kaasuun nyt ja jaksaa vetää todella keveästi esim. ohituksissa! Ennen piti painaa kickdown pohjaan, että pääsi jonkun edelle, ja nyt hieman poljinta hipaisten auto hyökkää suorastaan vauhtiin. Toki, eihän tämä mikään tykki ole, mutta nyt varmaan on kaikki kadonneet tehot mukana menossa.
    Pakko vielä lisätä tähän, kun olen kysellyt täälläkin monessa paikassa tuon autoni vedottomuutta, kun ei ole jaksanut mennä tasakaasullu silleen, että on pienessäkin mäessä hidastanut vauhtia ihan tolkuttomasti ja vastaavasti alamäessä taas ei saavuttanut tuota vakio nopeutta, joten aina sai kaasulla leikkiä ja autojen perässä ajo oli yhtä kaasun pumppaamista!?
    Joku meinasi täälä foorumilla että noi M52b25 automaatilla varustetut ovat kaikki laiskoja kulkemaa tuola 1800-2000rpm kierroksilla, mutta epäilin siinä mielessä, että tuskin auto on tehtaalta tullessaan tarkoitettu noin laiskaksi!?
    Nyt kuitenkin auto jaksaa mennä ihan normaalisti tasakaasulla ja mäkeen ei hidasta nopeutta niin kun aikaisemmin, joten näyttäisi nyt motti pelaavan normaalisti. Samoin vaihteisto pelaa nyt todella pehmeästi!!
    Ei se Hemi turhaan noista imuvuodoista aina huutele!

    Leave a comment:


  • iamasinner
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Semmonen pommi, no 2000 menin maksamaan koko romusta
    Jaa, paljon kyllä jouduit maksamaan, esimerkiksi itse ostin täysin saman, mutta 2v sitten ja 292tkm kilsoilla, ja oli huippukuntoinen. Mun mielestä liikkeestä ei kannata vanhaa ostella. Vaikka yksityisellä onkin se riski.

    Mutta siis, mulla 2v toiminut auto ongelmitta, tehostimen pumpun vaihdoin, ei muuta, mitä nyt pari alle 20e alustan osaa.

    Se on paljon ostajasta kiinni, mitä ja mistä löytää. Nykyään tosin systeri ajaa tuolla, mutta ei se ole sen hunommaksi muuttunut. Katsastukset heittämällä läpi.

    Joten on olisi niinkään kriittiinen nettiauton halvimpien autojen suhteen, siellä on niitä helmiäkin.

    Ja tällä tarkoitus ajaa vähintään Haviksen kilometrilukemiin!

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    Perinteisen tyylin kone kaipaa välillä kunnon kaasunvaihtoa sylintereihin ja reipasta kaasujalkaa Karstat liikkeelle niin kulku kevenee.
    Kyllähän auto sitä rääkkiä on välistä saanutkin. Nyt vain on jotenkin palat loksahtanut kohdalleen.

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Täytyy sanoa jotain positiivistakin väliin, että aina vain paranee auton käyntipuoli! On todella herkkä kaasuun nyt ja jaksaa vetää todella keveästi esim. ohituksissa! Ennen piti painaa kickdown pohjaan, että pääsi jonkun edelle, ja nyt hieman poljinta hipaisten auto hyökkää suorastaan vauhtiin. Toki, eihän tämä mikään tykki ole, mutta nyt varmaan on kaikki kadonneet tehot mukana menossa.
    Perinteisen tyylin kone kaipaa välillä kunnon kaasunvaihtoa sylintereihin ja reipasta kaasujalkaa Karstat liikkeelle niin kulku kevenee.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Mites tuon koneen rallatus tapahtuu käynnistäessä vain pakkas keleillä? Nyt kun kesä kuuma, niin ei ole mitään rallatuksia kuulunut enää? Toki vaihdoinhan uuden separaattorin ja öljytikun puhdistelin karstoista ja uusiin sinne juureen o-renkaan, joten liekö tuolla jotain osuutta asiaan?

    Täytyy sanoa jotain positiivistakin väliin, että aina vain paranee auton käyntipuoli! On todella herkkä kaasuun nyt ja jaksaa vetää todella keveästi esim. ohituksissa! Ennen piti painaa kickdown pohjaan, että pääsi jonkun edelle, ja nyt hieman poljinta hipaisten auto hyökkää suorastaan vauhtiin. Toki, eihän tämä mikään tykki ole, mutta nyt varmaan on kaikki kadonneet tehot mukana menossa.

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Kyllähän mä sen tiedän että bmw on hyvä auto 150tkm ja se jälkeen alkaa tiulemaa ne kaikki pikkuviat ja vähän isommatkin, tää mun auto on kehä3 sisäpuolella ollu koko sen ajan mitä on suomessa ollut ja kyllähän helsinkiläiset perusautoilijat tiedetään. Autoa käytetty vaan matkoihin mitä joukkoliikenteellä ei saa hoidettua, muuten seissy ruudussa kesät talvet ja tietysti ollaan sillä asenteella et jos ei autolla paljoo ajeta nii eipä sitä sillon tarvi huollossa käyttää ollenkaan. Huoltokirjan vika leima on 2007 vuonna helsinkiläiseltä korjaamolta 162tkm ja inspectionII tehty, varmaan joku nyrkkipaja kun oli vääränkokonen ilmansuodatinkin ja raitisilmasuodattimet heitetty kuikkaan...
    Eipä tuo varmaan kuitenkaan mikään pommi ole. Laita kuntoon ni saat autoo vielä pitkäks aikaa (t: nimmerkki 420000 km taulussa 523i:ssä ja matka eiku jatkuu)

    Leave a comment:

Working...
X