Mittasin kaasuläp.asentotunnistimen ohm:it niin siitä löytyi ainakin yksi vika. Eli, pinneistä katottuna kun kaasua lisäsi (auto sammuksissa) Niin läppä kiinni näytti 3ohm ja sitte pikku hiljaa kaasua lisättäessä, niin puolessa välissä ohmit muuuttuivat äärettömään lukemaan.:think Ja läppä täysin auki näytti taas jotain ääretöntä.!! Eli uutta tunnistinta hankkimaan. Vaikuttaakohan tuo tunnistin tyhjäkäynti arvoihin?
Kokeilin taas toista ICV:tä, niin sama portaistettu suhina kuuluu jälleen kaasun pudotessa tyhjäkäynille.:think
Ja sitten vielä venakopan tiiviste vuotaa joka aiheuttaa vaikka mitä oireita.
Eli.... remonttia tiedossa helvetisti.
Kyl noi arvot ei vaan mitenkään meinaa tasottua edes vähääkään. Nyt ne on muuttunut niin, että molenmat Add ovat lähes yhtä paljon miinuksella. Joku yhteinen tekijä on kyseessä noihin arvojen suureen pudotukseen.
Kierrokset seilaa tyhjäkäynnillä 768-790 ja selvästi tuon aaltomaisuuden kuulee kun kone nytkähtelee. Seuraava huolto on hankkia tulpanhatut, kun ainakin kahdesta on murtunut alhaalta noin sentin.
Vielä tuosta imuilman lämpötunnistimesta, että on ilmeisesti harvinaista että se olisi kenelläkään hajonnut? Ja mitenköhän se vaikuttaa jos se on epäkunnossa.?
Jos sulla on keula tukittu pahvilla esim. munuaisista, niin moottori imee etenkin tyhjäkäynnillä ilman syylärin läpi -> moottoriin menevä ilma on lämmintä.
Ei ole nokkaa tukittu, mutta johtuu sitten varmaan kun olin autokatoksessa ja seinä 1,5 metrinpäässä, joten varmaan haukkasi osaksi moottorin lämmittämää ilmaa. Pitäisi saada inpa laitettua tähän käyttökoneeseen, niin näkisi noita lukemia ajossakin.
Olisko tuohon imuilmaan mitään tietoutta kenelläkään?:think
Jos sulla on keula tukittu pahvilla esim. munuaisista, niin moottori imee etenkin tyhjäkäynnillä ilman syylärin läpi -> moottoriin menevä ilma on lämmintä.
Mulla nousee vain kierrokset yli tonnin kun ottaa icv:n johdon irti:think
Kyllä kaasuläppä menee kiinni, niin kun kuuluukin.
Voiko olla öljyillä jotain tekemistä arvojen suhteen? Noi tyhjäkäynti arvot mitkä tuossa äskeittiäin laitoin, niin oli vanhoilla öljyillä ja nyt käytin tuossa pihalla äskettäin vajaan tunnin, kun ihmettelin inpan salaisuuksia, niin ei arvot noussu kun B1 -20. B2 -4.:think Siis taas jotain ihmeellistä on tapahtunut.:think
Mites toi imuilman anturi, kun tyhjäkäynillä näyttää jotain +30. Pitäiskö sen ajaessa pudota samaan, kun on ulkoilman lämpötila?
Olisko tuohon imuilmaan mitään tietoutta kenelläkään?:think
Meneekö kaasuläppä kokonaan kiinni? Sekin suhisee hieman, koska imusarjassa on alipaine.
Moottorin pitäisi (lähes) sammua, kun lisäilmaluistin johdon irroittaa tyhjäkäynnillä.
Mulla nousee vain kierrokset yli tonnin kun ottaa icv:n johdon irti:think
Kyllä kaasuläppä menee kiinni, niin kun kuuluukin.
Voiko olla öljyillä jotain tekemistä arvojen suhteen? Noi tyhjäkäynti arvot mitkä tuossa äskeittiäin laitoin, niin oli vanhoilla öljyillä ja nyt käytin tuossa pihalla äskettäin vajaan tunnin, kun ihmettelin inpan salaisuuksia, niin ei arvot noussu kun B1 -20. B2 -4.:think Siis taas jotain ihmeellistä on tapahtunut.:think
Mites toi imuilman anturi, kun tyhjäkäynillä näyttää jotain +30. Pitäiskö sen ajaessa pudota samaan, kun on ulkoilman lämpötila?
Suhina kuuluu, kun ottaa luistimen liittimen irti?:think
Meneekö kaasuläppä kokonaan kiinni? Sekin suhisee hieman, koska imusarjassa on alipaine.
Moottorin pitäisi (lähes) sammua, kun lisäilmaluistin johdon irroittaa tyhjäkäynnillä.
En tiedä sitten, kun sain tuo laturin äänen hiljenemään, niin sitten huomio kiinnittyi tuonne imusarjaan ja läppäkoteloon, niin mielestäni sieltä kuuluu kyllä jotain ylimääräistä narinaa ja suhinaa?
Suuttimissa ei ole vikaa, kun päästöt on kunnossa.
Lisäilmaluisti suhisee imusarjassa.
Taas pitkästä aikaa katoin Add arvot ja nyt oli bank1 -97 bank2 -68 :think On tuo vai ihmeellistä!! Pitäisiköhän ne suuttimet sittenkin uusia?
En tiedä sitten, kun sain tuo laturin äänen hiljenemään, niin sitten huomio kiinnittyi tuonne imusarjaan ja läppäkoteloon, niin mielestäni sieltä kuuluu kyllä jotain ylimääräistä narinaa ja suhinaa? Nyt pitäisi kyllä päästä kuunteleen vastaavan auton moottoria, että selviäisi tuokin, että onko ominaisuus.
Vanos ei voi lähtökohtaisesti jumittaa "vähän", jos se on äänetön.
Vanos ei vaikuta tyhjäkäyntiin.
Etkös sä käynyt päästötestissäkin ja siitä tuli hyvät tulokset, eli moottori ei käy laihalla.
Äänetönhän se vanos on. Luin vain tuolta vanos keskusteluista kun single vanokseen ovat tiivisteitä vaihdellut, niin tyhjäkäynnit ovat muuttuneet parempaan suuntaan. Mutta sehän voi johtua jostain muustakin samalla tehdyistä huolloista kuten esim. tulpista?
Niin... ei käy laihalla, mutta ohjelmisto laihentaa seosta tyhjäkäynnillä.
Olikos se nyt niin että, vanos ei vaikuta tyhjäkäyntiin, mutta jos se jumittaa vähäsen niin selittääkö se laihentamisen tyhjäkäynnillä? Nokan asento näyttää kyllä normaalia lukemaa.:think
Vanos ei voi lähtökohtaisesti jumittaa "vähän", jos se on äänetön.
Vanos ei vaikuta tyhjäkäyntiin.
Etkös sä käynyt päästötestissäkin ja siitä tuli hyvät tulokset, eli moottori ei käy laihalla.
Olikos se nyt niin että, vanos ei vaikuta tyhjäkäyntiin, mutta jos se jumittaa vähäsen niin selittääkö se laihentamisen tyhjäkäynnillä? Nokan asento näyttää kyllä normaalia lukemaa.:think
Tuo oli ainut mihkä en perehtynyt.:think
Eli autoko pitäisi olla käynnissä tuossa kohtaan, kun mittaan tuon? Eikös ohjeessa ollut että virta pois ja säädetään kaasu läppää täysin auki ja sillä välillä noi pitäisi toteutua?:think
Ei käynnissä. Vaan mittari kiinni noihin nastoihin ja sitten poljet hitaasti kaasupoljinta ja katsot miten vastusarvo muuttuu, sen pitäisi muuttua tasaisesti välillä 1 - 4Kohm.
Katsoitko myös ettei vastusarvot pätki/hypi kun kaasupoljinta painaa hiukan? Eli siinä 800-1200rpm kohdalla. Tuo pitää siis mitata niiden nastojen välillä joissa arvo vaihtelee 1-4 Kohm polkimen asennon mukaan.
Tuo oli ainut mihkä en perehtynyt.:think
Eli autoko pitäisi olla käynnissä tuossa kohtaan, kun mittaan tuon? Eikös ohjeessa ollut että virta pois ja säädetään kaasu läppää täysin auki ja sillä välillä noi pitäisi toteutua?:think
Leave a comment: