Originally posted by janke
View Post
E39 M52xxx Tyhjäkäyntiarvot+muut käyntihäiriöt!
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by kaol View PostOletko testannut ihan oikeasti, 110% varmuudella toimivaa lisäilmaluistia? Siitähän se aaltoileva suhahtelu siinä sun moottorissa tuli... Lisäilmaluisti voisi myös selittää sen tärinän 1000rpm tuntumassa, jos ilmaa pääsee luistinkin kautta koneeseen.
Lisäilmaluisti voi olla ihan oikeasti rikkikin, jolloin puhdistaminen ei auta. Jos luistin akselin liu´ussa on naarmuja, niin luistin laakerointi on todennäköisesti kulunut, eikä luisti toimi enää kunnolla vaikka sen puhdistaa ja voitelee.
Mutta noi edellä ei tietenkään mitään todista. Täytyy jostain saada varmasti toimiva testaukseen.:think
Ja jos toi mun icv ei toimi niin se varmaan selittää tuon huolestuttavan korjaus arvon.?Last edited by janke; 09-12-2012, 13:06.
Leave a comment:
-
-
Oletko testannut ihan oikeasti, 110% varmuudella toimivaa lisäilmaluistia? Siitähän se aaltoileva suhahtelu siinä sun moottorissa tuli... Lisäilmaluisti voisi myös selittää sen tärinän 1000rpm tuntumassa, jos ilmaa pääsee luistinkin kautta koneeseen.
Lisäilmaluisti voi olla ihan oikeasti rikkikin, jolloin puhdistaminen ei auta. Jos luistin akselin liu´ussa on naarmuja, niin luistin laakerointi on todennäköisesti kulunut, eikä luisti toimi enää kunnolla vaikka sen puhdistaa ja voitelee.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostTutkikaa tuo kaasuläpän akselilla olevan potikan toiminta. Se ei tuossa moottorissa taidakaan olla tuplattu/varmistettu, joten sen pätkimisestä ei tule vikakoodia.
Sitten vielä löysäsin ruuvit potikasta ja säätelin sitä tyhjäkäynnillä, mutta eihän sitä saanut liikutettua, kun pari milliä. Mitään hyötyä sen kääntelystä ei ollut, mutta tyhjäkäynti hiukan suurentui...luonnollisesti.
Mietin siinä vielä tuota tyhjäkäynnin aaltoilevaa pudotusta ja sekoamista ~1000 paikkeilla, niin se tapahtuu siinä vaiheessa, kun kone alkaa päättämään että kummasta ottaa ilmaa kaasuläpän vai tyhjäkäyntiventtiilin kautta ja siinä vaiheessa täytyy tulla tuollanen sekoaminen? Pitäiskö yhtään paikkaansa:think
Sitten vielä se suhahdus joka kuuluu imusarjan alta, niin epäilen vahvasti että jossain on vuoto ja minun autossa se ei voi olla, kun imuilmantunnistimen stefan välissä tai sitten sen luukun josta lähtee alipaineletkuja?:think Ja suurin osa kuuluu varmaan separaattoristakin?
Niin ja taas Add Bank.1 -60 ja Bank.2 -40Vitun romu, mutta ei kiinnosta tällähetkellä.
Leave a comment:
-
-
Tutkikaa tuo kaasuläpän akselilla olevan potikan toiminta. Se ei tuossa moottorissa taidakaan olla tuplattu/varmistettu, joten sen pätkimisestä ei tule vikakoodia.
Leave a comment:
-
-
Eli tyhjäkäynniltä ei pysty nostamaan kierroksia hiljalleen tuhanteen, vaan ne karkaavat heti sinne kaasua painaissa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _Hämis_ View PostMuistinpa tämän autossa kun olin autolla liikkeellä ja otin videolle. Kierroksia pystyy pitämään alle 1000rpm, aika tarkkaa puuhaa vain.
Ja kierrokset laskee aika tasaisesti ( viimeiset sekunnit tuosta videosta).
http://youtu.be/M8ev5d93TcU
Ja moottori ei tärise millään kierroksilla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _Hämis_ View PostMuistinpa tämän autossa kun olin autolla liikkeellä ja otin videolle. Kierroksia pystyy pitämään alle 1000rpm, aika tarkkaa puuhaa vain.
http://youtu.be/M8ev5d93TcUKyl mä väitän että noiden kierroksien on tarkoitus jopa minunkin autossa laskea tasaisesti ilman "murahdusta" tyhjäkäynnille. Mutta eikait tuosta mitään haittaakaan ole, mutta ärsyttävää!
Cell:llä oli tuohon joku teoria tuossa aikaisemmin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostTähän kaipaan vastausta.
Ja voisko joku kertoa toimivasta M52 motistansa, että laskeeko noi kierrokset kaikilla niin kun tuossa yllä olevassa videossa? Vai näenkö vain harhoja ja kuvittelen asioita??
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostLataa tuolta E36:n huoltokirja, siinä taitaa olla M52-moottori. Tuon pdf:n sivulla 162 on ohjeita kaasun asentopotikan mittaukseen:
http://www.mediafire.com/?gldgnyynz4y
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kaol View PostEttei tätä vatvomista lopetettaisi liian varhain, niin kävin ajamassa auton lämpimäksi ja otin kuvat inpasta tyhjäkäynnillä.Mullakin kierrokset nousee tyhjäkäynniltä suoraan tuohon n. 1000rpm, kun idle-switch vapautuu, mutta moottori ei tärise.
Eikö varmasti tärise jos pystyt pitämään kaasua likellä 1000:think
Samaltahan noi sinun autosi arvot näyttää myöskin kun minulla. Huomasitko silloin jotain muutosta, kun hommasit uuden ilmamäärämittarin?
Mä en nyt ole katsonut inpaa imusarjan tiivisteiden vaihdon jälkeen, että onko tullut muutoksia, mutta vanhat olivat 1.sylinterin kohdalla ainakin kovettuneet ja joskus varmaan olivat vuotaneet ainakin lohkoa kun tutkin tuosta Bk.1 kohdalta, niin oli selvästi jotain joskus valunut.
Kaol: Muistat varmaan minun auton sen pätkittäisen suhahduksen, kun konehuoneesta lisäiltiin kaasua? Vaihdoin ICV:n sen tiivisterenkaan ja saman myös separaattorille, mutta ei noilla ollut vaikutusta? Eli edelleen supsuttaa. Täytyy vissiin uusia se icv kun rikastuu.Last edited by janke; 08-12-2012, 00:20.
Leave a comment:
-
-
Ettei tätä vatvomista lopetettaisi liian varhain, niin kävin ajamassa auton lämpimäksi ja otin kuvat inpasta tyhjäkäynnillä.Mullakin kierrokset nousee tyhjäkäynniltä suoraan tuohon n. 1000rpm, kun idle-switch vapautuu, mutta moottori ei tärise.
Leave a comment:
-
-
No nyt tämän threadin alkuperäiseen kysymykseen lienee tullut vastaus: Eli noi tyhjäkäynti arvothan ei mitenkää voi ollakkaan täysin nollilla ja nehän vaihtelevatkin aikakauden mukaan. Asia selvisi, kun Nimimerkillä Plihal kävi kyläilemässä ja katottiin inpalla hänen 523:sen arvoja, niin samoja lukemiahan ne antoi bankeille kun minunkin auto.:think
Ja sama "pieni" tärinä ~1000rpm kohdalla kun minun autossa ja kaasun paluu tapahtuu samalla lailla. Eli nämä kaikki on ominaisuuksia mitä tässä vatvottu!!
Jos joku pystyy todistaan, että omassa M52b25:ssa on bankit nolla arvoilla ja ei tärise tonnissa niin täytyy sitten ihmetellä lisää!
Sen huomasin, että Plihalin 523 oli TODELLA PALJON kierros herkempi kun minun oma, mutta tuokin voi olla vain minun koneen ominaisuus?:think
Kiitoksia kaikille mukanaolleille tässä vaiheessa ja erityisesti foorumin aivoille Supa,Kaol,Cell,TJJ. <---- (Ei arvojärjestys)
Jatketaan taas kun ilmenee tähän liittyvää.Last edited by janke; 08-12-2012, 00:18.
Leave a comment:
-
Leave a comment: