Juuri näin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 M52xxx Tyhjäkäyntiarvot+muut käyntihäiriöt!
Collapse
X
-
Originally posted by TJJ View PostTutkikaa tuo kaasuläpän akselilla olevan potikan toiminta. Se ei tuossa moottorissa taidakaan olla tuplattu/varmistettu, joten sen pätkimisestä ei tule vikakoodia.
Sitten vielä löysäsin ruuvit potikasta ja säätelin sitä tyhjäkäynnillä, mutta eihän sitä saanut liikutettua, kun pari milliä. Mitään hyötyä sen kääntelystä ei ollut, mutta tyhjäkäynti hiukan suurentui...luonnollisesti.
Mietin siinä vielä tuota tyhjäkäynnin aaltoilevaa pudotusta ja sekoamista ~1000 paikkeilla, niin se tapahtuu siinä vaiheessa, kun kone alkaa päättämään että kummasta ottaa ilmaa kaasuläpän vai tyhjäkäyntiventtiilin kautta ja siinä vaiheessa täytyy tulla tuollanen sekoaminen? Pitäiskö yhtään paikkaansa:think
Sitten vielä se suhahdus joka kuuluu imusarjan alta, niin epäilen vahvasti että jossain on vuoto ja minun autossa se ei voi olla, kun imuilmantunnistimen stefan välissä tai sitten sen luukun josta lähtee alipaineletkuja?:think Ja suurin osa kuuluu varmaan separaattoristakin?
Niin ja taas Add Bank.1 -60 ja Bank.2 -40 Vitun romu, mutta ei kiinnosta tällähetkellä.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Oletko testannut ihan oikeasti, 110% varmuudella toimivaa lisäilmaluistia? Siitähän se aaltoileva suhahtelu siinä sun moottorissa tuli... Lisäilmaluisti voisi myös selittää sen tärinän 1000rpm tuntumassa, jos ilmaa pääsee luistinkin kautta koneeseen.
Lisäilmaluisti voi olla ihan oikeasti rikkikin, jolloin puhdistaminen ei auta. Jos luistin akselin liu´ussa on naarmuja, niin luistin laakerointi on todennäköisesti kulunut, eikä luisti toimi enää kunnolla vaikka sen puhdistaa ja voitelee.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostOletko testannut ihan oikeasti, 110% varmuudella toimivaa lisäilmaluistia? Siitähän se aaltoileva suhahtelu siinä sun moottorissa tuli... Lisäilmaluisti voisi myös selittää sen tärinän 1000rpm tuntumassa, jos ilmaa pääsee luistinkin kautta koneeseen.
Lisäilmaluisti voi olla ihan oikeasti rikkikin, jolloin puhdistaminen ei auta. Jos luistin akselin liu´ussa on naarmuja, niin luistin laakerointi on todennäköisesti kulunut, eikä luisti toimi enää kunnolla vaikka sen puhdistaa ja voitelee.
Mutta noi edellä ei tietenkään mitään todista. Täytyy jostain saada varmasti toimiva testaukseen.:think
Ja jos toi mun icv ei toimi niin se varmaan selittää tuon huolestuttavan korjaus arvon.?Last edited by janke; 09-12-2012, 14:06.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostMä nyt katoin tarkemmin tuota potikkaa ja mittasin sitä tuon laittamasi linkin ohjeiden mukaan ja kaikki arvot olivat likimain samat mitkä ohjeessa.:think
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostKatsoitko myös ettei vastusarvot pätki/hypi kun kaasupoljinta painaa hiukan? Eli siinä 800-1200rpm kohdalla. Tuo pitää siis mitata niiden nastojen välillä joissa arvo vaihtelee 1-4 Kohm polkimen asennon mukaan.
Eli autoko pitäisi olla käynnissä tuossa kohtaan, kun mittaan tuon? Eikös ohjeessa ollut että virta pois ja säädetään kaasu läppää täysin auki ja sillä välillä noi pitäisi toteutua?:thinkBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostTuo oli ainut mihkä en perehtynyt.:think
Eli autoko pitäisi olla käynnissä tuossa kohtaan, kun mittaan tuon? Eikös ohjeessa ollut että virta pois ja säädetään kaasu läppää täysin auki ja sillä välillä noi pitäisi toteutua?:think
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostOlikos se nyt niin että, vanos ei vaikuta tyhjäkäyntiin, mutta jos se jumittaa vähäsen niin selittääkö se laihentamisen tyhjäkäynnillä? Nokan asento näyttää kyllä normaalia lukemaa.:think
Vanos ei vaikuta tyhjäkäyntiin.
Etkös sä käynyt päästötestissäkin ja siitä tuli hyvät tulokset, eli moottori ei käy laihalla.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostVanos ei voi lähtökohtaisesti jumittaa "vähän", jos se on äänetön.
Vanos ei vaikuta tyhjäkäyntiin.
Etkös sä käynyt päästötestissäkin ja siitä tuli hyvät tulokset, eli moottori ei käy laihalla.
Niin... ei käy laihalla, mutta ohjelmisto laihentaa seosta tyhjäkäynnillä.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Taas pitkästä aikaa katoin Add arvot ja nyt oli bank1 -97 bank2 -68 :think On tuo vai ihmeellistä!! Pitäisiköhän ne suuttimet sittenkin uusia?
En tiedä sitten, kun sain tuo laturin äänen hiljenemään, niin sitten huomio kiinnittyi tuonne imusarjaan ja läppäkoteloon, niin mielestäni sieltä kuuluu kyllä jotain ylimääräistä narinaa ja suhinaa? Nyt pitäisi kyllä päästä kuunteleen vastaavan auton moottoria, että selviäisi tuokin, että onko ominaisuus.Last edited by janke; 30-12-2012, 12:30.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostEn tiedä sitten, kun sain tuo laturin äänen hiljenemään, niin sitten huomio kiinnittyi tuonne imusarjaan ja läppäkoteloon, niin mielestäni sieltä kuuluu kyllä jotain ylimääräistä narinaa ja suhinaa?
Lisäilmaluisti suhisee imusarjassa.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostSuhina kuuluu, kun ottaa luistimen liittimen irti?:think
Moottorin pitäisi (lähes) sammua, kun lisäilmaluistin johdon irroittaa tyhjäkäynnillä.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
Comment