Ikävä aloittaa foorumille postailu näissä merkeissä... Tuossa pari päivää sitten kun olisi pitänyt taas lähteä autolla (E39 540i vm.1999) liikenteeseen, en saanut avainta virtalukkoon kokonaan, vaan avaimesta noin sentin verran jäi menemättä sisään. Lopputulos on tietenkin se, ettei avainta saa käännettyä mihinkään virtalukon asennoista.
Yritin heilutella rattia joka suuntaan, jos olisi rattilukosta kiinni, ja kokeilin avaimen laittoa hieman eri kulmista ja eri tavoin nitkutella sitä virtalukossa varmaan puolisen tuntia tuloksetta. Lukkoöljyä en uskaltanut vielä laittaa sinne, kun tulin lukeneeksi mersu-foorumilta, että vanhan lukon öljyäminen saattaa ja onkin joissain tapauksissa vain pahentanut lukon haittalevyjen jumitilaa tjsp.
Mikähän neuvoksi, kun jotta lukkosylinterin saisi irti tarkempaa tutkailua varten, pitäisi ilmeisesti saada avain sisään kokonaan ja avain käännettyä ykkösasentoon, jolloin lukkosylinterin saisi vapautettua klemmarilla siitä pienestä reiästä painamalla?
Onko lukkosylinteriä mahdollista irroittaa ilman väkivaltaa tapauksessani, ja miten tämä tapahtuisi? Ei huvittaisi hinauttaa autoa johonkin Laakkoselle fiksattavaksi ja maksaa hunajaa lystistä, jos sylinterin saisi omin avuin irti, silloin voisin tilata ja asentaa uuden sylinterin itse. Autoon on vaihdettu virtalukon pohja kolme viikkoa sitten Laakkosen toimesta, voisiko sillä olla mitään vaikutusta asiaan? En muuten löytänyt haulla ketään, jolla olisi ollut vastaavanlaista ongelmaa.
Edittiä: Autosta oli myös akku tyhjentynyt kokonaan, kun tänään kävin autoa katsomassa, eli akku on tyhjentynyt sen jälkeen kun virtalukko- ongelma ilmeni. Voisiko näillä asioilla olla jokin yhteys?
Yritin heilutella rattia joka suuntaan, jos olisi rattilukosta kiinni, ja kokeilin avaimen laittoa hieman eri kulmista ja eri tavoin nitkutella sitä virtalukossa varmaan puolisen tuntia tuloksetta. Lukkoöljyä en uskaltanut vielä laittaa sinne, kun tulin lukeneeksi mersu-foorumilta, että vanhan lukon öljyäminen saattaa ja onkin joissain tapauksissa vain pahentanut lukon haittalevyjen jumitilaa tjsp.
Mikähän neuvoksi, kun jotta lukkosylinterin saisi irti tarkempaa tutkailua varten, pitäisi ilmeisesti saada avain sisään kokonaan ja avain käännettyä ykkösasentoon, jolloin lukkosylinterin saisi vapautettua klemmarilla siitä pienestä reiästä painamalla?
Onko lukkosylinteriä mahdollista irroittaa ilman väkivaltaa tapauksessani, ja miten tämä tapahtuisi? Ei huvittaisi hinauttaa autoa johonkin Laakkoselle fiksattavaksi ja maksaa hunajaa lystistä, jos sylinterin saisi omin avuin irti, silloin voisin tilata ja asentaa uuden sylinterin itse. Autoon on vaihdettu virtalukon pohja kolme viikkoa sitten Laakkosen toimesta, voisiko sillä olla mitään vaikutusta asiaan? En muuten löytänyt haulla ketään, jolla olisi ollut vastaavanlaista ongelmaa.
Edittiä: Autosta oli myös akku tyhjentynyt kokonaan, kun tänään kävin autoa katsomassa, eli akku on tyhjentynyt sen jälkeen kun virtalukko- ongelma ilmeni. Voisiko näillä asioilla olla jokin yhteys?
Comment