missä on vika kun lasille tulee pesunestettä hädintuskin pienellä paineella mutta valoille tulee normaalisti ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 pissapoika
Collapse
X
-
todennäköisesti pesurin moottori romuna - jos ei sitten edellämainittuja vikoja löydy. minun tapauksessani vika oli siinä "moottorissa"
Hinta oli muistaakseni jonku kympin
...tai joo, jos noi valopesurit toimii niin voi olla tietenkin jossain muuallakin, en muista toimiko mulla valonpesimet vaikkei tuulilasille tullutkaan
HKMKiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com
BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
Ex. E30 318is
Ex. Jaguar XJR
Ex. E39
Comment
-
-
Mulla on tota samaa ongelmaa ollut useasti ja se yleensä aina ilmenee pienillä pakkasilla ja syynä on aina ollut se, että pissapoikien suuttimille menevistä muoviletkuista (2 kpl per suutin) joku on pompannut pois paikaltaan ja kaikki vesi mikä on pitänyt tulla tuulilasille onkin mennyt siihen konepellin äänieristeeseen ja loppujen lopuksi koneen päälle. Joten raotas sitä konepellissä olevaa äänieristettä sieltä konepellin takapäästä, niin näät onko ne kaikki letkut niissä suuttimissa paikallaan ..BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Mikäs siinä on, että Jartsan vika ilmenee sitten pikkupakkasilla. Hyppääkö ne letkut sitten plussakelillä ite takas paikoilleen??? Omassa autossa ollu kans ongelmia muutaman kerran pakkasella, pitää kattoo noi liitokset siitäkin....Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Suuttimille menevät letkut ovat kovaa PVC muovia jotka "koppiintuvat" pakkasessa niin että bemun melko miehekkäät paineet karkaa ohi liitoksista ja pahimmillaan tuuppaa letkun irti suuttimesta . Usein on niin että letku=putki ei ole painettu ihan pohjaan asti jolloin "ohipuhallus" pahenee. Voi se toki vika olla muuallakin, mutta itse katsoisin tämän helpoimmin tarkastettavan ja yleisimmän vikamahdollisuuden ensiksi. Eli pelti auki, äänieristettä takapäästä raolleen ja kaveri ruuttaamaan metyylialkoholia lasille. Etyylikin käy jos joku käyttää...
Comment
-
-
Originally posted by KFZ-KoenigMikäs siinä on, että Jartsan vika ilmenee sitten pikkupakkasilla. Hyppääkö ne letkut sitten plussakelillä ite takas paikoilleen??? Omassa autossa ollu kans ongelmia muutaman kerran pakkasella, pitää kattoo noi liitokset siitäkin....
Ne letkut on jotain muoviletkuja ja ilm. ne pakkasella kaikki muoviosat jotenkin kutistuu ja sit ne pomppaa pois paikaltaan, kun laittaa vähän painetta pumpulta niille .. luulisin ..
Viime syksynä oli sitten paljon hauskempi juttu, toi sama letkun irtoaminen tapahtu sieltä pissapojan pumpulta ja se olikin isompi proggis laittaa se letku takas paikalleen sieltä säiliön juuresta :arrow: pyörä irti, sisälokkari irti ja letku takas kiinni ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä .. siistii ..BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Tein itse tuon säiliötutkinnan juuri viikonloppuna. Samalla huomasin, että etuvaloille on oma pumppunsa, joten vuoto lasin pesussa ei vaikuta siihen.
Käyttelin moottoria irtoakulla väliaikaisella letkulla tulppaillen sitä välillä. Se auttoikin ja seuraavalle kerralla vettä tuli huomattavasti aikaisempaa paremmin, harmi vaan että toinen niistä suuttimen liittimistä pääsi irti ja vesi meni sinne äänieristeeseen. Laitoin liittimen kiinnin ja vettä taas tulee, paitsi että veden kulutus vaikuttaa melko kovalta, eli pitänee etsiskellä edelleen vuotoa.---
Comment
-
-
Originally posted by -TapiTein itse tuon säiliötutkinnan juuri viikonloppuna. Samalla huomasin, että etuvaloille on oma pumppunsa, joten vuoto lasin pesussa ei vaikuta siihen.
Käyttelin moottoria irtoakulla väliaikaisella letkulla tulppaillen sitä välillä. Se auttoikin ja seuraavalle kerralla vettä tuli huomattavasti aikaisempaa paremmin, harmi vaan että toinen niistä suuttimen liittimistä pääsi irti ja vesi meni sinne äänieristeeseen. Laitoin liittimen kiinnin ja vettä taas tulee, paitsi että veden kulutus vaikuttaa melko kovalta, eli pitänee etsiskellä edelleen vuotoa.e39 523i -98
Comment
-
-
Ottamalla sen sisälokasuojan irti ja irrottamalla ulommalta moottorilta sähköliittimen.
Tai jos sille sattuisi olemaan oma sulakkeensa, niin sehän olisi helpompaa..
Itsellä vaan pitää olla koko ajan toiminnassa, koska Xenoneilla niiden toimintaa seurataan katsastuksessakin. Ja edellisessä E39:sissäni ei pesureita ollut ja jäin niitä kaipaamaan, en pidä ihan turhana varusteena, varsinkaan näin kurakeleillä.---
Comment
-
-
Originally posted by -TapiOttamalla sen sisälokasuojan irti ja irrottamalla ulommalta moottorilta sähköliittimen.
Tai jos sille sattuisi olemaan oma sulakkeensa, niin sehän olisi helpompaa..
Itsellä vaan pitää olla koko ajan toiminnassa, koska Xenoneilla niiden toimintaa seurataan katsastuksessakin. Ja edellisessä E39:sissäni ei pesureita ollut ja jäin niitä kaipaamaan, en pidä ihan turhana varusteena, varsinkaan näin kurakeleillä.
Pitääpä etsiä sulaketta. En jaksa aukoa tota kyl nyt..e39 523i -98
Comment
-
-
Originally posted by loyalMulla ilmeni pakkasella samaa vikaa, avasin konepelin ja vasemmalla puolella iskarin kohdalla letkujen "liitos" kohta vuoti. Meni takas painamalla ja painetta tuli taas hyvin.
Laitoin uuden muovisen välikappaleen ja nyt rokkaa.
Seuraava ongelma onkin sitten toimimaton takalasin kusipoika ja pyyhin.
Comment
-
Comment