Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 pissapoika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jona
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 436
    • helsinki

    e39 pissapoika

    missä on vika kun lasille tulee pesunestettä hädintuskin pienellä paineella mutta valoille tulee normaalisti ?
    -BTCF absolutistit team-
  • mukko
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 5965
    • Uleåborg

    #2
    Putket tukossa, jakotukki tukossa?
    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

    Save the World, Fuck The Fuel Economy
    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

    Comment

    • HKM
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 427
      • Sipoo

      #3
      todennäköisesti pesurin moottori romuna - jos ei sitten edellämainittuja vikoja löydy. minun tapauksessani vika oli siinä "moottorissa"

      Hinta oli muistaakseni jonku kympin

      ...tai joo, jos noi valopesurit toimii niin voi olla tietenkin jossain muuallakin, en muista toimiko mulla valonpesimet vaikkei tuulilasille tullutkaan
      HKM
      Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com

      BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
      Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
      Ex. E30 318is
      Ex. Jaguar XJR
      Ex. E39

      Comment

      • jartsa02
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 1131
        • Helsinki

        #4
        Mulla on tota samaa ongelmaa ollut useasti ja se yleensä aina ilmenee pienillä pakkasilla ja syynä on aina ollut se, että pissapoikien suuttimille menevistä muoviletkuista (2 kpl per suutin) joku on pompannut pois paikaltaan ja kaikki vesi mikä on pitänyt tulla tuulilasille onkin mennyt siihen konepellin äänieristeeseen ja loppujen lopuksi koneen päälle. Joten raotas sitä konepellissä olevaa äänieristettä sieltä konepellin takapäästä, niin näät onko ne kaikki letkut niissä suuttimissa paikallaan ..
        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Jartsan esille tuoma vika on se yleisin e39:iä riivaava "kusipoikaongelma".
          Kannattaa siis ensimmäisenä tsekata onko letkut/putket kiinni konepeiton suuttimssa.

          Comment

          • KFZ-Koenig
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2900

            #6
            Mikäs siinä on, että Jartsan vika ilmenee sitten pikkupakkasilla. Hyppääkö ne letkut sitten plussakelillä ite takas paikoilleen??? Omassa autossa ollu kans ongelmia muutaman kerran pakkasella, pitää kattoo noi liitokset siitäkin....
            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Suuttimille menevät letkut ovat kovaa PVC muovia jotka "koppiintuvat" pakkasessa niin että bemun melko miehekkäät paineet karkaa ohi liitoksista ja pahimmillaan tuuppaa letkun irti suuttimesta . Usein on niin että letku=putki ei ole painettu ihan pohjaan asti jolloin "ohipuhallus" pahenee. Voi se toki vika olla muuallakin, mutta itse katsoisin tämän helpoimmin tarkastettavan ja yleisimmän vikamahdollisuuden ensiksi. Eli pelti auki, äänieristettä takapäästä raolleen ja kaveri ruuttaamaan metyylialkoholia lasille. Etyylikin käy jos joku käyttää...

              Comment

              • jartsa02
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 1131
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by KFZ-Koenig
                Mikäs siinä on, että Jartsan vika ilmenee sitten pikkupakkasilla. Hyppääkö ne letkut sitten plussakelillä ite takas paikoilleen??? Omassa autossa ollu kans ongelmia muutaman kerran pakkasella, pitää kattoo noi liitokset siitäkin....
                Ei ne hyppää plussakelillä takas, kyllä ne täytyy ihan ite käydä napsauttaa takas paikalleen :wink:

                Ne letkut on jotain muoviletkuja ja ilm. ne pakkasella kaikki muoviosat jotenkin kutistuu ja sit ne pomppaa pois paikaltaan, kun laittaa vähän painetta pumpulta niille .. luulisin ..

                Viime syksynä oli sitten paljon hauskempi juttu, toi sama letkun irtoaminen tapahtu sieltä pissapojan pumpulta ja se olikin isompi proggis laittaa se letku takas paikalleen sieltä säiliön juuresta :arrow: pyörä irti, sisälokkari irti ja letku takas kiinni ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä .. siistii ..
                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3117
                  • Välisuomi

                  #9
                  Tein itse tuon säiliötutkinnan juuri viikonloppuna. Samalla huomasin, että etuvaloille on oma pumppunsa, joten vuoto lasin pesussa ei vaikuta siihen.

                  Käyttelin moottoria irtoakulla väliaikaisella letkulla tulppaillen sitä välillä. Se auttoikin ja seuraavalle kerralla vettä tuli huomattavasti aikaisempaa paremmin, harmi vaan että toinen niistä suuttimen liittimistä pääsi irti ja vesi meni sinne äänieristeeseen. Laitoin liittimen kiinnin ja vettä taas tulee, paitsi että veden kulutus vaikuttaa melko kovalta, eli pitänee etsiskellä edelleen vuotoa.
                  ---

                  Comment

                  • JukkaR
                    Bimmer Rookie
                    • May 2003
                    • 160
                    • Vihti

                    #10
                    Originally posted by -Tapi
                    Tein itse tuon säiliötutkinnan juuri viikonloppuna. Samalla huomasin, että etuvaloille on oma pumppunsa, joten vuoto lasin pesussa ei vaikuta siihen.

                    Käyttelin moottoria irtoakulla väliaikaisella letkulla tulppaillen sitä välillä. Se auttoikin ja seuraavalle kerralla vettä tuli huomattavasti aikaisempaa paremmin, harmi vaan että toinen niistä suuttimen liittimistä pääsi irti ja vesi meni sinne äänieristeeseen. Laitoin liittimen kiinnin ja vettä taas tulee, paitsi että veden kulutus vaikuttaa melko kovalta, eli pitänee etsiskellä edelleen vuotoa.
                    Saiskohan tuon lampun'pesimen' helposti deaktivoitua? Aivan turha vempain, kuten muutkin painepesurit. Menee vain nesteet hukkaan.
                    e39 523i -98

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #11
                      Ottamalla sen sisälokasuojan irti ja irrottamalla ulommalta moottorilta sähköliittimen.

                      Tai jos sille sattuisi olemaan oma sulakkeensa, niin sehän olisi helpompaa..

                      Itsellä vaan pitää olla koko ajan toiminnassa, koska Xenoneilla niiden toimintaa seurataan katsastuksessakin. Ja edellisessä E39:sissäni ei pesureita ollut ja jäin niitä kaipaamaan, en pidä ihan turhana varusteena, varsinkaan näin kurakeleillä.
                      ---

                      Comment

                      • JukkaR
                        Bimmer Rookie
                        • May 2003
                        • 160
                        • Vihti

                        #12
                        Originally posted by -Tapi
                        Ottamalla sen sisälokasuojan irti ja irrottamalla ulommalta moottorilta sähköliittimen.

                        Tai jos sille sattuisi olemaan oma sulakkeensa, niin sehän olisi helpompaa..

                        Itsellä vaan pitää olla koko ajan toiminnassa, koska Xenoneilla niiden toimintaa seurataan katsastuksessakin. Ja edellisessä E39:sissäni ei pesureita ollut ja jäin niitä kaipaamaan, en pidä ihan turhana varusteena, varsinkaan näin kurakeleillä.
                        No enpä tiedä. Turun motaria kun ajaa joka päivä ja suola lentää -> vaikka kuinka pesurit huutaa niin että tulee roiskeita katolle asti -> aivan suolavellissä...ei lähe minnekään. Ehkä tavallinen lika lähtee..mutta suola ei tunnu mihkää menevän..vaikka kuinka kovaa kamaa pitäs pöntöissä..

                        Pitääpä etsiä sulaketta. En jaksa aukoa tota kyl nyt..
                        e39 523i -98

                        Comment

                        • loyal
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 1478
                          • Vantaa

                          #13
                          Mulla ilmeni pakkasella samaa vikaa, avasin konepelin ja vasemmalla puolella iskarin kohdalla letkujen "liitos" kohta vuoti. Meni takas painamalla ja painetta tuli taas hyvin.

                          Comment

                          • jona
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2004
                            • 436
                            • helsinki

                            #14
                            kiitos hyvistä vinkeistä vika oli tosiaan letkun ja suuttimen välisessä liittimessä yksi ei ollut paikallaan,painoin sen takaisin kiinni ja taas tulee lasille asti mutta paine tuntuu vähän huonolta että saattaa vuotaa vieläkin jostain.
                            -BTCF absolutistit team-

                            Comment

                            • Wessu
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2004
                              • 88
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by loyal
                              Mulla ilmeni pakkasella samaa vikaa, avasin konepelin ja vasemmalla puolella iskarin kohdalla letkujen "liitos" kohta vuoti. Meni takas painamalla ja painetta tuli taas hyvin.
                              Samaa vikaa omassa Hiacessa.
                              Laitoin uuden muovisen välikappaleen ja nyt rokkaa.
                              Seuraava ongelma onkin sitten toimimaton takalasin kusipoika ja pyyhin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎