Ei sen uloimman reunan minusta kuulukaan mennä alle. Tärkeintä on, että alareunan pieni uloke on tuulilasin muovin alapuolella.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Varoitus!! Vettä jarrutehostimessa---> Moottoririkko
Collapse
X
-
Originally posted by Clavurion View PostEi sen uloimman reunan minusta kuulukaan mennä alle. Tärkeintä on, että alareunan pieni uloke on tuulilasin muovin alapuolella.
Kun katselee loogisella silmällä, niin muovit pitää laittaa limittäin siten, että tuulilasilta konehuoneeseen päin juokseva vesi putoaa aina päällimmäiseltä muovilta alemmalle, ikäänkuin porrasta pitkin. Näin ei tule rakoja joista vesi menee väärään paikkaan.
Kuva selittäisi enemmän, mutta otappa sitä nyt tuolla pimeässä tuiskussa...Last edited by Havis; 07-12-2012, 19:15."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostVeljen 530d:ssä näyttäisi olevan topikin mukainen ongelma, joskaan moottorivauriota ei ole päässyt syntymään. Alkoi vain kiinnostamaan sellainen seikka, että voiko autoa siirtää muutama kymmenen metriä jos tehostajassa on vähänkään vettä? Pumppasin tehostajasta puoli litraa vettä pois, mutta eihän sinne näe, että jäikö pohjalle jotakin. Uusi tehostaja on jo tilattu, mutta tarvitsisi siirtää autoa tallista pois ja talliin takaisin (yhden toisen auton tiellä). Eli onko tuo moottorivaurion vaara olemassa vasta siinä vaiheessa kun se veden pinta pääsee sen alipaineletkun liitoksen korkeudelle?
Toinen kysymys koski tehostajaa. Täällä on pariin otteeseen mainittu, ettei tarviketehostaja toimi, mutta puhutaanko nyt siis varsinaisesta tehostajasta (siitä "rummusta") vai jarrupääsylinteristä? Autoon on viime talvena vaihdettu uusi jarrupääsylinteri ja nyt lähti KL:stä alkuperäinen tehostaja tilaukseen.
D:ssähän se letku ei mene imusarjaan, eli moottorivaurio ei liene todennäköinen tai ainakin sen mekanismi on eri koska vesi meneekin pumppuun.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostD:ssähän se letku ei mene imusarjaan, eli moottorivaurio ei liene todennäköinen tai ainakin sen mekanismi on eri koska vesi meneekin pumppuun.
Onko siis dieseleissä mahdollista, että vesi menisikin pumpun kautta esim. moottoriöljyn sekaan? :think
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostNäyttäis olevan just väärinpäin, sekä tuo punaisella merkattu kohta että se siinä niiden vasemmalla puolella oleva väli.
Siinä suodatinkotelossa olevat lenkit joihin suodattimen kannen 'sarvet' pujotetaan, olisi oltava laitettu sen tuulilasimuovin alta aukoista läpi. Kuvassa kotelon runko on laitettu kokonaan tuulilasimuovin päälle.
Originally posted by Havis View PostVarmaankin juuri väärän asennuksen takia kuvista näkee, että se tuulilasimuovi on murtunut tuulilasinpyyhkijän juuresta, kun muovit painaa toisiaan väärässä asennossa.
Comment
-
-
Originally posted by Masatus View PostNyt kyllä juksaat, onkohan muovit muuttunu 96-->99?
Hyvä tarkennus
Originally posted by Masatus View PostEeenkai minä mitään murtumia näe?"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostHyvä tietää!
Onko siis dieseleissä mahdollista, että vesi menisikin pumpun kautta esim. moottoriöljyn sekaan? :think
En tunne pumpun rakennetta niin en osaa sano mitä se vesi siellä tekee, mutta purkureikä on luultavasti ulos, eli pumppu imisi veden ja pumppaisi ulkoilmaan, mutta joku muu varmasti sen tietään varmaksi.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostNo on se teoriassa ihan mahdollista, mutta mielestäni kovin epätodennäköistä.
En tunne pumpun rakennetta niin en osaa sano mitä se vesi siellä tekee, mutta purkureikä on luultavasti ulos, eli pumppu imisi veden ja pumppaisi ulkoilmaan, mutta joku muu varmasti sen tietään varmaksi.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment