Announcement

Collapse
No announcement yet.

Varoitus!! Vettä jarrutehostimessa---> Moottoririkko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #31
    Ei sen uloimman reunan minusta kuulukaan mennä alle. Tärkeintä on, että alareunan pieni uloke on tuulilasin muovin alapuolella.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1838
      • Kotona/Poissa

      #32
      Originally posted by Clavurion View Post
      Ei sen uloimman reunan minusta kuulukaan mennä alle. Tärkeintä on, että alareunan pieni uloke on tuulilasin muovin alapuolella.
      Taitaa olla juurikin noin, siis nimenomaan se punaisen nuolen osoittama kynnys.

      Kun katselee loogisella silmällä, niin muovit pitää laittaa limittäin siten, että tuulilasilta konehuoneeseen päin juokseva vesi putoaa aina päällimmäiseltä muovilta alemmalle, ikäänkuin porrasta pitkin. Näin ei tule rakoja joista vesi menee väärään paikkaan.

      Kuva selittäisi enemmän, mutta otappa sitä nyt tuolla pimeässä tuiskussa...
      Last edited by Havis; 07-12-2012, 19:15.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #33
        Originally posted by Ramzez View Post
        Veljen 530d:ssä näyttäisi olevan topikin mukainen ongelma, joskaan moottorivauriota ei ole päässyt syntymään. Alkoi vain kiinnostamaan sellainen seikka, että voiko autoa siirtää muutama kymmenen metriä jos tehostajassa on vähänkään vettä? Pumppasin tehostajasta puoli litraa vettä pois, mutta eihän sinne näe, että jäikö pohjalle jotakin. Uusi tehostaja on jo tilattu, mutta tarvitsisi siirtää autoa tallista pois ja talliin takaisin (yhden toisen auton tiellä). Eli onko tuo moottorivaurion vaara olemassa vasta siinä vaiheessa kun se veden pinta pääsee sen alipaineletkun liitoksen korkeudelle?

        Toinen kysymys koski tehostajaa. Täällä on pariin otteeseen mainittu, ettei tarviketehostaja toimi, mutta puhutaanko nyt siis varsinaisesta tehostajasta (siitä "rummusta") vai jarrupääsylinteristä? Autoon on viime talvena vaihdettu uusi jarrupääsylinteri ja nyt lähti KL:stä alkuperäinen tehostaja tilaukseen.

        D:ssähän se letku ei mene imusarjaan, eli moottorivaurio ei liene todennäköinen tai ainakin sen mekanismi on eri koska vesi meneekin pumppuun.
        Olli.

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          #34
          Originally posted by Rocla View Post
          D:ssähän se letku ei mene imusarjaan, eli moottorivaurio ei liene todennäköinen tai ainakin sen mekanismi on eri koska vesi meneekin pumppuun.
          Hyvä tietää!

          Onko siis dieseleissä mahdollista, että vesi menisikin pumpun kautta esim. moottoriöljyn sekaan? :think

          Comment

          • Masatus
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 867
            • Haukipudas

            #35
            Originally posted by Havis View Post
            Näyttäis olevan just väärinpäin, sekä tuo punaisella merkattu kohta että se siinä niiden vasemmalla puolella oleva väli.

            Siinä suodatinkotelossa olevat lenkit joihin suodattimen kannen 'sarvet' pujotetaan, olisi oltava laitettu sen tuulilasimuovin alta aukoista läpi. Kuvassa kotelon runko on laitettu kokonaan tuulilasimuovin päälle.
            Nyt kyllä juksaat, onkohan muovit muuttunu 96-->99?

            Originally posted by Havis View Post
            Varmaankin juuri väärän asennuksen takia kuvista näkee, että se tuulilasimuovi on murtunut tuulilasinpyyhkijän juuresta, kun muovit painaa toisiaan väärässä asennossa.
            Eeenkai minä mitään murtumia näe?

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1838
              • Kotona/Poissa

              #36
              Originally posted by Masatus View Post
              Nyt kyllä juksaat, onkohan muovit muuttunu 96-->99?
              Ai niin, näin toki voi hyvinkin olla. Muistan nimittäin jonkun kanssa olleen puhe, että ainakin se kabiiniin menevän ilmaputken kiinnityspanta olisi erilainen. Varmaankin muutakin eroa siis esiintyy. Minun kommentti koski tosiaan -96 mallia.

              Hyvä tarkennus

              Originally posted by Masatus View Post
              Eeenkai minä mitään murtumia näe?
              Hyvä jos näin väärin, livenä näät toki paremmin kuin minä kuvasta
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #37
                Originally posted by Ramzez View Post
                Hyvä tietää!

                Onko siis dieseleissä mahdollista, että vesi menisikin pumpun kautta esim. moottoriöljyn sekaan? :think
                No on se teoriassa ihan mahdollista, mutta mielestäni kovin epätodennäköistä.

                En tunne pumpun rakennetta niin en osaa sano mitä se vesi siellä tekee, mutta purkureikä on luultavasti ulos, eli pumppu imisi veden ja pumppaisi ulkoilmaan, mutta joku muu varmasti sen tietään varmaksi.
                Olli.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #38
                  Originally posted by Rocla View Post
                  No on se teoriassa ihan mahdollista, mutta mielestäni kovin epätodennäköistä.

                  En tunne pumpun rakennetta niin en osaa sano mitä se vesi siellä tekee, mutta purkureikä on luultavasti ulos, eli pumppu imisi veden ja pumppaisi ulkoilmaan, mutta joku muu varmasti sen tietään varmaksi.
                  Mikäli pumppu on vastaava kuin uudemmissa, se puhaltaa jakopäähän. Käyttää tiivistykseen öljyä joka syötetään koneesta, jolloin pitää puhallella se takaisinkin.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎