Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kaivataan kokemuksen ääntä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BreeZi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 2371
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by HTK12 View Post
    Eihän noissa ole mitään ihmeellistä. Nuo ihat samat saat muihinkin merkkeihin laittaa. Ainut normaalista kulumisesta poikkeava on tuo turbiini. Ellei noita ole autoon valmis laittamaan niin ei pidä kyllä ostaa yli 200 tkm ajettua autoa..
    Vähän ot, mutta.

    Minusta ei kyllä dieseliä pitäisi joutua näin paljoa rassaamaan, vaikka onkin kuluvia osia. Dieseli kuitenkin minun mielestä olisi kehitetty kuluttajalle sitä varten ,ettei sitä tarvitsisi niin paljoa rassata vielä alta 300tkm.
    Tämähän toki on huonoa bisnestä autovalmistajaa ajatellen, eikä varmasti tuo toteudu nykyaikana.
    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
    - E- ja F- sarjan avaimet.
    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
    .

    Finmodi oy
    050-3063926
    [email protected]

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by BreeZi View Post
      Vähän ot, mutta.

      Minusta ei kyllä dieseliä pitäisi joutua näin paljoa rassaamaan, vaikka onkin kuluvia osia. Dieseli kuitenkin minun mielestä olisi kehitetty kuluttajalle sitä varten ,ettei sitä tarvitsisi niin paljoa rassata vielä alta 300tkm.
      Tämähän toki on huonoa bisnestä autovalmistajaa ajatellen, eikä varmasti tuo toteudu nykyaikana.
      Edelleenkään tuossa nyt ei ole mielestäni muuta kuin se turbiini, joka ei ole normaalia kulumista. Termareita, polttoainepumppuja, polttoainepaineen säätimiä jne. menee kaikilla merkeillä. 300 tkm on kuitenkin jo aika paljon autolle. Toki on olemassa joitakin vanhoja diisseleitä, jotka vaativat vähemmän rassaamista. Niitä vaan ei juuri kannata hankkia kun niissä menee sitten rahat suurempaan polttoaineen kulutukseen.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • woodsmith
        Newbiemmer
        • Nov 2012
        • 6
        • Finland

        #18
        Lukekaa ensimmäinen postaus

        Noniin! Kävin tänään ajamassa autoa, ja se tuntui kuin taksin kyydissä olisi ollut.
        Kaikki toimi mielestäni hyvin, pikkunippeliä myöten. Ainut vika oli toimimaton peruutustutka takana. Vaihteisto toimi kuin sveitsiläinen kello ja en nähnyt mitään kulumisen merkkiä siinä. Auto tuotu saksasta oisko ollu -04, ostettu liikkeeseen volkswagen centteriltä ja sinne tullut kaiketi vanhemmalta pariskunnalta, joten varmasti hyvissä käsissä ollut. Omasi lohkolämmittimen.
        Tässä mallissa kaiketi heikko alusta oli myös huollettu laajasti kesällä, tonnin kuitti siitä. Tosta laatikosta peloissaan olleena kysyin onko sille tehty esim öljynvaihtoa, mutta eipä liikkeessä siitä tietäneet.
        Ruostetta melko vähän, apparin puolen kaarissa ei ollenkaan ja vain toisella puolella vähän takana, myös pikkuläiskät perässä, hyvä kun edes huomasin.
        Keulassa vähän perus kiveniskemän tuottamaa ruostetta.
        Kuitenkin tosi hieno kuntonen ulkoa ja sisältä!
        Ainut mikä pisti mieleen oli että tuli sitä tyypillistä tärinää olikohan 70-90 vauhdeissa. Mikähän sen syypää olikaan ?
        Näin iso moottorista autoa kun en ole ennen omistanut, laittoi myös huomaamaan auton heilahtamisen koneen sammuttamisen jälkeen, kai se kuuluu isoon myllyyn.

        Taitaa myös visssiin olla normaalia näissä automaateissa että vaihdekeppiä pakille laittaessa on se hiukan jäykempi kun D vaihteelle työnnettäessä ?

        Sain kaikinpuolin mukavan ja hyvän vaikutelman autosta ja en näkisi mitään mutkia sen hankkimiselle

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Originally posted by woodsmith View Post
          Ainut mikä pisti mieleen oli että tuli sitä tyypillistä tärinää olikohan 70-90 vauhdeissa. Mikähän sen syypää olikaan ?
          Tekemätön jarruhuolto ja/tai jokin pehmennyt pusla tai nivel alustassa(takakelkan tai reaktiotankojen puslat).
          Kunnolla herkistetyillä +puhdistetuilla jarruilla, sekä oikein puhdistetuilla pyörännapojen tasopinnoilla toki heikommallakin alustalla menee tärinättömästi.

          Comment

          • woodsmith
            Newbiemmer
            • Nov 2012
            • 6
            • Finland

            #20
            Originally posted by Hemi View Post
            Tekemätön jarruhuolto ja/tai jokin pehmennyt pusla tai nivel alustassa(takakelkan tai reaktiotankojen puslat).
            Kunnolla herkistetyillä +puhdistetuilla jarruilla, sekä oikein puhdistetuilla pyörännapojen tasopinnoilla toki heikommallakin alustalla menee tärinättömästi.
            En usko että olisi jarruissa vika, kuinkahan paljon mahtaa tuommonen puslavaihto maksaa? Osaa sitten tingata hinnasta pois
            Ei taida kuitenkaan mikään maatamullistava vika olla.

            Comment

            • djs^
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 1177
              • Mikkeli

              #21
              Omassa tärinää aiheutta tuo osa nro 18: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...19&hg=33&fg=30
              . Katsastuksessa pyysin nostamaan ylös ja huomasi väljäksi. Tosin, tässä ei nyt mainittu oli tärinä takana vai edessä. Enkä huomannut katsoneeksi onko toukka vai sedan! Kyllähän tuo viimeistään katsastuksessa huomataan. Ja omassa menee kanssa pakki hiukan jäykemmin päälle, vissiin ominaisuus.
              EX :
              -E36 316
              -E36 325
              -E39 523
              -E39 530dA M-Sportx2
              -E60 525dA M-Sport x2
              -E60 545i Matte white
              -E53 x5
              -E91 3xx

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                #22
                Ei kannata liikaa luottaa siihen, että katsastuskonttorilla huomattaisiin kaikki tukivarsien välykset. Kokemuksesta voin sanoa, että sellainen välys joka tuntuu jo ajossa, ei välttämättä näy siinä katsurin tarkistuksessa, jos ei tiedä mitä hakee. Suosittelen siis itse käymään alustan huolella läpi, niin saattaa se välyskin löytyä.

                Tyypillisimmät paikat ovat reaktiotankojen puslat edessä, takaylätukivarret (ne bumerangin näköiset) tai jumittavat jarrut. Joskus myös välys raidetangossa aiheuttaa tutinaa. Tietysti myös rengas/renkaat saattavat olla epätasapainossa.

                Jos tukivarsille tulee tarvetta, ostaisin ne TÄÄLTÄ.

                Comment

                • woodsmith
                  Newbiemmer
                  • Nov 2012
                  • 6
                  • Finland

                  #23
                  No, toivotaan että on noista puslista kiinni

                  Comment

                  • Antsah
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1776
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by BreeZi View Post
                    Vähän ot, mutta.

                    Minusta ei kyllä dieseliä pitäisi joutua näin paljoa rassaamaan, vaikka onkin kuluvia osia. Dieseli kuitenkin minun mielestä olisi kehitetty kuluttajalle sitä varten ,ettei sitä tarvitsisi niin paljoa rassata vielä alta 300tkm.
                    Tämähän toki on huonoa bisnestä autovalmistajaa ajatellen, eikä varmasti tuo toteudu nykyaikana.
                    Ei dieselit ole enään niinkuin ennen esikammiokoneet oli. Dieselit menee kokoajan enemmän korjauksia kaipaaviksi koska tekniikka on hienompaa ja päästövaatimukset tiukkenee aiheuttaen dieseleihin kalliita päästölaitteiden aiheuttamia korjauksia. Eli tuon ajattelun voi laittaa kyllä tänä päivänä romukoppaan kuten itsekkin tuumailit. Varmaan kone itsessään kestääkin, mutta apulaitteita joutuu korjaamaan huomattavasti enemmän.
                    Last edited by Antsah; 24-11-2012, 20:20.

                    Comment

                    • BreeZi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 2371
                      • Jyväskylä

                      #25
                      Originally posted by Antsah View Post
                      Ei dieselit ole enään niinkuin ennen esikammiokoneet oli. Dieselit menee kokoajan enemmän korjauksia kaipaaviksi koska tekniikka on hienompaa ja päästövaatimukset tiukkenee aiheuttaen dieseleihin kalliita päästölaitteiden aiheuttamia korjauksia. Eli tuon ajattelun voi laittaa kyllä tänä päivänä romukoppaan kuten itsekkin tuumailit. Varmaan kone itsessään kestääkin, mutta apulaitteita joutuu korjaamaan huomattavasti enemmän.
                      Ei tietenkään. Eikös esim. polttoainepaineet ole moninkertaistuneet, samalla kuitenkin osien pienentyessä. Tämänhän sanoo järkikin ettei ko. paketti voi kestää samaa km määrää mitä dieseltekniikka kesti esikammioaikaan.
                      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                      - E- ja F- sarjan avaimet.
                      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                      .

                      Finmodi oy
                      050-3063926
                      [email protected]

                      Comment

                      • niko-77
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2009
                        • 200
                        • Espoo

                        #26
                        Paljon huonoa on tullut kuultua tuosta stepistä, laatikko on itsessään ihan hyvä mutta ongelma on yleensä turbiinissa. Sama laatikko on x5 ja sama kone ja laatikko range roverin dieselissä 2004 asti. Nelivetolaitteet rikkovat turbiinin helpommin kuin takaveto.

                        Jotkut ajaa "ikiöljyillä" yli 400tkm ja aletaan ihmettelee kun laatikko alkaa pätkiä, itse vaihdoin ekan kerran 180tkm kohdalla ja joku vaihtaa vielä useammin. Kukaan ei kummikaan vaihda turbiinia koskaan ja pelkästään, alkavat heiketä 120 tkm jälkeen. Turbiini yleensä pettää ja metallinpalaset menevät pumpun kautta venttiilikoneistoon. E34 huolto-ohjelmassa laatikko-öljyt vaihdetaan jokaisessa inspection 2:ssa, näin tulisi tehdä myös E39:ssä:think

                        Comment

                        • jusalami
                          Newbiemmer
                          • Mar 2010
                          • 5
                          • Oulu

                          #27
                          Itse kanssa kyseistä mallia etsiskellyt... nettiauto-hakuagentti kytkettynä ja puhelin koko ajan korvalla...

                          no. asiaan.

                          Saksasta tuoduissa autoissa on hyvää se, että todnäk ne on ajettu baanalla enemmän kuin kaupungissa. Huonoa taas se, että saksalainen myyjä kysyy autoa ostaessa, että paljonko haluat kilometrejä mittariin...

                          no, legendaahan tämä on, mutta myös tutuilta saatuja oikeita kokemuksia.

                          Kertovat, että uudemmissa autoissa saa kilometrit ja huoltohistorian tarkistettua avaimesta? Onko jollain tietoa mikä on tämä tarinassa esiintyvä "uudempi auto"?
                          Ja onko tuollaisista -99 -00 530d:stä mahdollista saada oikeaa km-lukemaa selville mistään muusta kuin kuskin penkistä ja kaasupolkimen kumin kulumisasteesta?
                          parempi puu pinossa, kuin sormi suutarin persiessä.
                          -tuntematon (viisas) savolainen-

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10001
                            • KVLA

                            #28
                            Originally posted by jusalami View Post
                            Ja onko tuollaisista -99 -00 530d:stä mahdollista saada oikeaa km-lukemaa selville mistään muusta kuin kuskin penkistä ja kaasupolkimen kumin kulumisasteesta?
                            Tuskin edes niistäkään.Ratin lisäksi ne on helppoja ja halpoja osia tarvittaessa vaihdella "vähän ajettuihin".

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎