Eli ongelmana on tyhjäkäynti lämpimänä P/N-asennossa. Kun auton jättää lämpimänä P:lle, menee vaihtelevasti noin 20-30 sekuntia ja mittaristoon syttyy moottorin vikavalo ja tuntuisi kun auto alkaisi käymään viidellä pytyllä. Omien kokeilujen perusteella tämä tapahtuu lähes joka kerta. Tämän jälkeen sammutus, heti käynnistys perään ja kaikki toimii normaalisti. D/R-asennossa autoa voi pitää jarrua vasten niin pitkään kun haluaa eikä ongelma ilmene. Tarpeeksi pitkällä ajelulla myös moottorin vikavalo sammuu.
Vikakoodit on inpalla luettu ja sieltä tulee 243 burning fail cylinder 6 tms.
Ja tosiaan, jos vaikka kylmänä auton laittaa käymään niin ainakin reilusti lämpömittarin sinisen alueen yli saa lämmetä ilman ongelmia (pidempään en ole kokeillut) Tehoja ei ole hukassa, kulutus on normaali eikä mitään nykimisiä tms. kierroksilla esiinny.
Korjattua/Tarkastettua;puolien paikkaa yritetty vaihtaa, mutta koodi tulee aina samaan pyttyyn. Tulppa otettu irti ja todettu olevan kunnossa, eikä myöskään tulpanreiästä löytynyt öljyä, imusarjan tulpat on vaihdettu uusiin. DISAn toiminta tarkastettu. MAFfin piuhan kun ottaa irti niin tyhjäkäynti pelaa normaalisti
Vaihdettua: kannenkopan tiiviste sekä öljynsuodattimen jalan tiiviste.
Joskus jotain muuta asiaa etsiessä söörtsiä käyttäessäni muistaakseni löysin jonkun kirjoituksen tästä samaisesta ongelmasta mutta nyt en löydä sitä mistään...
Ja tiedän myös että tämä ongelma voi olla "ihan mitä vaan" mutta ajattelin kuitenkin täältä kysyä jos jollakulla olisi ollut samaista ongelmaa?
Vikakoodit on inpalla luettu ja sieltä tulee 243 burning fail cylinder 6 tms.
Ja tosiaan, jos vaikka kylmänä auton laittaa käymään niin ainakin reilusti lämpömittarin sinisen alueen yli saa lämmetä ilman ongelmia (pidempään en ole kokeillut) Tehoja ei ole hukassa, kulutus on normaali eikä mitään nykimisiä tms. kierroksilla esiinny.
Korjattua/Tarkastettua;puolien paikkaa yritetty vaihtaa, mutta koodi tulee aina samaan pyttyyn. Tulppa otettu irti ja todettu olevan kunnossa, eikä myöskään tulpanreiästä löytynyt öljyä, imusarjan tulpat on vaihdettu uusiin. DISAn toiminta tarkastettu. MAFfin piuhan kun ottaa irti niin tyhjäkäynti pelaa normaalisti
Vaihdettua: kannenkopan tiiviste sekä öljynsuodattimen jalan tiiviste.
Joskus jotain muuta asiaa etsiessä söörtsiä käyttäessäni muistaakseni löysin jonkun kirjoituksen tästä samaisesta ongelmasta mutta nyt en löydä sitä mistään...
Ja tiedän myös että tämä ongelma voi olla "ihan mitä vaan" mutta ajattelin kuitenkin täältä kysyä jos jollakulla olisi ollut samaista ongelmaa?
Comment