Elikkä missähän vika kun paikallaan ja hiljaisessa vauhdissa kääntää ratin ääriasentoon tai lähes sinne ,niin kuuluu napsahtelua. Samanlailla oikealle ja vasemalle kääntäessä. Onko hamnastanko sökö vaiko joku muu osa esim. Simpukan hela??
520d joku narisee ja napsuu ku rattia kääntää
Collapse
X
-
Tags: None
-
Itsellä on muutama e39, jossa uusittu eteen kaikki tukivarret, iskarit, yläpään jousilautaset, kallistuksenvakaajan luut, raidetangot: sisä ja ulkopäät. Aina kun ilma menee pakkasen puolelle reilummin, kuuluupi narinaa kun kääntää rattia. Mitään napsumista tai nykimistä en ole ohjauksessa huomannut. Voisikohan kallistuksenvakaajan kumet (helat) narista, kun paikoillaan kääntää rattia? Ne on ainoat väljät osat keulassa:think
Josko tästä olisi jotakin apuja jasunautille...Last edited by TRA_60; 30-11-2012, 17:51.Nykyiset W212 & W210
ex. E60 LCI
ex. 525i LCI
ex. 520i LCI
Comment
-
Iskarin yläpäänlaakeri hajalla. Varmaan jotain hiekkaa/ muuta kovaa sinne sisälle päässyt! Onko autossa vakio alusta edessä, vai vaihdettu?EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
Tuo iskarin ylälautaset oli itsellä kanssa ensimmäiset vaihdettavat osat, mutta ei narinat häipynyt vaikka vaihdettu uudet lautaset. Vakaajan heloille menee omat äänet äkkiseltään. Raportoin kun vaihdan ne jossain välissä...Nykyiset W212 & W210
ex. E60 LCI
ex. 525i LCI
ex. 520i LCI
Comment
-
Vakioalusta. Iskarit yläpäiden kera vaihdoin joka nurkkaan kesällä, et toivottavasti ei sieltä kuulu.... Rattiin ei tunnu mitään nykäyksiä. koiranluut ja etummaiset tukivarret vaihdoin kans kesällä ja just käytin leimalla et muutkin nivelet pitäs olla ok. Tuo kallistuksenvakaajan kumi saattaa olla se mikä närinan aiheuttaa kun nuo kelikkin kylmeni ja narina alkoi yht aikaa.. Täytyy ryömiä alle kurkkaan jahka tuo tuisku lakkaa...
Comment
-
Originally posted by jasunautti View PostVakioalusta. Iskarit yläpäiden kera vaihdoin joka nurkkaan kesällä, et toivottavasti ei sieltä kuulu.... Rattiin ei tunnu mitään nykäyksiä. koiranluut ja etummaiset tukivarret vaihdoin kans kesällä ja just käytin leimalla et muutkin nivelet pitäs olla ok. Tuo kallistuksenvakaajan kumi saattaa olla se mikä närinan aiheuttaa kun nuo kelikkin kylmeni ja narina alkoi yht aikaa.. Täytyy ryömiä alle kurkkaan jahka tuo tuisku lakkaa...
Omassa kun on edessä korkeussäädettävä niin rutisee kanssa kääntäessä, mutta jouset on niin "tiukassa", että pääsevät rutisemaan!EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
Tampereen KL-varaosasta hain laakerit, ei tohtinu motonetin laatua tuonne pistää....
Comment
-
Kuuluuko se napsahtelu selvästi jostain muualta kuin slipringistä? Se alkaa natista ja naksua vanhemmiten pakkasilla.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Kyl se selkeesti kuuluu "ulkoa" ja enempi auton alta eli siihenkin sopis tuo kallistuksenvakaajan helat...
Comment
-
Omassa -03 520i autossa juuri tuommoinen vaiva tuli kun ohjaustehostimen päällä oleva pinionin kiristysruuvi oli jostain syystä mennyt tiukalle itsestään. Kun käänsi rattia paikallaan hiukan, niin kuului kuiva napsahdus ja ohjaus oli jäykän oloinen. Myös palautus huono risteyksessä. 17 mm hylsy + nivelakseli + metrin jatkovarsi ja väännin, pikkuisen löysää (esim 20 astetta) sitä ruuvia. Auttoi hyvin.
Comment
-
..."520d joku narisee ja napsuu ku rattia kääntää"... anoppi takapenkillä..
Siihenkin tehoaa tuo metrin jatkovarsi...
Comment
Comment