Announcement

Collapse
No announcement yet.

520d joku narisee ja napsuu ku rattia kääntää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jasunautti
    Newbiemmer
    • Mar 2011
    • 19
    • Tampere

    520d joku narisee ja napsuu ku rattia kääntää

    Elikkä missähän vika kun paikallaan ja hiljaisessa vauhdissa kääntää ratin ääriasentoon tai lähes sinne ,niin kuuluu napsahtelua. Samanlailla oikealle ja vasemalle kääntäessä. Onko hamnastanko sökö vaiko joku muu osa esim. Simpukan hela??
    [email protected]
  • sonikk
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 1664
    • Kerava

    #2
    Tuntuuko nykäyksiä ratissa kun kääntää? Suattais olla iskarin ylälaakeritkin.

    Comment

    • TRA_60
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 81
      • oulu

      #3
      Itsellä on muutama e39, jossa uusittu eteen kaikki tukivarret, iskarit, yläpään jousilautaset, kallistuksenvakaajan luut, raidetangot: sisä ja ulkopäät. Aina kun ilma menee pakkasen puolelle reilummin, kuuluupi narinaa kun kääntää rattia. Mitään napsumista tai nykimistä en ole ohjauksessa huomannut. Voisikohan kallistuksenvakaajan kumet (helat) narista, kun paikoillaan kääntää rattia? Ne on ainoat väljät osat keulassa:think
      Josko tästä olisi jotakin apuja jasunautille...
      Last edited by TRA_60; 30-11-2012, 18:51.
      Nykyiset W212 & W210
      ex. E60 LCI
      ex. 525i LCI
      ex. 520i LCI

      Comment

      • Mik@
        BTCF Member
        • Jul 2010
        • 1413
        • Nurmes

        #4
        Voisi kai ne vakaajan kumit narista myös, aika paljon nousee keula kun paikallaan kääntää. :think Mulla rupesi kuulumaan myös narinaa pakkasten alettua mutta olen melko varma että ääni tulee iskarin yläpäästä.
        E61 520Da

        Comment

        • djs^
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2009
          • 1177
          • Mikkeli

          #5
          Iskarin yläpäänlaakeri hajalla. Varmaan jotain hiekkaa/ muuta kovaa sinne sisälle päässyt! Onko autossa vakio alusta edessä, vai vaihdettu?
          EX :
          -E36 316
          -E36 325
          -E39 523
          -E39 530dA M-Sportx2
          -E60 525dA M-Sport x2
          -E60 545i Matte white
          -E53 x5
          -E91 3xx

          Comment

          • TRA_60
            Bimmer Rookie
            • Aug 2009
            • 81
            • oulu

            #6
            Tuo iskarin ylälautaset oli itsellä kanssa ensimmäiset vaihdettavat osat, mutta ei narinat häipynyt vaikka vaihdettu uudet lautaset. Vakaajan heloille menee omat äänet äkkiseltään. Raportoin kun vaihdan ne jossain välissä...
            Nykyiset W212 & W210
            ex. E60 LCI
            ex. 525i LCI
            ex. 520i LCI

            Comment

            • jasunautti
              Newbiemmer
              • Mar 2011
              • 19
              • Tampere

              #7
              Vakioalusta. Iskarit yläpäiden kera vaihdoin joka nurkkaan kesällä, et toivottavasti ei sieltä kuulu.... Rattiin ei tunnu mitään nykäyksiä. koiranluut ja etummaiset tukivarret vaihdoin kans kesällä ja just käytin leimalla et muutkin nivelet pitäs olla ok. Tuo kallistuksenvakaajan kumi saattaa olla se mikä närinan aiheuttaa kun nuo kelikkin kylmeni ja narina alkoi yht aikaa.. Täytyy ryömiä alle kurkkaan jahka tuo tuisku lakkaa...
              [email protected]

              Comment

              • djs^
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2009
                • 1177
                • Mikkeli

                #8
                Originally posted by jasunautti View Post
                Vakioalusta. Iskarit yläpäiden kera vaihdoin joka nurkkaan kesällä, et toivottavasti ei sieltä kuulu.... Rattiin ei tunnu mitään nykäyksiä. koiranluut ja etummaiset tukivarret vaihdoin kans kesällä ja just käytin leimalla et muutkin nivelet pitäs olla ok. Tuo kallistuksenvakaajan kumi saattaa olla se mikä närinan aiheuttaa kun nuo kelikkin kylmeni ja narina alkoi yht aikaa.. Täytyy ryömiä alle kurkkaan jahka tuo tuisku lakkaa...
                Onhan alkuperäiset yläpäänlaakerit?? Ei nuo motonet:it tunnu kestävän
                Omassa kun on edessä korkeussäädettävä niin rutisee kanssa kääntäessä, mutta jouset on niin "tiukassa", että pääsevät rutisemaan!
                EX :
                -E36 316
                -E36 325
                -E39 523
                -E39 530dA M-Sportx2
                -E60 525dA M-Sport x2
                -E60 545i Matte white
                -E53 x5
                -E91 3xx

                Comment

                • jasunautti
                  Newbiemmer
                  • Mar 2011
                  • 19
                  • Tampere

                  #9
                  Tampereen KL-varaosasta hain laakerit, ei tohtinu motonetin laatua tuonne pistää....
                  [email protected]

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Kuuluuko se napsahtelu selvästi jostain muualta kuin slipringistä? Se alkaa natista ja naksua vanhemmiten pakkasilla.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • jasunautti
                      Newbiemmer
                      • Mar 2011
                      • 19
                      • Tampere

                      #11
                      Kyl se selkeesti kuuluu "ulkoa" ja enempi auton alta eli siihenkin sopis tuo kallistuksenvakaajan helat...
                      [email protected]

                      Comment

                      • Fjord
                        Newbiemmer
                        • Sep 2011
                        • 28
                        • Rauma

                        #12
                        Omassa -03 520i autossa juuri tuommoinen vaiva tuli kun ohjaustehostimen päällä oleva pinionin kiristysruuvi oli jostain syystä mennyt tiukalle itsestään. Kun käänsi rattia paikallaan hiukan, niin kuului kuiva napsahdus ja ohjaus oli jäykän oloinen. Myös palautus huono risteyksessä. 17 mm hylsy + nivelakseli + metrin jatkovarsi ja väännin, pikkuisen löysää (esim 20 astetta) sitä ruuvia. Auttoi hyvin.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          ..."520d joku narisee ja napsuu ku rattia kääntää"... anoppi takapenkillä..

                          Comment

                          • jasunautti
                            Newbiemmer
                            • Mar 2011
                            • 19
                            • Tampere

                            #14
                            ..."520d joku narisee ja napsuu ku rattia kääntää"... anoppi takapenkillä..

                            Siihenkin tehoaa tuo metrin jatkovarsi...
                            [email protected]

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎