Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 523 lämmöt heittelehtii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teippide
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 17
    • helsinki

    e39 523 lämmöt heittelehtii

    Elikkä tänään ajellessani yhtäkkiä pomppasi lämmöt täysille ja punanen varoitus valo syttyi. ajoin siitä sitten sivuun parkkuun ja avasin koneppeliin kaikki vaikutti normaalilta ylävesiletku tuntui normaalin kuumalta yms sitten avasin öljy korkin siellä oireet olivatkin huomattavissa vaalean ruskeaa töhnää oli havaittavissa, kuitenkin äljun mitta tikku vaikutti täysin normaalilta sekä paisunta säiliössä oli vain normaalin oloista jäähdytysnestettä. kun laitoin virrat takaisin päälle veden lämpötila oli normaali. Päätin kävästä viereisessä kioskissa ostoksilla. Palattuani päätin lähteä kokeilemaan pääsisinkö kotiin asti. no noin 15 min pysyi läämmöt normaalissa tasossa sitten taas nousi yht äkköä tappiin ja varoitusvalo syttyi jälleen kerran no siitä sitten tien sivuun ja tarkastelemaan. konehuoneessa tilanne oli sama kuin edellis kertan no laitoin sitten virrat takaisin päälle ja pois tätä tein muutan toiston ja yht äkkiä lämmöt laski nopeasti taas tuttuun puoleen väliin eli normaaliin no lähdin jatkamaan matkaa kerkesin ehkä 5-10 min ajamaan niin taas nousi äkkiä lämmöt tappiin no annoiin asian olla ja ehkä minuutin päästä ne laski takaisin normaaliksi sitten muutman min päästä taas nousi tapppiin ja siinä pysyi kotiin asti n. 5 min matkan.

    En jaksaisi uskoa että kansi pahvi olisi menny vaikka siltä näyttikin öljy korkista muttakun kaikki muu oli normaali.

    anturivika, mittaristovika? tietääkö kukaan?

    Testeriin luettavaksi ainut vaihtoehto?

    Anteeksi epäselvä kirjoitukseni toivottavasti saatte selvää.
    sigpic
    Nyt
    -e30 cabrio
    Entiset
    -e46 328 sedan
    -e39 523 touring
    -e30 316 m10 ruosteinen haikala 2d
    -e30 320 toukka
    -e30 318 m52b25 sedan 4d
    -e30 316 sedan 2d
  • väiski525
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2010
    • 2572
    • Vantaa

    #2
    e39 kerää helposti tätä vaaleaa mönjää öljykorkkiin, varsinkin jos ajaa lyhyttä pätkää vain kerrallaan. liittyy huohottimeen, kannattaa tarkistaa huohotinletkut etteivät ole täynnä tuota kyseistä mönjää, koska silloin on vaarana että ne pakkasella jäätyy umpeen ja sitten tulee öljyt pihalle jostain tiivisteestä (itsellä heitti venakopantiivisteen välistä) yms.

    Kansipahvi ei näistä helposti mene.

    ei ilmeisesti tiputtanut nestettä mistään tai päästänyt höyryjä kun avasit jäähd. korkin?
    Last edited by väiski525; 04-12-2012, 20:12.
    - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

    - MB s205 220cdi -15
    - Volvo s80 2.5t -07
    - mb s211 280cdi -08
    - e46 320i -03
    - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
    - e46 320d Individual "m-sport" -04
    - e39 525i -01

    Comment

    • atte.o
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2009
      • 894
      • haukipudas

      #3
      Vikakoodit lukuun. Veikkaan mittariston lämpötila anturia. Löytynee imusarjan alta muistaakseni mustalla liitinosalla.
      E61 M-sport

      Comment

      • teippide
        Newbiemmer
        • Oct 2011
        • 17
        • helsinki

        #4
        juu ei tiputellut mitään ja päästi normaalin oloisen sihauksen kun paisarin korkin avasin. vika kodin lukuuhan se on varmaan vietävä onko normaalia että ylävesi letkussa on 2 anturia?
        sigpic
        Nyt
        -e30 cabrio
        Entiset
        -e46 328 sedan
        -e39 523 touring
        -e30 316 m10 ruosteinen haikala 2d
        -e30 320 toukka
        -e30 318 m52b25 sedan 4d
        -e30 316 sedan 2d

        Comment

        • väiski525
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2010
          • 2572
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by teippide View Post
          juu ei tiputellut mitään ja päästi normaalin oloisen sihauksen kun paisarin korkin avasin. vika kodin lukuuhan se on varmaan vietävä onko normaalia että ylävesi letkussa on 2 anturia?
          sit se kyllä kuulostaa enemmän anturivialta :think ja nesteitä oli tarpeeksi?

          Helsingissä on sitten todella monella foorumilaisella/harrastajalla lukuvehkeet niin ethän tuhlaa rahojasi ja vie korjaamolle
          - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

          - MB s205 220cdi -15
          - Volvo s80 2.5t -07
          - mb s211 280cdi -08
          - e46 320i -03
          - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
          - e46 320d Individual "m-sport" -04
          - e39 525i -01

          Comment

          • jones\\
            Bimmer Rookie
            • Jul 2009
            • 90
            • Lahti

            #6
            Salavalikosta nro 7 lämmöt esille kun alkaa viisaria nakkelemaan.Jos pysyy tasasena niin lämpöanturi imusarjan alta ekaks vaihtoon.
            e91 320da

            Comment

            • JTP
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2008
              • 506
              • Hpj

              #7
              Originally posted by teippide View Post
              juu ei tiputellut mitään ja päästi normaalin oloisen sihauksen kun paisarin korkin avasin. vika kodin lukuuhan se on varmaan vietävä onko normaalia että ylävesi letkussa on 2 anturia?
              Kannattaa tarkastaa lämpömittarin anturille menevä johto, ettei ole eriste hankautunut puhki jotain metallia vasten. Jos ottaa hetkittäin suoraan maihin, niin mittarin viisari nousee tappiin..
              Last edited by JTP; 04-12-2012, 20:50.
              e90 330i lci -09
              Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
              Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

              Comment

              • teippide
                Newbiemmer
                • Oct 2011
                • 17
                • helsinki

                #8
                Originally posted by JTP View Post
                Kannattaa tarkastaa lämpömittarin anturille menevä johto, ettei ole eriste hankautunut puhki jotain metallia vasten. Jos ottaa hetkittäin suoraan maihin, niin mittarin viisari nousee tappiin..
                tuo pitääkin selvitellä kuulostaa hyvin pätevältä vaihto ehdolta.
                sigpic
                Nyt
                -e30 cabrio
                Entiset
                -e46 328 sedan
                -e39 523 touring
                -e30 316 m10 ruosteinen haikala 2d
                -e30 320 toukka
                -e30 318 m52b25 sedan 4d
                -e30 316 sedan 2d

                Comment

                • Aspoi
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2006
                  • 222
                  • Ylöjärvi

                  #9
                  Vähän ajan sisään olen törmännyt täysin vastaavaan vikaan kahdessa eri m52 koneisessa E39sissä. Juurikin todella nopea lämpöjen nousu ja välitön lasku normaaliin. Ja molemmissa termostaatti viallinen. Niin hurjalta kuin se kuulostaakin niin tällä vehkeet kuntoon. Helppo ja edullinen korjata. Joten kannattaa tehdä ensitöikseen. Molemmissa tarviketermarit.
                  Nyt: E36 323i M-Sport
                  Ex: 1x E30,E31,E61 2xE46 3xE32 6xE34 6xE36 8xE39

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎