Originally posted by Sami
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auttakee E39 ABS
Collapse
X
-
Originally posted by bob9Nii eikai Yleismittari kumminkaan induktiivista anturia särje?
Itse en menisi mittaamaan yleismittarilla koska voivat särkyä.....ei välttämättä mutta VOI, tästä en tämän enempää ala kinastelemaan kun kokeneemmat asentajat ovat tämmösen ohjeen antaneet niin itse ainakin uskon kyllä kerralla enkä kantapään kautta...mieluummin oskilloskoopilla mittaus jos vain mahdollisuutta...Tai helpoin ja järkevin testerillä niin saa varmuuden kerralla...
Ja tämä aihehan oli siis e39 abs anturi...
Comment
-
-
Yleismittareista vanhat viisarinäyttöiset voivat antaa vastusalueella aika suuren jännitteen (5-9 volttia) mittapiuhoihin joten sellainen voi särkeä jotain tai esim. laukaista turvatyynyn jos sen johtoja mittailee tai niihin vahingossa mittapiuhat kytkee. Digitaaliset mittarit eivät noin suurta jännitettä mittajohtoihin syötä, tosin en sellaisellakaan turvatyynyjä alkaisi mittaamaan... No kuitenkin, en usko, että ABS-anturi menee rikki mittasi sen sitten analogisella tai digitaalisella yleismittarilla.
Comment
-
-
Mustakin toi kuulostaa vähän kaukaa haetulta, että yleismittarin pienellä jännitteellä sais rikottua ton anturin, varsinkin kun löysin pienen ettimisen jälkeen tommosen yleisesti ABS-anturikäytössä oleva Hall-anturin speksit ja siellä sanottiin, että tommosen anturin sallittu käyttöjännitealue on -18 - +24 V DC:tä, tollasia jännitteitä ei oikeen saa yleismittarilla aikaseksi. Toi airbaggi-osasto onkin sitten eri juttu: en mäkään sinne menis ekana yleismittarilla menis sörkkimään.
Toi ohmien mittaminenhan ei mun tapauksessa edes sitten kertonut viasta mitään, lähinnä tein sen siksi, että jos sillä olisin löytänyt jonkun selvästi poikkeavan lukeman jostain anturista, niin siitä ois voinut päätellä jotain syyllisestä. Vasta toi jännitesignaalinmittaus yleismittarilla/oskilloskoopilla kertoi sen syyllisen.Last edited by jartsa02; 26-12-2004, 13:14.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Joo eli vielä palatakseni tähän aiheeseen eli pienen kysely kierroksen tuloksena e39 mallissa abs anturi on MRE-anturi eli ei induktiivinen jota ei pidä mennä mittaamaan ohmi mittarilla....Hyvin todennäköistä on että särkee anturin jos mittaa johtimet väärinpäin...Eli vieläkin pysyn kannassani ja ainakin itse jätän anturin kotona mittamatta...
Comment
-
-
E39 530d - 99
Abs ja asc valot palaa koko ajan ja vika kuulemma edellisen omistaja mukaan tullu ku vaihdettu takapyörän laakerit. Mittasin abs yksiköltä anturit ja seuraavaa ohm lukua tuli:
Vasentaka 467ohm
Oikeataka 460ohm
Vasenetu 1170ohm
Oikeaetu 1213ohm
Ymmärrykseni mukaa noi etuset vissii antaa suht normi arvot ja takaset kyllä ei lähimäin, eihä tää kyllä kerro välttämättä onko anturi rikki vai ei??
Valot ei tosiaan sammu ollenkaan.
Huomenna auto vielä piuhan päähän ja kattoo vikakoodit
Comment
-
-
Originally posted by Jaeske View PostAbs ja asc valot palaa koko ajan ja vika kuulemma edellisen omistaja mukaan tullu ku vaihdettu takapyörän laakerit. Mittasin abs yksiköltä anturit ja seuraavaa ohm lukua tuli:
Vasentaka 467ohm
Oikeataka 460ohm
Vasenetu 1170ohm
Oikeaetu 1213ohm
Ymmärrykseni mukaa noi etuset vissii antaa suht normi arvot ja takaset kyllä ei lähimäin, eihä tää kyllä kerro välttämättä onko anturi rikki vai ei??
Valot ei tosiaan sammu ollenkaan.
Huomenna auto vielä piuhan päähän ja kattoo vikakoodit
itsellä vm 96. Seuraavat ohjeet pätee ainakin näihin alkupäihin. Toiselta taka-anturilta tulee nopeusmittarin tieto, toiselta taka-anturilta vakkarin nopeus. Itse sain noilla tiedoilla selville että vika oli etupäässä.
Kokeilemalla siis, nopeus näkyi ja vakkari toimi. En nyt ulkoa muista kumpi on kumpi..
Kaveri jatkoin oikeilla vehkeillä ja toinen etu-anturi oli rikki. Mutta varmasti selviää kun saat diagnostiikkaa kehiin!
Comment
-
-
Joooo
Vikakoodin luku, antaako anturi vian, vai jotain muuta, yleensä vika etu anturissa, tai siinä johto sarjassa heti liitoksen jälkeen... ne mallit joissa se ohjainpoksi erillään abs yksiköstä ei minun mielestä kovin herkkiä ole vioittumaan... mutta tod näk se on anturi, tai se johto siitä anturin liitoksesta jompaan kumpaan suuntaan... ja toki sillä yleis mittarilla näet että onko johot kokonaan poikki vai ei... mutta oskilloskoopin tarvitset siihen että näet tuleeko anturilta pyörintä nopeus tietoa vai ei, ja vaikeammissa tapauksissa joutuu sitten vertailemaan aalto muotoja vielä keskenään, mutta se on asia erikseen...
JA MIETI MINKÄ ANTURIN LAITAT TILALLE!! 98 tosiaan muistaakseni vaihtuu anturi, ja on eri ennen ja jälkeen... MUTTA sen lisäksi jotkin tarvike anturit eivät toimi oikein jostakin tuntemattomasta syystä... vaikka oikea anturi jne... tämä kokemus peräinen fakta... mutta jos käy niin että ostat uuden anturin ja se ei silti pelaa ja vikakoodi tulee samaan paikkaan... suosittelen että kokeilet anturia esim toiselta puolen, että pääsee kärrylle onko vika uudessa osassa vai muualla.. mutta tämäkin vasta sitten myöhemmässä vaiheessa...
eli normi kaavalla, vikakoodin luku, anturin vaihto ja läpyskä lattiaan... toden näkösestä pärjäät...
Comment
-
-
Originally posted by Jaeske View PostAbs ja asc valot palaa koko ajan ja vika kuulemma edellisen omistaja mukaan tullu ku vaihdettu takapyörän laakerit. Mittasin abs yksiköltä anturit ja seuraavaa ohm lukua tuli:
Vasentaka 467ohm
Oikeataka 460ohm
Vasenetu 1170ohm
Oikeaetu 1213ohm
Ymmärrykseni mukaa noi etuset vissii antaa suht normi arvot ja takaset kyllä ei lähimäin, eihä tää kyllä kerro välttämättä onko anturi rikki vai ei??
Valot ei tosiaan sammu ollenkaan.
Huomenna auto vielä piuhan päähän ja kattoo vikakoodite39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostYleismittareista vanhat viisarinäyttöiset voivat antaa vastusalueella aika suuren jännitteen (5-9 volttia) mittapiuhoihin joten sellainen voi särkeä jotain tai esim. laukaista turvatyynyn jos sen johtoja mittailee tai niihin vahingossa mittapiuhat kytkee. Digitaaliset mittarit eivät noin suurta jännitettä mittajohtoihin syötä, tosin en sellaisellakaan turvatyynyjä alkaisi mittaamaan... No kuitenkin, en usko, että ABS-anturi menee rikki mittasi sen sitten analogisella tai digitaalisella yleismittarilla.
TIS kehoittaa mittaamaan turvatyynyn vastuksen. Millä mittarilla sen sitten uskaltaa tehdä jos ei digitaalisella?Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostErikoisen lukemat sulla. Katso testerillä koodit ja live-datastakin voi katsoa, niin näkee mitä lukeamia antureilta tulee.
Joo todellakin ovat. Nyt pari päivää sitten lähdin kotipihasta ajelee nii kappas nopeusmittari ja kulutmittari heräs henkiin ja toiminu oikein ilman katkoksia. Puhdistin abs kehät ja anturit ja vasemmalle vaihdoin vanhan anturin takaisi mikä oli edellisen omistajan toimesta vaihdettu uuteen.
Abs valo ja asc palaa koko ajan. Koodit meen nyt kattoo ja vaihdettava anturi oikealle vielä.
Comment
-
-
Originally posted by Jaeske View PostSillä noi mittasin että sai selville onko piirit ehjät, ja jokainen on kyllä.
Joo todellakin ovat. Nyt pari päivää sitten lähdin kotipihasta ajelee nii kappas nopeusmittari ja kulutmittari heräs henkiin ja toiminu oikein ilman katkoksia. Puhdistin abs kehät ja anturit ja vasemmalle vaihdoin vanhan anturin takaisi mikä oli edellisen omistajan toimesta vaihdettu uuteen.
Abs valo ja asc palaa koko ajan. Koodit meen nyt kattoo ja vaihdettava anturi oikealle vielä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
E39 takapyöränlaakeri juttua koyo/triscan
triscanin laakeriin sensorirengas ei vastaa milläänlailla ja on vajaa 0.2mm syvemmässä kun koyon laakerissa.
Triscanit takuisiin ja ad tarjosi koyon laakereita joissa abskehä tuntus myyjän mukaan toimivan kun oli sitä testaillut. Onko porukalla kokemusta pelaako noi koyot vai onko ongelmia luvassa lisää.
Comment
-
Comment