Releen vaihtaminen ei auttanu. Alkaa ahistaa. Varmaan pitää myös tulpat tsekata, sit bensapunppu.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW e39 528 -96 ei käynnisty enää.
Collapse
X
-
Originally posted by ]{ari View PostReleen vaihtaminen ei auttanu. Alkaa ahistaa. Varmaan pitää myös tulpat tsekata, sit bensapunppu.
Comment
-
-
Originally posted by Havis View Post
P.S.
Tähän liimaventtiili-legendaan uskon sitten kun joku näyttää tilanteen päällä ollessa mitatun puristuspainemittaus raportin, jossa useampi sylinteri näyttää nollaa. Niin kauan kuin tällaista dokua ei ole, luulen ongelman olevan muualla (sytytystulpat, puolat, tulpanhatut, polttoainepumppu tms).
Saahan sitä jokainen arvailla, mutta fakta on faktaa vasta kun niin todistetaan. (nimimerkki 'jäätelöä syömällä hukkumisriski kasvaa')
Kun tulpanreikien kautta lorautettiin öljyä männän päälle, moottori käynnistyi välittömästi. Keksitkö muuta syytä kuin venttiilien raolleen jäämisen, olisi mielenkiintoista kuulla kun itse sitä tuli pähkäiltyä muutama päivä? :thinkModel S
Comment
-
-
Bensapumpun releet vaihettu ja sulakkeet tsekattu.
Yleismittari ei kuitenkaan näytä että bensapumpun liittimelle asti tulee virtaa. Vika vois siis olla vaikka johtosarjassa, onko tiedossa jotain yleistä kohtaa mistä ne nitkuu poikki, ja onkohan tuo kyseinen sarja kuinka vittumainen vaihtaa?Bmw 528
Comment
-
-
Originally posted by ]{ari View PostBensapumpun releet vaihettu ja sulakkeet tsekattu.
Yleismittari ei kuitenkaan näytä että bensapumpun liittimelle asti tulee virtaa. Vika vois siis olla vaikka johtosarjassa, onko tiedossa jotain yleistä kohtaa mistä ne nitkuu poikki, ja onkohan tuo kyseinen sarja kuinka vittumainen vaihtaa?
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostTuleeko relleelle herätevirta?Entä tuleeko releelle syöttövirta?Otat releen irti ja mittaat siitä relepohjasta.Sitten on vähän helpompi arpoa mistä suunnasta sähkökatkoa voisi arpoa.Myös se takontin relepohja kannattaa tutkia huolella.Kuten myös ne molemmat sulakkeiden pohjat.Kontista ja hanskalokerosta.
Sekin liitin mistä aiemin puhuin, on tosiaan se, ennen pumppua olevaa sitä pyöreää metallikantta oleva liitin, joka tulee siihen kanteen kiinni semmosella liukukiinnikkeellä. Anto tosi heikon signaalin siihen.
Mainitsit että myös takakontin rele, niin onko siihen pumppuun vielä muuallakin releitä sitten?Last edited by ]{ari; 17-12-2012, 18:57.Bmw 528
Comment
-
-
Originally posted by ]{ari View PostRele kyllä napsahti laitettaessa virrat päälle, mut nyt kaveri lähti yleismittarin kans menemään niin ei nyt pysty testaamaan. Hanskalokerossa oleva sulake 31 tosiaan testattiin, sulakepohjaa ei. Mut ilmeisesti peräkontissakin, siinä releiden alla joku sulake menis bensapumpulle, oon yrittäny ettiä että mikä se oli. Kaikki sulakkeet tuli käytyä läpi ja olivat kunnossa. Mutta jälleen sulakepohjaa ei tullu testattua.
Sekin liitin mistä aiemin puhuin, on tosiaan se, ennen pumppua olevaa sitä pyöreää metallikantta oleva liitin, joka tulee siihen kanteen kiinni semmosella liukukiinnikkeellä. Anto tosi heikon signaalin siihen.
Mainitsit että myös takakontin rele, niin onko siihen pumppuun vielä muuallakin releitä sitten?
Comment
-
-
Originally posted by Havis View Post
P.S.
Tähän liimaventtiili-legendaan uskon sitten kun joku näyttää tilanteen päällä ollessa mitatun puristuspainemittaus raportin, jossa useampi sylinteri näyttää nollaa. Niin kauan kuin tällaista dokua ei ole, luulen ongelman olevan muualla (sytytystulpat, puolat, tulpanhatut, polttoainepumppu tms).
Saahan sitä jokainen arvailla, mutta fakta on faktaa vasta kun niin todistetaan. (nimimerkki 'jäätelöä syömällä hukkumisriski kasvaa')Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostP.S.
Tähän liimaventtiili-legendaan uskon sitten kun joku näyttää tilanteen päällä ollessa mitatun puristuspainemittaus raportin, jossa useampi sylinteri näyttää nollaa. Niin kauan kuin tällaista dokua ei ole, luulen ongelman olevan muualla (sytytystulpat, puolat, tulpanhatut, polttoainepumppu tms).
Saahan sitä jokainen arvailla, mutta fakta on faktaa vasta kun niin todistetaan. (nimimerkki 'jäätelöä syömällä hukkumisriski kasvaa')F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postvoit toki koittaa, odota että tuo sun sigun e39 on täysin jäähtynyt -> laita auto käyntiin ja sammuta muutaman sekunnin kuluttua -> koita lähteä seuraavana aamuna töihin
Samankaltaisia oireita esiintyi joskus takavuosina, ja vain Boschin tulpilla, mutta syyksi paljastui väljentyneet tulpanhatut ja sen vuoksi epäluotettava kontakti tulpanhatun ja tulpan välillä. Boschin ja NGK:n tulppien päät kun on aavistuksen erilaiset, niin NGK:t eivät oireilleet lainkaan.
Tulpanhattujen uusimisen jälkeen käynnistyshäröt ja satunnaiset nykäisyt ajossa ovat loistaneet poissaolollaan, oli tulppamerkki kumpi tahansa.
Mutta tosiaan jos jollain on heittää puristuspainemittauslappu todisteeksi niin tottahan uskon asian. Siihen asti puheet on puheita, näitähän mahtuu maailmaan.
Last edited by Havis; 17-12-2012, 22:14."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostSiirrelty on erilaisien seisonta-aikojen kanssa moneen otteeseen, eikä kuvatun kaltaisia ongelmia ole esiintynyt, joten se siitä.
Samankaltaisia oireita esiintyi joskus takavuosina, ja vain Boschin tulpilla, mutta syyksi paljastui väljyntyneet tulpanhatut ja sen johdista epäluotettava kontakti tulpanhatun ja tulpan välillä. Boschin ja NGK:n tulppien päät kun on aavistuksen erilaiset, niin NGK:t eivät oireilleet lainkaan.E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostSiirrelty on erilaisien seisonta- ja siirtoaikojen kanssa moneen otteeseen tässä vuosien saatossa, eikä kuvatun kaltaisia ongelmia ole esiintynyt. P.S. ajan pääasiassa Nesteen 95E10:llä.
Samankaltaisia oireita esiintyi joskus takavuosina, ja vain Boschin tulpilla, mutta syyksi paljastui väljentyneet tulpanhatut ja sen vuoksi epäluotettava kontakti tulpanhatun ja tulpan välillä. Boschin ja NGK:n tulppien päät kun on aavistuksen erilaiset, niin NGK:t eivät oireilleet lainkaan.
Tulpanhattujen uusimisen jälkeen käynnistyshäröt ja satunnaiset nykäisyt ajossa ovat loistaneet poissaolollaan, oli tulppamerkki kumpi tahansa.
Mutta tosiaan jos jollain on heittää puristuspainemittauslappu todisteeksi niin tottahan uskon asian.
jos jollain on heittää validi puristuspainelappu ylipäätään mistään koneesta koneesta niin ihmettelen.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postpolttoaineella ei ole merkitystä, öljylaadulla saattaa olla ja suurin vaikutus on lämpötilalla.. kesällä ei ole osunut mullakaan mutta kylmissä olosuhteissa helposti. koettu M50, M52 ja M60 koneissa...
Originally posted by peto2 View Post...Sulla on lämmin talli?...
Originally posted by peto2 View Postjos jollain on heittää validi puristuspainelappu ylipäätään mistään koneesta koneesta niin ihmettelen.
Jaa, tuli mieleen sellainen mahdollisuus, että varmaan pakokaasujen tuotosta ja pakoputken seutua tarkkailemalla voisi starttaamisesta jotain päätellä, onko puristuksia vaiko ei. Tyhjää lyövän koneen ei luulisi juuri mitään putkesta ulos tuottavan, jos puristukset puuttuu, näin loogisesti arvailemalla.
Tai sitten työnnellä autoa moottori sammutettuna vaihde päällä. Ilman puristuksia pitäisi onnistua 'helposti'.
Toivottavasti aiheen aloittajan ongelmat selviää ja pääsee nauttimaan luotettavasta E39 kyydistä, sehän se kaiken tavoite olisiLast edited by Havis; 18-12-2012, 08:28."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostKuten nimimerkki jkan jo veikkasikin, niin kampiakselin asentotunnistin alkaa olemaan vahvoilla vian aihettajaksi.
Moottorinohjaus ei anna polttoainepumpulle pyörimiskäskyä, jos kampiakselin asentotunnistin puuttuu (tai on rikki).
Siks ite miettiny sitä johdotusta.Bmw 528
Comment
-
Comment