Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW e39 528 -96 ei käynnisty enää.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ]{ari
    Newbiemmer
    • Mar 2012
    • 20
    • Ylivieska

    #16
    Releen vaihtaminen ei auttanu. Alkaa ahistaa. Varmaan pitää myös tulpat tsekata, sit bensapunppu.
    Bmw 528

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10047
      • KVLA

      #17
      Originally posted by ]{ari View Post
      Releen vaihtaminen ei auttanu. Alkaa ahistaa. Varmaan pitää myös tulpat tsekata, sit bensapunppu.
      No tuleeko sinne oikeasti bensanpaineita?Pyörähtääkö se pa-pumppu tankissa,kun laitat virrat päälle?Jos ei,niin tsekkaa sieltä tankin huoltoluukusta tuleeko sinne pumpulle sähköä.

      Comment

      • jardahl
        Bimmer Rookie
        • Jan 2005
        • 176
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by Havis View Post

        P.S.
        Tähän liimaventtiili-legendaan uskon sitten kun joku näyttää tilanteen päällä ollessa mitatun puristuspainemittaus raportin, jossa useampi sylinteri näyttää nollaa. Niin kauan kuin tällaista dokua ei ole, luulen ongelman olevan muualla (sytytystulpat, puolat, tulpanhatut, polttoainepumppu tms).
        Saahan sitä jokainen arvailla, mutta fakta on faktaa vasta kun niin todistetaan. (nimimerkki 'jäätelöä syömällä hukkumisriski kasvaa')
        Omassa jatkeessa ei ollut vikakoodeja, lähes loputon starttaaminen ei auttanut.
        Kun tulpanreikien kautta lorautettiin öljyä männän päälle, moottori käynnistyi välittömästi. Keksitkö muuta syytä kuin venttiilien raolleen jäämisen, olisi mielenkiintoista kuulla kun itse sitä tuli pähkäiltyä muutama päivä? :think
        Model S

        Comment

        • ]{ari
          Newbiemmer
          • Mar 2012
          • 20
          • Ylivieska

          #19
          Bensapumpun releet vaihettu ja sulakkeet tsekattu.

          Yleismittari ei kuitenkaan näytä että bensapumpun liittimelle asti tulee virtaa. Vika vois siis olla vaikka johtosarjassa, onko tiedossa jotain yleistä kohtaa mistä ne nitkuu poikki, ja onkohan tuo kyseinen sarja kuinka vittumainen vaihtaa?
          Bmw 528

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10047
            • KVLA

            #20
            Originally posted by ]{ari View Post
            Bensapumpun releet vaihettu ja sulakkeet tsekattu.

            Yleismittari ei kuitenkaan näytä että bensapumpun liittimelle asti tulee virtaa. Vika vois siis olla vaikka johtosarjassa, onko tiedossa jotain yleistä kohtaa mistä ne nitkuu poikki, ja onkohan tuo kyseinen sarja kuinka vittumainen vaihtaa?
            Tuleeko relleelle herätevirta?Entä tuleeko releelle syöttövirta?Otat releen irti ja mittaat siitä relepohjasta.Sitten on vähän helpompi arpoa mistä suunnasta sähkökatkoa voisi arpoa.Myös se takontin relepohja kannattaa tutkia huolella.Kuten myös ne molemmat sulakkeiden pohjat.Kontista ja hanskalokerosta.

            Comment

            • ]{ari
              Newbiemmer
              • Mar 2012
              • 20
              • Ylivieska

              #21
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Tuleeko relleelle herätevirta?Entä tuleeko releelle syöttövirta?Otat releen irti ja mittaat siitä relepohjasta.Sitten on vähän helpompi arpoa mistä suunnasta sähkökatkoa voisi arpoa.Myös se takontin relepohja kannattaa tutkia huolella.Kuten myös ne molemmat sulakkeiden pohjat.Kontista ja hanskalokerosta.
              Rele kyllä napsahti laitettaessa virrat päälle, mut nyt kaveri lähti yleismittarin kans menemään niin ei nyt pysty testaamaan. Hanskalokerossa oleva sulake 31 tosiaan testattiin, sulakepohjaa ei. Mut ilmeisesti peräkontissakin, siinä releiden alla joku sulake menis bensapumpulle, oon yrittäny ettiä että mikä se oli. Kaikki sulakkeet tuli käytyä läpi ja olivat kunnossa. Mutta jälleen sulakepohjaa ei tullu testattua.

              Sekin liitin mistä aiemin puhuin, on tosiaan se, ennen pumppua olevaa sitä pyöreää metallikantta oleva liitin, joka tulee siihen kanteen kiinni semmosella liukukiinnikkeellä. Anto tosi heikon signaalin siihen.

              Mainitsit että myös takakontin rele, niin onko siihen pumppuun vielä muuallakin releitä sitten?
              Last edited by ]{ari; 17-12-2012, 18:57.
              Bmw 528

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                #22
                Kuten nimimerkki jkan jo veikkasikin, niin kampiakselin asentotunnistin alkaa olemaan vahvoilla vian aihettajaksi.
                Moottorinohjaus ei anna polttoainepumpulle pyörimiskäskyä, jos kampiakselin asentotunnistin puuttuu (tai on rikki).
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10047
                  • KVLA

                  #23
                  Originally posted by ]{ari View Post
                  Rele kyllä napsahti laitettaessa virrat päälle, mut nyt kaveri lähti yleismittarin kans menemään niin ei nyt pysty testaamaan. Hanskalokerossa oleva sulake 31 tosiaan testattiin, sulakepohjaa ei. Mut ilmeisesti peräkontissakin, siinä releiden alla joku sulake menis bensapumpulle, oon yrittäny ettiä että mikä se oli. Kaikki sulakkeet tuli käytyä läpi ja olivat kunnossa. Mutta jälleen sulakepohjaa ei tullu testattua.

                  Sekin liitin mistä aiemin puhuin, on tosiaan se, ennen pumppua olevaa sitä pyöreää metallikantta oleva liitin, joka tulee siihen kanteen kiinni semmosella liukukiinnikkeellä. Anto tosi heikon signaalin siihen.

                  Mainitsit että myös takakontin rele, niin onko siihen pumppuun vielä muuallakin releitä sitten?
                  Ei ole muita releitä,kuin se bensapumpun rele siellä takontissa relekiskossa (sedanissa).Kuten releen käyttövirtasulake.Ohjauspuolen sulake on sitten siellä hanskalokeron sulakekiskossa.Kun virran kääntää päälle,niin eihän sieltä kauaa tule sähköä pumpulle,jos se on paineistettu.Parisen sekuntia ehkä.Voithan kokeilla käynnistystä antamalla sähköä "hyppylangalla" suoraa siihen pumpun pistokkeelle.Jos toimii,niin sitten vaan siitä "taaksepäin" sähköjä seuraamalla etsit katkeamapaikan.

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    #24
                    Originally posted by Havis View Post


                    P.S.
                    Tähän liimaventtiili-legendaan uskon sitten kun joku näyttää tilanteen päällä ollessa mitatun puristuspainemittaus raportin, jossa useampi sylinteri näyttää nollaa. Niin kauan kuin tällaista dokua ei ole, luulen ongelman olevan muualla (sytytystulpat, puolat, tulpanhatut, polttoainepumppu tms).
                    Saahan sitä jokainen arvailla, mutta fakta on faktaa vasta kun niin todistetaan. (nimimerkki 'jäätelöä syömällä hukkumisriski kasvaa')
                    Kyllähän tuo on ihan totta. Tosin venttiilit ei liimaannu mihinkään vaan nostajat ylitäyttyy.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8262
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #25
                      Originally posted by Havis View Post
                      P.S.
                      Tähän liimaventtiili-legendaan uskon sitten kun joku näyttää tilanteen päällä ollessa mitatun puristuspainemittaus raportin, jossa useampi sylinteri näyttää nollaa. Niin kauan kuin tällaista dokua ei ole, luulen ongelman olevan muualla (sytytystulpat, puolat, tulpanhatut, polttoainepumppu tms).
                      Saahan sitä jokainen arvailla, mutta fakta on faktaa vasta kun niin todistetaan. (nimimerkki 'jäätelöä syömällä hukkumisriski kasvaa')
                      voit toki koittaa, odota että tuo sun sigun e39 on täysin jäähtynyt -> laita auto käyntiin ja sammuta muutaman sekunnin kuluttua -> koita lähteä seuraavana aamuna töihin
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Havis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1838
                        • Kotona/Poissa

                        #26
                        Originally posted by peto2 View Post
                        voit toki koittaa, odota että tuo sun sigun e39 on täysin jäähtynyt -> laita auto käyntiin ja sammuta muutaman sekunnin kuluttua -> koita lähteä seuraavana aamuna töihin
                        Siirrelty on erilaisien seisonta- ja siirtoaikojen kanssa moneen otteeseen tässä vuosien saatossa, eikä kuvatun kaltaisia ongelmia ole esiintynyt. P.S. ajan pääasiassa Nesteen 95E10:llä.

                        Samankaltaisia oireita esiintyi joskus takavuosina, ja vain Boschin tulpilla, mutta syyksi paljastui väljentyneet tulpanhatut ja sen vuoksi epäluotettava kontakti tulpanhatun ja tulpan välillä. Boschin ja NGK:n tulppien päät kun on aavistuksen erilaiset, niin NGK:t eivät oireilleet lainkaan.

                        Tulpanhattujen uusimisen jälkeen käynnistyshäröt ja satunnaiset nykäisyt ajossa ovat loistaneet poissaolollaan, oli tulppamerkki kumpi tahansa.

                        Mutta tosiaan jos jollain on heittää puristuspainemittauslappu todisteeksi niin tottahan uskon asian. Siihen asti puheet on puheita, näitähän mahtuu maailmaan .
                        Last edited by Havis; 17-12-2012, 22:14.
                        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                        E60 523iA -08

                        Comment

                        • TFV
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 3080
                          • Nurmijärvi

                          #27
                          Originally posted by Havis View Post
                          Siirrelty on erilaisien seisonta-aikojen kanssa moneen otteeseen, eikä kuvatun kaltaisia ongelmia ole esiintynyt, joten se siitä.

                          Samankaltaisia oireita esiintyi joskus takavuosina, ja vain Boschin tulpilla, mutta syyksi paljastui väljyntyneet tulpanhatut ja sen johdista epäluotettava kontakti tulpanhatun ja tulpan välillä. Boschin ja NGK:n tulppien päät kun on aavistuksen erilaiset, niin NGK:t eivät oireilleet lainkaan.
                          Mulle on tapahtunut, sekä m52 että m54 koneissa. Juuri lyhyen pihanytkäyksen jälkeen seuraavana aamuna poljettu tulpatonta mopoa. JOTEN se siitä.
                          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8262
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #28
                            Originally posted by Havis View Post
                            Siirrelty on erilaisien seisonta- ja siirtoaikojen kanssa moneen otteeseen tässä vuosien saatossa, eikä kuvatun kaltaisia ongelmia ole esiintynyt. P.S. ajan pääasiassa Nesteen 95E10:llä.

                            Samankaltaisia oireita esiintyi joskus takavuosina, ja vain Boschin tulpilla, mutta syyksi paljastui väljentyneet tulpanhatut ja sen vuoksi epäluotettava kontakti tulpanhatun ja tulpan välillä. Boschin ja NGK:n tulppien päät kun on aavistuksen erilaiset, niin NGK:t eivät oireilleet lainkaan.

                            Tulpanhattujen uusimisen jälkeen käynnistyshäröt ja satunnaiset nykäisyt ajossa ovat loistaneet poissaolollaan, oli tulppamerkki kumpi tahansa.

                            Mutta tosiaan jos jollain on heittää puristuspainemittauslappu todisteeksi niin tottahan uskon asian.
                            polttoaineella ei ole merkitystä, öljylaadulla saattaa olla ja suurin vaikutus on lämpötilalla.. kesällä ei ole osunut mullakaan mutta kylmissä olosuhteissa helposti. koettu M50, M52 ja M60 koneissa. Sulla on lämmin talli?

                            jos jollain on heittää validi puristuspainelappu ylipäätään mistään koneesta koneesta niin ihmettelen.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Havis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1838
                              • Kotona/Poissa

                              #29
                              Originally posted by peto2 View Post
                              polttoaineella ei ole merkitystä, öljylaadulla saattaa olla ja suurin vaikutus on lämpötilalla.. kesällä ei ole osunut mullakaan mutta kylmissä olosuhteissa helposti. koettu M50, M52 ja M60 koneissa...
                              Viimeaikoina käytetty yksinomaan Castrol Magnatecin 5W-40 täyssynteettistä, sitä edullista lajia, oliko C3 tai B4.

                              Originally posted by peto2 View Post
                              ...Sulla on lämmin talli?...
                              Talli? Lämmin? Mikä se on

                              Originally posted by peto2 View Post
                              jos jollain on heittää validi puristuspainelappu ylipäätään mistään koneesta koneesta niin ihmettelen.
                              Niin, kieltämättä aikaavievä toimenpide jota kukaan tee ilman että siihen olisi joku tarve. Mutta ilman sitä syyllinen on arvailujen varassa, ja oikeat korjaustoimenpiteet hakuammuntaa.

                              Jaa, tuli mieleen sellainen mahdollisuus, että varmaan pakokaasujen tuotosta ja pakoputken seutua tarkkailemalla voisi starttaamisesta jotain päätellä, onko puristuksia vaiko ei. Tyhjää lyövän koneen ei luulisi juuri mitään putkesta ulos tuottavan, jos puristukset puuttuu, näin loogisesti arvailemalla.

                              Tai sitten työnnellä autoa moottori sammutettuna vaihde päällä. Ilman puristuksia pitäisi onnistua 'helposti'.

                              Toivottavasti aiheen aloittajan ongelmat selviää ja pääsee nauttimaan luotettavasta E39 kyydistä, sehän se kaiken tavoite olisi
                              Last edited by Havis; 18-12-2012, 08:28.
                              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                              E60 523iA -08

                              Comment

                              • ]{ari
                                Newbiemmer
                                • Mar 2012
                                • 20
                                • Ylivieska

                                #30
                                Originally posted by kaol View Post
                                Kuten nimimerkki jkan jo veikkasikin, niin kampiakselin asentotunnistin alkaa olemaan vahvoilla vian aihettajaksi.
                                Moottorinohjaus ei anna polttoainepumpulle pyörimiskäskyä, jos kampiakselin asentotunnistin puuttuu (tai on rikki).
                                Periaatteessa vois ollakin. Mut kai INPA ois jotain vikakoodia heittäny jos joku asennontunnistimista ois mäsänä?

                                Siks ite miettiny sitä johdotusta.
                                Bmw 528

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎