Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW e39 528 -96 ei käynnisty enää.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #31
    Originally posted by ]{ari View Post
    Periaatteessa vois ollakin. Mut kai INPA ois jotain vikakoodia heittäny jos joku asennontunnistimista ois mäsänä?

    Siks ite miettiny sitä johdotusta.
    Monesti on huomattu, että M52:n diagnostiikka on hieman ontuva noissa akselien asentotunnistinvioissa. Moottorinohjaus ei starttaushetkellä seuraa moottorin pyörimistä nokka-akselin anturilta, joten jos kampiakselilta ei tule pyörintätietoa, niin moottorinahjaus ei tiedä, että moottori pyörii.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • ]{ari
      Newbiemmer
      • Mar 2012
      • 20
      • Ylivieska

      #32
      Kävin tänään hakemassa uuden kampuran asentotunnistimen, mut sitä vaihtaessa tuli ongelmia vanoksen solenoidin irrottamisessa. Onko tietoa millä sen sais parhaiten irti? Pitää käydä investoimassa 32mm lenkkiin ja rautasahaan ku sillä vissiin sais.
      Bmw 528

      Comment

      • Antsah
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1776
        • Oulu

        #33
        Eikö se ole nokka-akselin tunnistin mikä on solenoidin alla?

        Comment

        • ]{ari
          Newbiemmer
          • Mar 2012
          • 20
          • Ylivieska

          #34
          Onhan se, tajusin itsekkin vasta vähän liian myöhään...
          Bmw 528

          Comment

          • ]{ari
            Newbiemmer
            • Mar 2012
            • 20
            • Ylivieska

            #35
            Nyt on kasattu kaikki mitä on eilen purettu. Ennen kampiakselin asentotunnistimen vaihtoa (joka näytti kohtuullisen vittumaiselta hommalta) ajattelin kuitenkin käydä helpoimmat viat läpi.

            Otin siis yleismittarin käteen ja menin relepohjan kimppuun. Tuostakin että mikä rele on bensapumpulle peräkontissa, on netistä montaa eri tietoa, mutta testasin jokatapauksessa kaikkien releiden pohjat, lähimmäs hyttiä tulevalle releelle mittari näytti että tulisi vain 2V virtaa, kun taas kahdelle viimeiselle tuli reillut 8V virtaa (akun varaus ei täysi).

            Mietin että eikös tuo kampiakselin asentotunnistin korkeintaan katkaise sen herätteen sinne releelle, eikai se voi siihen jatkuvaan virtaan vaikuttaa?

            Ja sit oonkin taas tyhjän päällä että mistä lähtee seuraavaksi kokeilemaan...

            Pitänee tehdä jonkinsortin MacGyver viritelmä suoralla virralla bensapumpulle, kytkimen kautta. Silleen saa auton ainaki pelaamaan, mutta mieluummin tietysti korjais sen oikeen vian.
            Bmw 528

            Comment

            • ]{ari
              Newbiemmer
              • Mar 2012
              • 20
              • Ylivieska

              #36
              Auto käy ja kukkuu taas....

              ja voi JUMALAUTA että oli nolo vika kyseessä. Mutta ajattelin jakaa tämän perkeleen teidän kanssanne...

              Kun siis irroittelin subbarin virtajohtoa aikoinaan takaboksista (mainittakoon jo tässä vaiheessa että se oli kiinnitetty samaan jakoon erään toisenkin johdon kanssa. Noh, mutterin löysättyäni auto sammui, right. En ollut sitten kirinyt mutteria loppuun asti, ja tämä toinen johto joka siinä oli kiinni oli takakontin sulake/releboxin johto. Joten kontakti ei ollut riittävä ja siksi ei perkele pelittäny.. Ei vittu että kuulen tästä ehkä kaikilta.
              Bmw 528

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16361
                • Leppävirta

                #37
                Originally posted by ]{ari View Post
                Auto käy ja kukkuu taas....

                ja voi JUMALAUTA että oli nolo vika kyseessä. Mutta ajattelin jakaa tämän perkeleen teidän kanssanne...

                Kun siis irroittelin subbarin virtajohtoa aikoinaan takaboksista (mainittakoon jo tässä vaiheessa että se oli kiinnitetty samaan jakoon erään toisenkin johdon kanssa. Noh, mutterin löysättyäni auto sammui, right. En ollut sitten kirinyt mutteria loppuun asti, ja tämä toinen johto joka siinä oli kiinni oli takakontin sulake/releboxin johto. Joten kontakti ei ollut riittävä ja siksi ei perkele pelittäny.. Ei vittu että kuulen tästä ehkä kaikilta.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1838
                  • Kotona/Poissa

                  #38
                  Originally posted by ]{ari View Post
                  Auto käy ja kukkuu taas....

                  ja voi JUMALAUTA että oli nolo vika kyseessä. Mutta ajattelin jakaa tämän perkeleen teidän kanssanne...

                  Kun siis irroittelin subbarin virtajohtoa aikoinaan takaboksista (mainittakoon jo tässä vaiheessa että se oli kiinnitetty samaan jakoon erään toisenkin johdon kanssa. Noh, mutterin löysättyäni auto sammui, right. En ollut sitten kirinyt mutteria loppuun asti, ja tämä toinen johto joka siinä oli kiinni oli takakontin sulake/releboxin johto. Joten kontakti ei ollut riittävä ja siksi ei perkele pelittäny.. Ei vittu että kuulen tästä ehkä kaikilta.
                  Pääasia että syy löyty ja auto taas käydä jyskyttää.

                  Lähinnä ihmettelen jos oikeesti oot uskaltanu ruuvailla johtoja irti auton käydessä. Ite en ois ollu noin rohkee, aina sähkötöitä tehessä otan akun navan irti tai vähintään virta-avain pois virtalukosta, mammari ku oon ...
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                  E60 523iA -08

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎