Originally posted by ]{ari
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW e39 528 -96 ei käynnisty enää.
Collapse
X
-
Kokeilemalla se selviää...
-
-
Nyt on kasattu kaikki mitä on eilen purettu. Ennen kampiakselin asentotunnistimen vaihtoa (joka näytti kohtuullisen vittumaiselta hommalta) ajattelin kuitenkin käydä helpoimmat viat läpi.
Otin siis yleismittarin käteen ja menin relepohjan kimppuun. Tuostakin että mikä rele on bensapumpulle peräkontissa, on netistä montaa eri tietoa, mutta testasin jokatapauksessa kaikkien releiden pohjat, lähimmäs hyttiä tulevalle releelle mittari näytti että tulisi vain 2V virtaa, kun taas kahdelle viimeiselle tuli reillut 8V virtaa (akun varaus ei täysi).
Mietin että eikös tuo kampiakselin asentotunnistin korkeintaan katkaise sen herätteen sinne releelle, eikai se voi siihen jatkuvaan virtaan vaikuttaa?
Ja sit oonkin taas tyhjän päällä että mistä lähtee seuraavaksi kokeilemaan...
Pitänee tehdä jonkinsortin MacGyver viritelmä suoralla virralla bensapumpulle, kytkimen kautta. Silleen saa auton ainaki pelaamaan, mutta mieluummin tietysti korjais sen oikeen vian.Bmw 528
Comment
-
-
Auto käy ja kukkuu taas....
ja voi JUMALAUTA että oli nolo vika kyseessä. Mutta ajattelin jakaa tämän perkeleen teidän kanssanne...
Kun siis irroittelin subbarin virtajohtoa aikoinaan takaboksista (mainittakoon jo tässä vaiheessa että se oli kiinnitetty samaan jakoon erään toisenkin johdon kanssa. Noh, mutterin löysättyäni auto sammui, right. En ollut sitten kirinyt mutteria loppuun asti, ja tämä toinen johto joka siinä oli kiinni oli takakontin sulake/releboxin johto. Joten kontakti ei ollut riittävä ja siksi ei perkele pelittäny.. Ei vittu että kuulen tästä ehkä kaikilta.Bmw 528
Comment
-
-
Originally posted by ]{ari View PostAuto käy ja kukkuu taas....
ja voi JUMALAUTA että oli nolo vika kyseessä. Mutta ajattelin jakaa tämän perkeleen teidän kanssanne...
Kun siis irroittelin subbarin virtajohtoa aikoinaan takaboksista (mainittakoon jo tässä vaiheessa että se oli kiinnitetty samaan jakoon erään toisenkin johdon kanssa. Noh, mutterin löysättyäni auto sammui, right. En ollut sitten kirinyt mutteria loppuun asti, ja tämä toinen johto joka siinä oli kiinni oli takakontin sulake/releboxin johto. Joten kontakti ei ollut riittävä ja siksi ei perkele pelittäny.. Ei vittu että kuulen tästä ehkä kaikilta.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by ]{ari View PostAuto käy ja kukkuu taas....
ja voi JUMALAUTA että oli nolo vika kyseessä. Mutta ajattelin jakaa tämän perkeleen teidän kanssanne...
Kun siis irroittelin subbarin virtajohtoa aikoinaan takaboksista (mainittakoon jo tässä vaiheessa että se oli kiinnitetty samaan jakoon erään toisenkin johdon kanssa. Noh, mutterin löysättyäni auto sammui, right. En ollut sitten kirinyt mutteria loppuun asti, ja tämä toinen johto joka siinä oli kiinni oli takakontin sulake/releboxin johto. Joten kontakti ei ollut riittävä ja siksi ei perkele pelittäny.. Ei vittu että kuulen tästä ehkä kaikilta.
Lähinnä ihmettelen jos oikeesti oot uskaltanu ruuvailla johtoja irti auton käydessä. Ite en ois ollu noin rohkee, aina sähkötöitä tehessä otan akun navan irti tai vähintään virta-avain pois virtalukosta, mammari ku oon...
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Comment