Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 525tds-97 Käynnistys yms ongelmaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cyco1
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 64
    • lohja

    e39 525tds-97 Käynnistys yms ongelmaa.

    Eliks ostin tollasen auton .kylmänä lähtee hyvin käyntiin ,silloinkin tosin kaasu pitää olla pohjassa muuten joutuu sahaamaan.no sitte ku kone on lämmin ja käy hakee kioskilta vaikka rööki-askin ja sammuttaa auton ,ni tiedossa normaalia pidempi starttaus ..sitten on esiintynyt ajoittain takertelua kiihdytyksissä ,vastaa kaasuun erittäin heikosti ikäänkuin tukehtuu.kun kierrosmittari saavuttaa n. 3000rpm niin ongelma katoaa.missäköhän vikaa??? ite ajattelin tankissa olevaa siirtopumppua:think

    mistään ei ainakaan naftaa vuoda..Muita ideoita?
  • Pendu
    Newbiemmer
    • Jan 2007
    • 10

    #2
    Itselläni juuri samanlaisia ongelmia käynnistyksessä ja kiihdytyksessä. Onko ilmamassa mittarilla mitään tekemistä ongelmien kanssa. :think Antakaa asiantuntijat tietoa.

    Comment

    • joni_wt
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 3627
      • Yka

      #3
      Jakoketju venynyt -> menee pumppu myöhäselle. Aiheuttaa ainakin tuon lämpimänä sahaamisen, melko varmasti kulkukin paranee kun laittaa ennakkoa.
      e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

      Comment

      • |jaakko|
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 1542
        • Keski-Suomi

        #4
        Käynnistys johtuu melko varmasti pumpun ajoituksesta.
        Lähteekö paremmin käyntiin esim. jos hehkuttaa 3 kertaa?

        TDS:stä löytyy paljon juttua juurikin näistä pitkistä starttauksista lämpösenä.

        Comment

        • cyco1
          Bimmer Rookie
          • Sep 2007
          • 64
          • lohja

          #5
          ongelmaa

          joo oma pumppu ollut noitten kuittien mukaan 3kk sitte dieselhuollos jollon myös ajotukset säädetty eli tuskin siinä vikaa...tähän mun tdÄssääs on laitettu joku tehoboxi joka on sellanen liitin homma jakajapumpun liittimenvälissä ja siitä menee myös johtoa ilmamassamittarille...tutkittuani konetta imusarjassa on jokin liittimenpaikka alapuolella mutta siihen ei mene mitään johtoa??lisäksi saman näköinen liittimen paikka oli kannessa tai lohkossa imusarjan alapuolella ,siinäkään ei ollut mitään johtoa???Onko tietoa voiko vaikuttaa? egr tai mikä erg pakokaasunkierrätys on poistettu tulpattu...kiihdytyksissä takertelu loppui ,kun poistin tulpatun alipaine letkun sen imusarjan osan toiseltapuolelta mihin egr putki tulisi (sellanen kellon näköne hässäkkä imusarjan alussa,ja liitin toisenpään sellaseen paikkaan mihin näytti jokualipaine letku kuuluvan...hyvin selitetty kaikki tajus...Pitäis ottaa varmaa kuvaa ja ympyröidä..tms...edelleen siis käynnistys ongelmaa ja kylmänäkin siis starttaa vaan kaasu pohjas...

          Comment

          • cyco1
            Bimmer Rookie
            • Sep 2007
            • 64
            • lohja

            #6
            Originally posted by |jaakko| View Post
            Käynnistys johtuu melko varmasti pumpun ajoituksesta.
            Lähteekö paremmin käyntiin esim. jos hehkuttaa 3 kertaa?

            TDS:stä löytyy paljon juttua juurikin näistä pitkistä starttauksista lämpösenä.

            Joo oon huomannu just et lämpösenä lähtee hieman lyhyemmäl sahaamisel jos just vetäää virrat päälle pitää kaasun pohjas muutaman sekunnin sit virrat pois ja sama juttu viel pari kertaa ja sit ku starttaa ni hiukkaparemmin lähtee..??

            Comment

            • djs^
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 1177
              • Mikkeli

              #7
              Kaverin autoon vaihdettiin startti ja hehkut niin jo alko käynnistymään. samanlainen auto kyseessä. Startti on jo isoasia! Vikakoodit taas antaisi jotain osviittaa, jos vika esim. kampiakselin asentotunnistimessa tai nokka-akselin asentotunnistimessa!
              EX :
              -E36 316
              -E36 325
              -E39 523
              -E39 530dA M-Sportx2
              -E60 525dA M-Sport x2
              -E60 545i Matte white
              -E53 x5
              -E91 3xx

              Comment

              • |jaakko|
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 1542
                • Keski-Suomi

                #8
                Originally posted by cyco1 View Post
                joo oma pumppu ollut noitten kuittien mukaan 3kk sitte dieselhuollos jollon myös ajotukset säädetty eli tuskin siinä vikaa...tähän mun tdÄssääs on laitettu joku tehoboxi joka on sellanen liitin homma jakajapumpun liittimenvälissä ja siitä menee myös johtoa ilmamassamittarille...tutkittuani konetta imusarjassa on jokin liittimenpaikka alapuolella mutta siihen ei mene mitään johtoa??lisäksi saman näköinen liittimen paikka oli kannessa tai lohkossa imusarjan alapuolella ,siinäkään ei ollut mitään johtoa???Onko tietoa voiko vaikuttaa? egr tai mikä erg pakokaasunkierrätys on poistettu tulpattu...kiihdytyksissä takertelu loppui ,kun poistin tulpatun alipaine letkun sen imusarjan osan toiseltapuolelta mihin egr putki tulisi (sellanen kellon näköne hässäkkä imusarjan alussa,ja liitin toisenpään sellaseen paikkaan mihin näytti jokualipaine letku kuuluvan...hyvin selitetty kaikki tajus...Pitäis ottaa varmaa kuvaa ja ympyröidä..tms...edelleen siis käynnistys ongelmaa ja kylmänäkin siis starttaa vaan kaasu pohjas...
                Imusarjan alapuolelle olisi ihan hyvä tulla johto, oli muistaakseni joku imuilmanlämpötila-anturi. Itellä oli joskus irronnut johto, ei meinannu kirveelläkään lähtee käyntiin.
                Katteleppa löytyykö johdon päätä roikkumasta konehuoneesta.

                Jos ei auta niin tarkista ilmavaivat. Että saa soppaa tarpeeks, eikä ime ilmaa välistä mistään.
                Jos hehkut vaihdat niin uusi samalla suuttimien paluuletkut.
                Last edited by |jaakko|; 19-12-2012, 17:30.

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  #9
                  Originally posted by cyco1 View Post
                  joo oma pumppu ollut noitten kuittien mukaan 3kk sitte dieselhuollos jollon myös ajotukset säädetty eli tuskin siinä vikaa...
                  Tuo ei välttämättä todista mitään, koska olet ostanut auton viallisena.
                  Pumppu on ihan hyvin saatettu laittaa samaan asentoon, kuin se on purkaessakin ollut.
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • snakerock
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2011
                    • 51
                    • Pohojois-Pohojanmaa

                    #10
                    Moro. Mulla on vm.97 525tds ja se alakaa temppuileen ku polttoainetta on n. 15-20 litraa mittarin mukkaa jälellä. Välillä joutuu tarttaan tosi pitkään ja usiamman kerran ennen ku suostuu lähteen käyntiin täsä vaiheesa täytyy mennä suorinta tietä tankille eikä tankkiin mee ku n.50l löpyä eli todennäköisesti sielä on vielä jokunen litra jälellä. Tankisa olevan pumpun vaihoin mutta se ei auttanu mittään. Minkälainen systeemi tuo on, onkohan mahollista että se imuputken pää on noussu jostaki syystä niin ylös ettei saa imettyä kaikkia löpöjä tankista?

                    Comment

                    • cyco1
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2007
                      • 64
                      • lohja

                      #11
                      Joo en tiedä mihin asentoon pumppu on jätetty mutta papruissa myös lukee että käännetty suuntaan jos toiseen ,ilman huomattavaa vaikutusta..täytynee irrottaa imusarja ja kattella onko johonki jemmaan tungettu se liitin ku ei näy tosta päältä..ajttelin nyt myös pistää isomman kuulerin ja vaihtaa ahtoputket ,siinä sit tulee samalla eliminoituu imuvuodot...

                      Comment

                      • cyco1
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2007
                        • 64
                        • lohja

                        #12
                        edelleen ongelma...

                        jeppis...nyt oon jo vähän ehtinyt tutkia..hankin naftasuotimen ja syöttöpumpun välille alkup. läpinäkyvän letkun : havaittavissa ilmakuplia polttoaineen seassa .varmaan siis syy tähän sahaamiseen ja kiihdytys takkuiluun,takkuilee myös kurveissa kun koittaa kiihdyttää..:think???

                        NOh ostin tankkiin uuden pumpun,vanha oli sitte ehjä koska uus ei mitää auttanu..Noh sit aattelin et varmaa toi naftasuotimenkansi johon noi letkut tulee on viallinen ,et imee ilmaa välistä..otin toisesta autosta koko suodatin härvelin kokeeks kiinni....Noh iha sama ongealma ei mitään vaikutusta,eli osaako joku sanoa mistä vitusta se imee ilmaa pitääkö vaihtaa nyt putket tankilta asti???

                        osaako joku viisaampi sanoa???

                        Comment

                        • kaol
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 5007
                          • Ilmajoki

                          #13
                          Originally posted by cyco1 View Post
                          jeppis...nyt oon jo vähän ehtinyt tutkia..hankin naftasuotimen ja syöttöpumpun välille alkup. läpinäkyvän letkun : havaittavissa ilmakuplia polttoaineen seassa .varmaan siis syy tähän sahaamiseen ja kiihdytys takkuiluun,takkuilee myös kurveissa kun koittaa kiihdyttää..:think???

                          NOh ostin tankkiin uuden pumpun,vanha oli sitte ehjä koska uus ei mitää auttanu..Noh sit aattelin et varmaa toi naftasuotimenkansi johon noi letkut tulee on viallinen ,et imee ilmaa välistä..otin toisesta autosta koko suodatin härvelin kokeeks kiinni....Noh iha sama ongealma ei mitään vaikutusta,eli osaako joku sanoa mistä vitusta se imee ilmaa pitääkö vaihtaa nyt putket tankilta asti???

                          osaako joku viisaampi sanoa???
                          Joillakin tuollaista on aiheuttanut kovettuneet suodatinkanteen kiinnittyvien polttoaineletkujen liittimien tiivisterenkaat.
                          Kokeilemalla se selviää...

                          Comment

                          • snakerock
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2011
                            • 51
                            • Pohojois-Pohojanmaa

                            #14
                            Tuosa aikasemmasa kirijotuksesa kertomani ongelman sain ratkastua eli tuosa vm. 97 525 tds on tankisa oikialla puolen pieni allas misä on pumppu joka pumppaa tankin pohojalta polttoainetta siihen altaaseen ja siitä altaasta imee polttoainetta moottorille vika korijaantu ku vaihoin tankisa olevaan pumppuun o-renkaan siihen putkeen mikä lähtee pumpulta tankin pohojalle. Pumppusysteemi ja se allas on auton oikialla puolen ja imuputki mikä tullee suodattimelta tullee tankin päälle vasemmalle puolen. Nyt on samanlainen vika ku cyco1:llä vaihoin ne o-renkaat kummallekki puolen suodatinta ja vielä oireet jatkuu kauheita ilimakuplia mennee letkusa ja sammuilee välillä. Se imupuolen letkuhan tullee vasemmalle puolen tankkia tankin päälle siinä on yks liitos tankin sisäpuolella misä on o-rengas sen oon vaihtanu eikä auttanu, se letku mennee siitä kannen läpiviennistä suoraan pohojaan ja siitä kääntyy tankin oikialle puolen siihen altaaseen. Kait se on kohta alettava vaihtaan kaikki letkut ja putket.

                            Comment

                            • cyco1
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2007
                              • 64
                              • lohja

                              #15
                              joo pitää varmaan ostaa kokonaan uus tankki ?????jos vika on jossain tankin sisällä olevissa letkuissa niin .....ei huvita tos rivarin pihal alkaa ton enempää naftas uittaa käsii,hyvä et selviydyin rikkomatta sitä härpätintä missä se tankin pumppu on kiinni....huh.

                              ja naftamittarikin toimii jee...meinaan kolmeen kertaan laitoin sen kohosysteemin uusiks sinne ja aina se omasta mielestä istu oikein ,mut aina ku pistin virrat päälle ni mittari nollas,sit meni hermot ja annoin olla ,sit aamul ku starttasin ni taas toimi..

                              voi pillu,polttaakko koko paska,vai ostaa tankki ?? ONKS JOLLAAN MYYDÄ?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎