Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Ei starttaa!

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J00N4
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 42
    • Turku

    E39 Ei starttaa!

    Moi, tänään purin keskikonsolin meiän autosta (Bmw 523i -97), kun piti putsata koiran oksennukset tuhkakupin alta. Sen jälkeen kun kokosin sen takaisin ja kokeilin käynnistää autoa niin ei auto käynnisnyt.

    Homma menee siis niin, että kun virrat kääntää päälle syttyy mittariston valot yms normaalisti, mutta kun koittaa startata, alkavat mittariston valot ja ajovalot välkkymään. Lisäksi konepellin alta kuuluu nakutusta. Mietin, että onko akku tyhjentynyt (kattovalo oli päällä koko ajan kun keskikonsolia räpläsin) vai joku muu juttu? Tuo nakutus pelottaa.. Ei siis pyöritä konetta ollenkaan.

    Luin jo netistä, että vois olla joku ajonesto menny päälle. Kokeiltiin myös käynnistää vara-avaimella ja käännettiin hälytysjärjestelmäkin pois päältä. Autossa siis erillinen LaserLinen hälytysjärjestelmä, toimenpiteet eivät vaikuttaneet mitenkään ongelmaan.

    Akkua ei ole vaihdettu 6 vuoteen, mutta viime huollossa (1kk sitten) akun voimatvarat testattiin ja todettiin sen olevan kunnossa.

    Pikaisia vastauksia kiitos, auto olisi erittäin tärkeä saada mahdollisimman nopeasti kuntoon!

    Ps. Jos teidän mielestä akussa on vika, uskaltaako sen vaihtaa kotikonstein ja miten homma menee jos uskaltaa?

    Iso kiitos etukäteen!
  • peto2
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 8267
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    akku tyhjä, lataa akku. jos ei pidä virtoja osta uusi akku. vaihdossa ei tarvii huomioida muutakuin ettei oikosulje akkua.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • miguelelbain
      Newbiemmer
      • Apr 2011
      • 7
      • Kurikka

      #3
      Vähä samaa, mut ei ihan...

      Eli eilen vielä ku lähdin töistä niin ihan normisti lähti käyntiin( auto on siis 530da touring -01), sitte kun pääsin kotipihaan niin ei tullutkaan enää "normi" ilmoituksia, "check numbplate light", "tyrecontrol inactive". eli koko mittaristo pimeä. Sitten koitin uudelleen käyntiin niin enää ei tapahtunut mitää, missään!
      Ja tänään kävin kokeilees mitä sanoo niin ehkä puolisekkaa palo normivalot mittaristos ja sitte sama homma, ei mitää. Akku on noin kuukauden vanha AGM akku biltemasta ja siinä on kiinni Boschin akku/ylläpito laturi. Ja tänäänkin, vaikka jo eilen illalla laitoin sen lataamaan niin muka ainavain latas. Ja työmatkaa nyt kuitenkin kertyy n.45km/suunta ja webastoa en oo pariin päivään käyttäny. Ny tarttis apua, huomenna on työpäivä.

      Comment

      • Tonto!
        BTCF Member
        • Jul 2010
        • 205
        • Hausjärvi

        #4
        Originally posted by miguelelbain View Post
        Eli eilen vielä ku lähdin töistä niin ihan normisti lähti käyntiin( auto on siis 530da touring -01), sitte kun pääsin kotipihaan niin ei tullutkaan enää "normi" ilmoituksia, "check numbplate light", "tyrecontrol inactive". eli koko mittaristo pimeä. Sitten koitin uudelleen käyntiin niin enää ei tapahtunut mitää, missään!
        Ja tänään kävin kokeilees mitä sanoo niin ehkä puolisekkaa palo normivalot mittaristos ja sitte sama homma, ei mitää. Akku on noin kuukauden vanha AGM akku biltemasta ja siinä on kiinni Boschin akku/ylläpito laturi. Ja tänäänkin, vaikka jo eilen illalla laitoin sen lataamaan niin muka ainavain latas. Ja työmatkaa nyt kuitenkin kertyy n.45km/suunta ja webastoa en oo pariin päivään käyttäny. Ny tarttis apua, huomenna on työpäivä.
        Akku varmaan niin finaalissa että ei ota enää virtaa vastaan. Kokeile apuvirralla tai toisella akulla!
        e39 523iA -97
        e87 120d -10
        e30 M-tech II v8 cabrio -93
        Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
        Ex e30 325 M-tech II m52 -89
        Ex e60 530i -03
        Ex e39 528 Touring -97
        Ex e39 540iA -97
        Ex e36 328 Coupe -96
        Ex e34 535 -91

        Comment

        • ämsport
          Bimmer Rookie
          • Jun 2011
          • 118
          • Pori

          #5
          itellä teki kanssa melkein uus akku temput,näytti lepotilassa yli 12,5 volttia.mutta aina kun koitti startata niin tippui jännite alle 10 voltin.rytisi ja paukka ja naksu muttei startti inahtanutkaan.Oli mennyt jotenkin oikosulkuun, ei auttanut apuvirtakaan ennen kun otti sen paskan akun kokonaan pois sieltä välistä.

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #6
            Originally posted by miguelelbain View Post
            Eli eilen vielä ku lähdin töistä niin ihan normisti lähti käyntiin( auto on siis 530da touring -01), sitte kun pääsin kotipihaan niin ei tullutkaan enää "normi" ilmoituksia, "check numbplate light", "tyrecontrol inactive". eli koko mittaristo pimeä. Sitten koitin uudelleen käyntiin niin enää ei tapahtunut mitää, missään!
            Ja tänään kävin kokeilees mitä sanoo niin ehkä puolisekkaa palo normivalot mittaristos ja sitte sama homma, ei mitää. Akku on noin kuukauden vanha AGM akku biltemasta ja siinä on kiinni Boschin akku/ylläpito laturi. Ja tänäänkin, vaikka jo eilen illalla laitoin sen lataamaan niin muka ainavain latas. Ja työmatkaa nyt kuitenkin kertyy n.45km/suunta ja webastoa en oo pariin päivään käyttäny. Ny tarttis apua, huomenna on työpäivä.
            Varmista akunkenkien kiinnitykset. Kokeile heilutella / painaa sisäänpäin sitä plus-kaapelia kiinnityspisteessään. Sen kaapelipaukun kontaktihäiriö voi aiheuttaa myös täydellisen virtakatkoksen.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • marcus_108
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2012
              • 578
              • Hyllykallio

              #7
              Mulla kävi 523i:n kans niin että kun tarttas niin naksahti vaan 2 kertaa eikä pyörittäny ollenkaan. Akun varaus oli 11.2v.. Kun laitoin lataamaan niin lähti käytiin ku virtaa oli 11.8v että aika tarkka on vissiin toi e39 virrastansa. Kävin akku kaupas mittoottamas akun niin sanoi vaan että tällänen 8 vuotta vanha akku on aivan hyvä kesällä mutta ei talvella...
              Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
              Ford Mondeo 1.8 Stw -01

              Ex:
              E39 523i touring -99
              Opel kadett E 1.6 -89
              Seat Toledo 1.8 -92
              Toyota corolla Lb 1.6 -87
              Vw passat farkku 1.8 -99

              Comment

              Working...
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎