memebuy23buy

525d tehot katoilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jenniii
    Newbiemmer
    • Jan 2013
    • 25
    • parakano

    525d tehot katoilee

    osaiskohan joku kertoa mistä johtuu kun kaasun pohjaan painaessa kestää hetken ennen kuin alkaa ottamaan kierroksia. ja kiihdyttäessä kulutusmittari putoaa 10-15 litran välille ja auto ei kiihdy. välillä saattaa toimia kiihdyttäessä, mutta kuitenkin viimeistää kolmoselta neloselle vaihtaessa alkaa takkuamaan.. kyseessä siis 525d automaatti.. ja commonrail moottorilla..
  • Fastpiksu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2010
    • 1571
    • Kajaani-Paltamo

    #2
    Kokeile napata ilmamassamittarin johto irti. Jos kulku paranee, pääset ostamaan ilmamassamittarin :think


    Sielläpäin on myös varmastikkin joku avulias inpan omaava foorumilainen, joka lukasee koodit. Se kertoo jo aika paljon.
    Chevrolet Express van
    Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
    E36 325i group F

    Ex:
    e34 525i
    e34 525tds "superturbo"
    e39 530d M-Sport

    Comment

    • jenniii
      Newbiemmer
      • Jan 2013
      • 25
      • parakano

      #3
      massamittari vaihdettu jo ja ei mitään hyötyä. koodit luettu autocomin testerillä ja väittää ettei oo mittää vikaa. josko jostain löytyis boshintesteri jos se näyttäis koodit.. koitettu myös toista ahtopaineensäädintä, eikä auttanut sekään..

      Comment

      • Fastpiksu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2010
        • 1571
        • Kajaani-Paltamo

        #4
        Kokeile saada joku foorumilainen lukemaan ne koodit sillä Inpalla..
        Voihan se vika olla vaikkapa turbon alipaineletkuissa tai siirtopumpuissa.
        Chevrolet Express van
        Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
        E36 325i group F

        Ex:
        e34 525i
        e34 525tds "superturbo"
        e39 530d M-Sport

        Comment

        • PP007
          Newbiemmer
          • Sep 2012
          • 7
          • wantaa

          #5
          Mulla vähän samaa vikaa, tosin 520 -00 jakajapumpulla.
          Ei oikeen tahdo ahtaa, isommilla vaihteilla alhaalta n.1500-2500 alkaa täristää, kuin kävis kolmella.
          Ahtopaineentunnistin toimii (tai ainakin vaikuttaa) ja kyllä ilmamassamittarikin vaikuttaa..

          Comment

          • jenniii
            Newbiemmer
            • Jan 2013
            • 25
            • parakano

            #6
            pitää selvitellä kellä ois vehkeet tässä lähellä jaketä ehtis lukee koodit. alkaa keinot loppuu itellä pikkuhiljaa. eli jos joku tietää kellä on koneet tässä lähellä parkanoo niin ilmoitelkaa..

            Comment

            • BreeZi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 2371
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by PP007 View Post
              Mulla vähän samaa vikaa, tosin 520 -00 jakajapumpulla.
              Ei oikeen tahdo ahtaa, isommilla vaihteilla alhaalta n.1500-2500 alkaa täristää, kuin kävis kolmella.
              Ahtopaineentunnistin toimii (tai ainakin vaikuttaa) ja kyllä ilmamassamittarikin vaikuttaa..
              Tuo täristyshomma vaikuttaisi enemmän suutinvialta.
              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
              - E- ja F- sarjan avaimet.
              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
              .

              Finmodi oy
              050-3063926
              [email protected]

              Comment

              • BreeZi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 2371
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by jenniii View Post
                massamittari vaihdettu jo ja ei mitään hyötyä. koodit luettu autocomin testerillä ja väittää ettei oo mittää vikaa. josko jostain löytyis boshintesteri jos se näyttäis koodit.. koitettu myös toista ahtopaineensäädintä, eikä auttanut sekään..
                Autocomin ja boschin testereillä ei paljoa tee bemareiden diagnostiikan kanssa. Ei muuta kuin sellasia kavereita härkkimään joilla löytyy tuo inpa.

                Minkä ikäinen 525 kyseessä? Mikäli on vanhempaa rautaa pitää ilmamassamittari koodata. Eli siis päivittää koko moottoriohjauksen ohjelmisto. Samalla myös virisoftat häviää. Viimeisin ohjelmistoversio taitaapi olla 7789486.
                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                - E- ja F- sarjan avaimet.
                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                .

                Finmodi oy
                050-3063926
                [email protected]

                Comment

                • Jacques
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 574
                  • pk

                  #9
                  Sama kävi omassa 530d:ssä kun ilmamassamittari vaihdettiin uuteen. Mittarin versio uusiutunut vuosien saatossa ja oireet olivat hyvin samanlaiset kuin ensimmäisessä postauksessa mainittu.
                  Koodaustahan tuo vaati jotta kulku normalisoitui.
                  G30 540i
                  F32 435d

                  Comment

                  • jenniii
                    Newbiemmer
                    • Jan 2013
                    • 25
                    • parakano

                    #10
                    Originally posted by BreeZi View Post
                    Autocomin ja boschin testereillä ei paljoa tee bemareiden diagnostiikan kanssa. Ei muuta kuin sellasia kavereita härkkimään joilla löytyy tuo inpa.

                    Minkä ikäinen 525 kyseessä? Mikäli on vanhempaa rautaa pitää ilmamassamittari koodata. Eli siis päivittää koko moottoriohjauksen ohjelmisto. Samalla myös virisoftat häviää. Viimeisin ohjelmistoversio taitaapi olla 7789486.
                    525 olis 2001 mallia. onko tietoa missä sellaisen koodauksen vois tehä?

                    Comment

                    • BreeZi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 2371
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by jenniii View Post
                      525 olis 2001 mallia. onko tietoa missä sellaisen koodauksen vois tehä?
                      Tuon ikäisessä autossa pitäisi olla jo sen verran uusi versio ettei ilmamassamittaria tarvitse koodata. Mikäli koodaus pitää suorittaa, menee homma merkkiliikehommiksi.
                      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                      - E- ja F- sarjan avaimet.
                      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                      .

                      Finmodi oy
                      050-3063926
                      [email protected]

                      Comment

                      • rise66
                        Newbiemmer
                        • Dec 2010
                        • 9
                        • Suomi

                        #12
                        Originally posted by BreeZi View Post
                        Tuon ikäisessä autossa pitäisi olla jo sen verran uusi versio ettei ilmamassamittaria tarvitse koodata. Mikäli koodaus pitää suorittaa, menee homma merkkiliikehommiksi.
                        Minulla kävi 2001 e39 525d kanssa noin, että alkoi tehot hävieen välillä ja useimmiten toimi moitteettomasti, kun tukin EGR- venttiilistä pelkän alipaine (kumisen) putken. Ongelma korjaantui sillä, kun laitoin tukkoon imusarjaan menevän metalliputken. Täältä foorumista taisin löytää ohjeet siihen hommeliin.

                        Comment

                        • jenniii
                          Newbiemmer
                          • Jan 2013
                          • 25
                          • parakano

                          #13
                          Originally posted by rise66 View Post
                          Minulla kävi 2001 e39 525d kanssa noin, että alkoi tehot hävieen välillä ja useimmiten toimi moitteettomasti, kun tukin EGR- venttiilistä pelkän alipaine (kumisen) putken. Ongelma korjaantui sillä, kun laitoin tukkoon imusarjaan menevän metalliputken. Täältä foorumista taisin löytää ohjeet siihen hommeliin.

                          pitääpi kokeilla josko auttais.. jos vaan löydän ne ohjeet jostain.

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8282
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #14
                            saattais olla jumittava ahtimen siipikin.. ensin ei meinaa ahtaa ja sitten kun viimein alkaa ahtamaan niin ahtaakin pian liikaa ja moottorinohjaus alkaa laittaan "kapuloita rattaisiin". livedata vois paljastaa..

                            hitto kun kesällä kävin koeajamas yhtä jossa saman tapaset oireet mutta ei tietenkään sillä kertaa ollut mukana läppäriä että olis päässy tutkiin :think
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • jenniii
                              Newbiemmer
                              • Jan 2013
                              • 25
                              • parakano

                              #15
                              Originally posted by peto2 View Post
                              saattais olla jumittava ahtimen siipikin.. ensin ei meinaa ahtaa ja sitten kun viimein alkaa ahtamaan niin ahtaakin pian liikaa ja moottorinohjaus alkaa laittaan "kapuloita rattaisiin". livedata vois paljastaa..

                              hitto kun kesällä kävin koeajamas yhtä jossa saman tapaset oireet mutta ei tietenkään sillä kertaa ollut mukana läppäriä että olis päässy tutkiin :think
                              ahdin vaihdettu 4000km sitten.samalla tehty kansi remontti.oireili jo ennen näitä.nyt vaan alkanut pahenemaan.kaikki anturit kohta testattu,ainuu taitaa olla korkeepaine pumpun takana oleva anturi mitä ei ole vielä testattu.mahtaakohan tankissa olla vielä pumppu?kuskin penkin alla pohjassa oleva pumppu vaihdettu.ja alkaa vituttaa tää vika...

                              Comment

                              Working...
                              X