Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 akkupurkautuu.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henripit
    Bimmer Rookie
    • Mar 2011
    • 29
    • Espoo

    #16
    Kiitoksia, pitääpä alkaa harjoittelemaan.. :think

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      #17
      Apparin ovea siis hämätään niin, tarkennukseksi jos joku sitä arpoo, että se "lenkki" mihin oven lukkosalpa tulee, pitää kiilata auki, esim sopivalla puukiilalla. Eli silmukan sisään joku sopivankokoinen tekele.

      Olipas vaikeasti selitetty.

      (No, kytkin on siis tämän sisässä: lukon vastakappale ) Huomaa kyllä ku kattelee.
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • merbau
        Bimmer Rookie
        • Jun 2010
        • 130
        • Pälkäne

        #18
        Originally posted by BreeZi View Post
        4. Lukitse ovet ja anna auton nukahtaa(Voit myös hämätä apparin ovea ettei sitä tarvitse tehdä jälkeenpäin sulakkeita tutkiessa).
        Sellainen yksityiskohta muistuisi mieleeni, että omasta kulkineesta tuli ylimääräistä virtapiikkiä, kun jätin oven auki (ja huijasin auton luulemaan että ovi on kiinni). Olisiko mahdollista että varashälyttimen sisätilan tutka jäisi silti aktiiviseksi. Poistin vielä tutkan reagoinnin painamalla lukitusta kaksi kertaa peräkkäin.

        Syyllinen löytyi kyllä ennen pitkää (auxiliary fan), mutta tuo yllä kuvaamani jäi kyllä ratkaisematta.
        540iA -00 M-sport
        Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

        Comment

        • Bomb5
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2011
          • 726
          • Kivijärvi

          #19
          Jotenkin tuntuu, että tuo omakin auto välillä purkaa akkua, vaikka vielä on lähteny aina käyntiin, kun CTEK lataa 2 tuntia aamuisin. Epäilen lähinnä pissapojan konepellin suuttimien lämmitystä. Joskus autolle mennessä niiden ympärillä on selkeät n. 20 cm rinkulat, jos on esim. satanut lunta. Onko mahdollista, että autolla ajamisen jälkeen moottoritila edelleen kuumana tuo konepelti vuotaisi lämmintä eniten siitä suuttimien kohdalta ja se aiheuttaisi sen sulamisen siitä alueelta? Esim. tänään n. 5 tuntia auton seistyä parkissa hennon lumisateen jälkeen oli nuo sulat rinkulat suuttimien ympärillä. Mulla on munuaiset tukittuna, joten lämpö pysyy yllättävän kauan siellä konetilassa. Tätä sulamista vaan ei tapahdu aina. Kerran jo mittasin lepotilan virran ja se oli ok, jotain 3 mA.

          Toinen asia minkä olen huomannut, niin takakontissa rekkarin valojen kohdalla siinä kahvan yläpuolella tulee joskus sellaset vastaavat n. 8 cm sulat rinkulat, onko normaalia vai onko sielläkin joku lämmitys? Takakontin johtosarjasta oli pari johtoa menny poikki syksyllä ja ne pikakorjasin, kun luukku ei auennu. Muut oli ok. Kesällä tarkotus purkaa paremmin, voisko siitä johtua nuo? Siilikin on menossa vaihtoon.
          E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            #20
            Originally posted by merbau View Post
            Sellainen yksityiskohta muistuisi mieleeni, että omasta kulkineesta tuli ylimääräistä virtapiikkiä, kun jätin oven auki (ja huijasin auton luulemaan että ovi on kiinni). Olisiko mahdollista että varashälyttimen sisätilan tutka jäisi silti aktiiviseksi. Poistin vielä tutkan reagoinnin painamalla lukitusta kaksi kertaa peräkkäin.

            Syyllinen löytyi kyllä ennen pitkää (auxiliary fan), mutta tuo yllä kuvaamani jäi kyllä ratkaisematta.
            Tuo tutkan reagointi kannattaa ilman muuta ottaa pois. Itse mittailin tosiaan lepotilan kulutukseksi 0.02A, ja ilmeisesti tätä luokkaa sen pitääkin olla?
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            • ämsport
              Bimmer Rookie
              • Jun 2011
              • 118
              • Pori

              #21
              Originally posted by Bomb5 View Post
              Jotenkin tuntuu, että tuo omakin auto välillä purkaa akkua, vaikka vielä on lähteny aina käyntiin, kun CTEK lataa 2 tuntia aamuisin. Epäilen lähinnä pissapojan konepellin suuttimien lämmitystä. Joskus autolle mennessä niiden ympärillä on selkeät n. 20 cm rinkulat, jos on esim. satanut lunta. Onko mahdollista, että autolla ajamisen jälkeen moottoritila edelleen kuumana tuo konepelti vuotaisi lämmintä eniten siitä suuttimien kohdalta ja se aiheuttaisi sen sulamisen siitä alueelta? Esim. tänään n. 5 tuntia auton seistyä parkissa hennon lumisateen jälkeen oli nuo sulat rinkulat suuttimien ympärillä. Mulla on munuaiset tukittuna, joten lämpö pysyy yllättävän kauan siellä konetilassa. Tätä sulamista vaan ei tapahdu aina. Kerran jo mittasin lepotilan virran ja se oli ok, jotain 3 mA.

              Toinen asia minkä olen huomannut, niin takakontissa rekkarin valojen kohdalla siinä kahvan yläpuolella tulee joskus sellaset vastaavat n. 8 cm sulat rinkulat, onko normaalia vai onko sielläkin joku lämmitys? Takakontin johtosarjasta oli pari johtoa menny poikki syksyllä ja ne pikakorjasin, kun luukku ei auennu. Muut oli ok. Kesällä tarkotus purkaa paremmin, voisko siitä johtua nuo? Siilikin on menossa vaihtoon.

              Mulla on myös pakkasella ja lumisateella todella monta tuntia ajon jälkeen nuo suuttimen kohdat "lämpimät" ja oon ottanut nuo piuhat irti?eli jotenkin se lämpö sieltä vaan nousee juuri hämäten noiden suuttimien ympärille,kuten myös tuulilasin puhallus kohdat aivan kuin siellä olisi puhallin päällä mutta ei ole.Mystinen laite

              Comment

              • Bmw Dreamer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 2762
                • Kouvola

                #22
                Originally posted by ämsport View Post
                Mulla on myös pakkasella ja lumisateella todella monta tuntia ajon jälkeen nuo suuttimen kohdat "lämpimät" ja oon ottanut nuo piuhat irti?eli jotenkin se lämpö sieltä vaan nousee juuri hämäten noiden suuttimien ympärille,kuten myös tuulilasin puhallus kohdat aivan kuin siellä olisi puhallin päällä mutta ei ole.Mystinen laite
                Kyllä se konetilasta tuleva lämpö sulattaa ne. Itelläki vähä pelko perseessä, kun auto ollu lohkossa, ja sellaset 40cm halkaisijaltaan olevat läntit suuttimien ympärillä. Mutta ei se niitä tee, jos mitään ei lämmitä...
                BMW 520d Touring '06 314tkm
                BMW 530D Touring '99 552tkm
                BMW 320da Touring '02 427tkm
                Volvo V70 D5 '02
                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                Case IH 5140 Maxxum

                Comment

                • Bomb5
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2011
                  • 726
                  • Kivijärvi

                  #23
                  Ok, hyvä kuulla että tuo sulaminen voi olla ihan normaalia. En tosiaan ole huomannut noita sulaneita rinkuloita, jos auto on esim. viikonlopun parkissa ja sunnuntaina käyn tekemässä lumityöt ennen maanantaiaamua.

                  Mutta oletteko huomanneet peräkontissa vastaavia sulia alueita? Lämmittääkö rekkarinvalot sitä kontin pintaa sen verran, että siihen tulee vierekkäin semmoset n. 8 cm halkaisijaltaan olevat ympyrät kahvan yläpuolelle. Viime talvena en tuota edes huomannut, mutta tänä talvena on pari kertaa ollut noin, jos auton pinta muuten kuurassa tms.
                  E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10047
                    • KVLA

                    #24
                    Originally posted by Bomb5 View Post
                    Mutta oletteko huomanneet peräkontissa vastaavia sulia alueita? Lämmittääkö rekkarinvalot sitä kontin pintaa sen verran, että siihen tulee vierekkäin semmoset n. 8 cm halkaisijaltaan olevat ympyrät kahvan yläpuolelle. Viime talvena en tuota edes huomannut, mutta tänä talvena on pari kertaa ollut noin, jos auton pinta muuten kuurassa tms.
                    Sopivassa kelissä kyllä.Eli normaalia on.Tai ainakin omassani tekee myös noin.

                    Comment

                    • NAL-E
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 249
                      • Kiuruvesi

                      #25
                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Sopivassa kelissä kyllä.Eli normaalia on.Tai ainakin omassani tekee myös noin.
                      Sama täällä, tosin touringissa, sittemmin vaihdetuilla ledeilläkin sulattaa/kuivattaa läntit.
                      E91 325d -07
                      Ex: E39 530daT -00

                      Comment

                      • Bomb5
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2011
                        • 726
                        • Kivijärvi

                        #26
                        Tänä aamuna oli taas läntit konepellillä, kun auto lämmityksessä. Näköjään toi defan 420 W säteilijäkin riittää tuon ilmiön tekemiseen.
                        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                        Comment

                        • Antsah
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1776
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by Bomb5 View Post
                          Tänä aamuna oli taas läntit konepellillä, kun auto lämmityksessä. Näköjään toi defan 420 W säteilijäkin riittää tuon ilmiön tekemiseen.
                          Joo ei se säteilijä niin tehoton ole kuin yleisesti luullaan. Testasin parina aamuna kun oli n. -20 asteinen keli ulkona, että salavalikon mukaan jäähdytysnesteenlämmöt olivat n. 25 astetta kun auto oli ollut roikassa semmoiset 2-3h. Tuo kun ei edes mitään jäähdytysnestettä suoraan lämmitä.

                          Comment

                          • ämsport
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2011
                            • 118
                            • Pori

                            #28
                            Mulla ainakin tuo säteilijä lämmittää todella hyvin jopa vedenkin kun se käynnistyksen jälkeen puhaltaa miltei heti lämmintä,tietty se on mulla johdon päässä aina koko yön n.7-8 tuntia

                            Comment

                            • dede
                              Bimmer Rookie
                              • May 2011
                              • 117
                              • pirkanmaa

                              #29
                              Joo elikkä täällä olisi akun purkautumis ongelmia. Mittaukset on suoritettu ja näytti 00,01. Puhaltimen siili vaihettu ja ei vaikutusta. Toissa aamuna mittasin jännitteen ja näytti mitä pitikin 12,8. Noh tänään aamulla uusi mittaus ja tulos 12,3. Mistä alkaisi vikaa paikallistamaan kun tuo mittaus tuloskaan ei näyttänyt että olisi purkautumista ainakaa kokoajan? Tuossa on noitten sähköjenkaa ongelmia, keskuslukko ei pelitä kuin takaoville, hantin peilin säätö ei pelitä, välillä ei penkitkään taho säätyä vaan joutuu ränkkäämään nappeja. Vittumainen vika tuo kun tuota akkua purkaa ja joutuu latailemaan.

                              Comment

                              • Night-Wind
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 1534
                                • 02

                                #30
                                Originally posted by dede View Post
                                Joo elikkä täällä olisi akun purkautumis ongelmia. Mittaukset on suoritettu ja näytti 00,01. Puhaltimen siili vaihettu ja ei vaikutusta. Toissa aamuna mittasin jännitteen ja näytti mitä pitikin 12,8. Noh tänään aamulla uusi mittaus ja tulos 12,3. Mistä alkaisi vikaa paikallistamaan kun tuo mittaus tuloskaan ei näyttänyt että olisi purkautumista ainakaa kokoajan? Tuossa on noitten sähköjenkaa ongelmia, keskuslukko ei pelitä kuin takaoville, hantin peilin säätö ei pelitä, välillä ei penkitkään taho säätyä vaan joutuu ränkkäämään nappeja. Vittumainen vika tuo kun tuota akkua purkaa ja joutuu latailemaan.
                                Laturin vialliset diodisillat voisi olla yks ja tietysti startti.
                                ex: BMW E38 735iA -97
                                ex: MB W211 E200CDI -03
                                ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                                ex: BMW E39 528iA -96
                                ex: MB W126 300SE -89
                                ex: BMW E34 525iAT -95
                                ex: BMW E36 316iA -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎