Kiitoksia, pitääpä alkaa harjoittelemaan.. :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 akkupurkautuu.
Collapse
X
-
Apparin ovea siis hämätään niin, tarkennukseksi jos joku sitä arpoo, että se "lenkki" mihin oven lukkosalpa tulee, pitää kiilata auki, esim sopivalla puukiilalla. Eli silmukan sisään joku sopivankokoinen tekele.
Olipas vaikeasti selitetty.
(No, kytkin on siis tämän sisässä: lukon vastakappale ) Huomaa kyllä ku kattelee.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by BreeZi View Post4. Lukitse ovet ja anna auton nukahtaa(Voit myös hämätä apparin ovea ettei sitä tarvitse tehdä jälkeenpäin sulakkeita tutkiessa).
Syyllinen löytyi kyllä ennen pitkää (auxiliary fan), mutta tuo yllä kuvaamani jäi kyllä ratkaisematta.540iA -00 M-sport
Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.
Comment
-
-
Jotenkin tuntuu, että tuo omakin auto välillä purkaa akkua, vaikka vielä on lähteny aina käyntiin, kun CTEK lataa 2 tuntia aamuisin. Epäilen lähinnä pissapojan konepellin suuttimien lämmitystä. Joskus autolle mennessä niiden ympärillä on selkeät n. 20 cm rinkulat, jos on esim. satanut lunta. Onko mahdollista, että autolla ajamisen jälkeen moottoritila edelleen kuumana tuo konepelti vuotaisi lämmintä eniten siitä suuttimien kohdalta ja se aiheuttaisi sen sulamisen siitä alueelta? Esim. tänään n. 5 tuntia auton seistyä parkissa hennon lumisateen jälkeen oli nuo sulat rinkulat suuttimien ympärillä. Mulla on munuaiset tukittuna, joten lämpö pysyy yllättävän kauan siellä konetilassa. Tätä sulamista vaan ei tapahdu aina. Kerran jo mittasin lepotilan virran ja se oli ok, jotain 3 mA.
Toinen asia minkä olen huomannut, niin takakontissa rekkarin valojen kohdalla siinä kahvan yläpuolella tulee joskus sellaset vastaavat n. 8 cm sulat rinkulat, onko normaalia vai onko sielläkin joku lämmitys? Takakontin johtosarjasta oli pari johtoa menny poikki syksyllä ja ne pikakorjasin, kun luukku ei auennu. Muut oli ok. Kesällä tarkotus purkaa paremmin, voisko siitä johtua nuo? Siilikin on menossa vaihtoon.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by merbau View PostSellainen yksityiskohta muistuisi mieleeni, että omasta kulkineesta tuli ylimääräistä virtapiikkiä, kun jätin oven auki (ja huijasin auton luulemaan että ovi on kiinni). Olisiko mahdollista että varashälyttimen sisätilan tutka jäisi silti aktiiviseksi. Poistin vielä tutkan reagoinnin painamalla lukitusta kaksi kertaa peräkkäin.
Syyllinen löytyi kyllä ennen pitkää (auxiliary fan), mutta tuo yllä kuvaamani jäi kyllä ratkaisematta.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostJotenkin tuntuu, että tuo omakin auto välillä purkaa akkua, vaikka vielä on lähteny aina käyntiin, kun CTEK lataa 2 tuntia aamuisin. Epäilen lähinnä pissapojan konepellin suuttimien lämmitystä. Joskus autolle mennessä niiden ympärillä on selkeät n. 20 cm rinkulat, jos on esim. satanut lunta. Onko mahdollista, että autolla ajamisen jälkeen moottoritila edelleen kuumana tuo konepelti vuotaisi lämmintä eniten siitä suuttimien kohdalta ja se aiheuttaisi sen sulamisen siitä alueelta? Esim. tänään n. 5 tuntia auton seistyä parkissa hennon lumisateen jälkeen oli nuo sulat rinkulat suuttimien ympärillä. Mulla on munuaiset tukittuna, joten lämpö pysyy yllättävän kauan siellä konetilassa. Tätä sulamista vaan ei tapahdu aina. Kerran jo mittasin lepotilan virran ja se oli ok, jotain 3 mA.
Toinen asia minkä olen huomannut, niin takakontissa rekkarin valojen kohdalla siinä kahvan yläpuolella tulee joskus sellaset vastaavat n. 8 cm sulat rinkulat, onko normaalia vai onko sielläkin joku lämmitys? Takakontin johtosarjasta oli pari johtoa menny poikki syksyllä ja ne pikakorjasin, kun luukku ei auennu. Muut oli ok. Kesällä tarkotus purkaa paremmin, voisko siitä johtua nuo? Siilikin on menossa vaihtoon.
Mulla on myös pakkasella ja lumisateella todella monta tuntia ajon jälkeen nuo suuttimen kohdat "lämpimät" ja oon ottanut nuo piuhat irti?eli jotenkin se lämpö sieltä vaan nousee juuri hämäten noiden suuttimien ympärille,kuten myös tuulilasin puhallus kohdat aivan kuin siellä olisi puhallin päällä mutta ei ole.Mystinen laite
Comment
-
-
Originally posted by ämsport View PostMulla on myös pakkasella ja lumisateella todella monta tuntia ajon jälkeen nuo suuttimen kohdat "lämpimät" ja oon ottanut nuo piuhat irti?eli jotenkin se lämpö sieltä vaan nousee juuri hämäten noiden suuttimien ympärille,kuten myös tuulilasin puhallus kohdat aivan kuin siellä olisi puhallin päällä mutta ei ole.Mystinen laiteBMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Ok, hyvä kuulla että tuo sulaminen voi olla ihan normaalia. En tosiaan ole huomannut noita sulaneita rinkuloita, jos auto on esim. viikonlopun parkissa ja sunnuntaina käyn tekemässä lumityöt ennen maanantaiaamua.
Mutta oletteko huomanneet peräkontissa vastaavia sulia alueita? Lämmittääkö rekkarinvalot sitä kontin pintaa sen verran, että siihen tulee vierekkäin semmoset n. 8 cm halkaisijaltaan olevat ympyrät kahvan yläpuolelle. Viime talvena en tuota edes huomannut, mutta tänä talvena on pari kertaa ollut noin, jos auton pinta muuten kuurassa tms.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostMutta oletteko huomanneet peräkontissa vastaavia sulia alueita? Lämmittääkö rekkarinvalot sitä kontin pintaa sen verran, että siihen tulee vierekkäin semmoset n. 8 cm halkaisijaltaan olevat ympyrät kahvan yläpuolelle. Viime talvena en tuota edes huomannut, mutta tänä talvena on pari kertaa ollut noin, jos auton pinta muuten kuurassa tms.
Comment
-
-
Tänä aamuna oli taas läntit konepellillä, kun auto lämmityksessä. Näköjään toi defan 420 W säteilijäkin riittää tuon ilmiön tekemiseen.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostTänä aamuna oli taas läntit konepellillä, kun auto lämmityksessä. Näköjään toi defan 420 W säteilijäkin riittää tuon ilmiön tekemiseen.
Comment
-
-
Joo elikkä täällä olisi akun purkautumis ongelmia. Mittaukset on suoritettu ja näytti 00,01. Puhaltimen siili vaihettu ja ei vaikutusta. Toissa aamuna mittasin jännitteen ja näytti mitä pitikin 12,8. Noh tänään aamulla uusi mittaus ja tulos 12,3. Mistä alkaisi vikaa paikallistamaan kun tuo mittaus tuloskaan ei näyttänyt että olisi purkautumista ainakaa kokoajan? Tuossa on noitten sähköjenkaa ongelmia, keskuslukko ei pelitä kuin takaoville, hantin peilin säätö ei pelitä, välillä ei penkitkään taho säätyä vaan joutuu ränkkäämään nappeja. Vittumainen vika tuo kun tuota akkua purkaa ja joutuu latailemaan.
Comment
-
-
Originally posted by dede View PostJoo elikkä täällä olisi akun purkautumis ongelmia. Mittaukset on suoritettu ja näytti 00,01. Puhaltimen siili vaihettu ja ei vaikutusta. Toissa aamuna mittasin jännitteen ja näytti mitä pitikin 12,8. Noh tänään aamulla uusi mittaus ja tulos 12,3. Mistä alkaisi vikaa paikallistamaan kun tuo mittaus tuloskaan ei näyttänyt että olisi purkautumista ainakaa kokoajan? Tuossa on noitten sähköjenkaa ongelmia, keskuslukko ei pelitä kuin takaoville, hantin peilin säätö ei pelitä, välillä ei penkitkään taho säätyä vaan joutuu ränkkäämään nappeja. Vittumainen vika tuo kun tuota akkua purkaa ja joutuu latailemaan.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
Comment