Autoni on e39 525i vm 2002
Eli eilen töihinlähtiissä laitoin auton käyntiin. Hetken kävi normaalisti ja sitten rupes räpättään eli käymään huonosti. Arvasi että kipinä katosi joltakin pytyltä niin vaihdoin uudet tulpat, mutta ei vaikuttanut mitään. Ja tulpan syvennyksissä ei ollu öljyä.
Kaverini kävi katsomassa vikakoodit ja ne kertoivat, että nro 1 pytyllä ei kipinää. Nollattiin vikakoodi pois ja vaihdettiin puolien paikkaa tarkistaaksemme, että onko puola sökö. Auto käyntiin ja sama vikakoodi nro 1 ei kipinää eli puola ei viallinen. Koitettiin vielä toisella tulpallakin, mutta ei muutosta.
Ruvettiin myös epäileen että "suutin" vai mikä se oikealta nimeltään onkaan olisi rikki, joten vaihdettiin niidenkin paikkoja, mutta samaa vikakoodia pukkaa.
Sen verran menneestä ajasta täytyy lisätä, että reilu viikko sitten jäätyi huohotin samasta autosta ja auto sammui tyhjäkäynniltä siihen. sen korjailin ölyt poistamalla tulpanreijistä ja irroittamalla huohottimen letkut ja puhdistamalla.
Eli eilen töihinlähtiissä laitoin auton käyntiin. Hetken kävi normaalisti ja sitten rupes räpättään eli käymään huonosti. Arvasi että kipinä katosi joltakin pytyltä niin vaihdoin uudet tulpat, mutta ei vaikuttanut mitään. Ja tulpan syvennyksissä ei ollu öljyä.
Kaverini kävi katsomassa vikakoodit ja ne kertoivat, että nro 1 pytyllä ei kipinää. Nollattiin vikakoodi pois ja vaihdettiin puolien paikkaa tarkistaaksemme, että onko puola sökö. Auto käyntiin ja sama vikakoodi nro 1 ei kipinää eli puola ei viallinen. Koitettiin vielä toisella tulpallakin, mutta ei muutosta.
Ruvettiin myös epäileen että "suutin" vai mikä se oikealta nimeltään onkaan olisi rikki, joten vaihdettiin niidenkin paikkoja, mutta samaa vikakoodia pukkaa.
Sen verran menneestä ajasta täytyy lisätä, että reilu viikko sitten jäätyi huohotin samasta autosta ja auto sammui tyhjäkäynniltä siihen. sen korjailin ölyt poistamalla tulpanreijistä ja irroittamalla huohottimen letkut ja puhdistamalla.
Comment