Announcement

Collapse
No announcement yet.

kipinä hukassa pytyltä nro1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tempula
    Newbiemmer
    • Sep 2004
    • 17
    • RANTSILA

    kipinä hukassa pytyltä nro1

    Autoni on e39 525i vm 2002
    Eli eilen töihinlähtiissä laitoin auton käyntiin. Hetken kävi normaalisti ja sitten rupes räpättään eli käymään huonosti. Arvasi että kipinä katosi joltakin pytyltä niin vaihdoin uudet tulpat, mutta ei vaikuttanut mitään. Ja tulpan syvennyksissä ei ollu öljyä.

    Kaverini kävi katsomassa vikakoodit ja ne kertoivat, että nro 1 pytyllä ei kipinää. Nollattiin vikakoodi pois ja vaihdettiin puolien paikkaa tarkistaaksemme, että onko puola sökö. Auto käyntiin ja sama vikakoodi nro 1 ei kipinää eli puola ei viallinen. Koitettiin vielä toisella tulpallakin, mutta ei muutosta.
    Ruvettiin myös epäileen että "suutin" vai mikä se oikealta nimeltään onkaan olisi rikki, joten vaihdettiin niidenkin paikkoja, mutta samaa vikakoodia pukkaa.

    Sen verran menneestä ajasta täytyy lisätä, että reilu viikko sitten jäätyi huohotin samasta autosta ja auto sammui tyhjäkäynniltä siihen. sen korjailin ölyt poistamalla tulpanreijistä ja irroittamalla huohottimen letkut ja puhdistamalla.
  • Janne-90
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 246
    • Naantali

    #2
    tuleeko puolalle virtaa? johtosarja rikki ?

    Comment

    • Fastpiksu
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2010
      • 1571
      • Kajaani-Paltamo

      #3
      Jos mahdollista niin kokeile kantta vasten tuleeko siihen tulppaan oikeasti kipinä. Jos tulee, ja silti käy viidellä, niin vikahan voi löytyä esimerkiksi suuttimesta tai pahimmassa tapauksessa sylinteristä tai venttiileistä..
      Chevrolet Express van
      Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
      E36 325i group F

      Ex:
      e34 525i
      e34 525tds "superturbo"
      e39 530d M-Sport

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        #4
        Originally posted by Tempula View Post
        Autoni on e39 525i vm 2002
        Eli eilen töihinlähtiissä laitoin auton käyntiin. Hetken kävi normaalisti ja sitten rupes räpättään eli käymään huonosti. Arvasi että kipinä katosi joltakin pytyltä niin vaihdoin uudet tulpat, mutta ei vaikuttanut mitään. Ja tulpan syvennyksissä ei ollu öljyä.

        Kaverini kävi katsomassa vikakoodit ja ne kertoivat, että nro 1 pytyllä ei kipinää. Nollattiin vikakoodi pois ja vaihdettiin puolien paikkaa tarkistaaksemme, että onko puola sökö. Auto käyntiin ja sama vikakoodi nro 1 ei kipinää eli puola ei viallinen. Koitettiin vielä toisella tulpallakin, mutta ei muutosta.
        Ruvettiin myös epäileen että "suutin" vai mikä se oikealta nimeltään onkaan olisi rikki, joten vaihdettiin niidenkin paikkoja, mutta samaa vikakoodia pukkaa.

        Sen verran menneestä ajasta täytyy lisätä, että reilu viikko sitten jäätyi huohotin samasta autosta ja auto sammui tyhjäkäynniltä siihen. sen korjailin ölyt poistamalla tulpanreijistä ja irroittamalla huohottimen letkut ja puhdistamalla.
        Veikkaan myös sitä 1 pytylle tulevaa puolan liitintä tai johto sarjaa, että ei yhdistä kunnolla... on ollut näissä ennenminkin kuvailemiasi ongelmia:think
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #5
          Joo mutta jos vika on sähköinen antaa kyllä erikseen vikakoodin puolasta, eikä kyllä ole juuri ollut sellaisia vikoja M54 kanssa, vanha M52 on ihan eri kone Janke.
          Jos suuttimen ja puolan siirtely sylinteristä toiseen ei auta ja tulppakin on uusi niin seuraavaksi ohivuotomittaus. Puristukset puuttuu syystä taikka toisesta.

          EDIT: Niin ja kastuuko tulppa?
          Last edited by Supa; 26-01-2013, 12:05.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Tempula
            Newbiemmer
            • Sep 2004
            • 17
            • RANTSILA

            #6
            Originally posted by Supa View Post
            Joo mutta jos vika on sähköinen antaa kyllä erikseen vikakoodin puolasta, eikä kyllä ole juuri ollut sellaisia vikoja M54 kanssa, vanha M52 on ihan eri kone Janke.
            Jos suuttimen ja puolan siirtely sylinteristä toiseen ei auta ja tulppakin on uusi niin seuraavaksi ohivuotomittaus. Puristukset puuttuu syystä taikka toisesta.

            EDIT: Niin ja kastuuko tulppa?
            Laitoin tosiaan uudet tulpat ja ku otin ne uudestaan pois niin ykköspytyn tulppa oli aivan puhdas, mutta märkä eli siinä ei ollut tapahtunut palamista.

            Tutkiin tuota asiaa vielä ja nyt näytti siltä, että ku olin vaihtanu ykköspytyn puolan kolmospytylle, niin nyt tulpanreijästä katsottuna ainostaan kolmospytyn männän pinta oli märkä. eli olisko sittenkin puola rikki.

            Comment

            • Tempula
              Newbiemmer
              • Sep 2004
              • 17
              • RANTSILA

              #7
              Originally posted by Tempula View Post
              Laitoin tosiaan uudet tulpat ja ku otin ne uudestaan pois niin ykköspytyn tulppa oli aivan puhdas, mutta märkä eli siinä ei ollut tapahtunut palamista.

              Tutkiin tuota asiaa vielä ja nyt näytti siltä, että ku olin vaihtanu ykköspytyn puolan kolmospytylle, niin nyt tulpanreijästä katsottuna ainostaan kolmospytyn männän pinta oli märkä. eli olisko sittenkin puola rikki.
              Vika oli puolassa. Uusi puola ja taas käy.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎