tälläisessä pulmassa tarvitseisin apua kun tuli juuri otsikon mukainen laitos ostettua ja tänään teki sellaisen tempun että pitkät valot jää palamaan vaikka autonkin sammuttasi ja mitään valoja ei ole päällä... mitään muuta valoa ei pala.. ei edes taka valot.. :think koitin katkaisioita rämpätä mutta ei auttanut.. sain sammumaan ne vain johdot polttimoilta irti ottamalla ja takaisin palamaan syttyyvät heti jos johtoa kiinni tarjoo.. akun kengänkin irti käytin mutta ei vaikutusta...
pikaista apua jos saisi mistä lähteä vikaa etsimään... ja kyseessä siis 97 malli alkuperäisillä xenoneilla (lyhyet)
e39 535 apua tarvittaisiin! pitkät valot jää päälle!
Collapse
X
-
Valojen ohjausyksikkö taitaapi olla särki. Ei olisi ensimmäinen näissä laitteissa.Originally posted by xpro View Posttälläisessä pulmassa tarvitseisin apua kun tuli juuri otsikon mukainen laitos ostettua ja tänään teki sellaisen tempun että pitkät valot jää palamaan vaikka autonkin sammuttasi ja mitään valoja ei ole päällä... mitään muuta valoa ei pala.. ei edes taka valot.. :think koitin katkaisioita rämpätä mutta ei auttanut.. sain sammumaan ne vain johdot polttimoilta irti ottamalla ja takaisin palamaan syttyyvät heti jos johtoa kiinni tarjoo.. akun kengänkin irti käytin mutta ei vaikutusta...
pikaista apua jos saisi mistä lähteä vikaa etsimään... ja kyseessä siis 97 malli alkuperäisillä xenoneilla (lyhyet)- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
-
Tuossa ohjeet itse korjaukseen:
Komponenttien saatavuus voi vaihdella.
Tuossa käytettyjä purkuosia suomesta, hinnat kohtuu korkeita:
"http://www.varaosahaku.fi/?link=list&ggl=s16&searchmode=1&vc1=111&pc1=109&vc[0]=111106100&vcx=1538&pc[0]=109106119"
Käytetty laite pitää koodata autoon, autossasi on luultavasti lcmII niminen boksi, mutta myös isommalla numerolla olevat toimivat luultavasti koodattuna.
Lisäksi ajovalojen korkeuden säädön automaatti/manuaali muuttuu boksi sen verran että siinä on jompikumpi teksti "mit LWR" tai "ohne LWR", uuden boksin kannattaa olla samalla tekstillä kuin nykyinen, en muista miten päin se meni, toinen kävi toisen tilalle, mutta ei päinvastoin.
EDIT: linkki sen muotoinen ettei foorumisofta suostu sitä laittamaan oikein, eli leikkaa ja liimaa tuo varaosahaku.fi juttu.
EDIT2: se boksi sijaitsee vänkärin kickpanelin takana.Last edited by Rocla; 25-01-2013, 22:24.Olli.
Comment
-
Näiden alkupään valomodulien ongelma rajoittuu/alkaa tyypillisesti apukuskin pitkästä valosta. Jos molemmat pitkät vikaantuivat samanaikaisesti, tyypillinen FET:n vaihto ei auta, vaan vika on ohjauspuolella joko valomodulissa tai viiksessä. Yksi täsmälleen samanlainen keissi tullut itsellä vastaan ja siinä vika oli valomodulissa ohjauspuolella, ei FET:eissä. Korjaantui "uudella" valomodulilla ja koodausta perään. Kannattaa suorilta laittaa LCM 3 versio, jossa ei ole tätä vanhempien FET-ongelmaa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Yhtäaikaa vikaantuminen voi johtua myös oudosta turakorjauksesta, ensin on mennyt toisen puolen valo, sitten on vedetty hyppyjohto ja sitten kun se toinen piiri palaa niin molemmat pitkät palavat yhtäaikaa.Originally posted by Clavurion View PostNäiden alkupään valomodulien ongelma rajoittuu/alkaa tyypillisesti apukuskin pitkästä valosta. Jos molemmat pitkät vikaantuivat samanaikaisesti, tyypillinen FET:n vaihto ei auta, vaan vika on ohjauspuolella joko valomodulissa tai viiksessä. Yksi täsmälleen samanlainen keissi tullut itsellä vastaan ja siinä vika oli valomodulissa ohjauspuolella, ei FET:eissä. Korjaantui "uudella" valomodulilla ja koodausta perään. Kannattaa suorilta laittaa LCM 3 versio, jossa ei ole tätä vanhempien FET-ongelmaa.
Nimimerkillä jo 2 moista autoa tavannut.
Eka kerralla piti miettiä korjauksen jälkeen pitkään että miksi se herjaa palanutta poltinta vaikka molemmat valot toimivat... no tietysti herjaa kun toisen valon alkuperäinen johto ei mennyt mihinkään...Olli.
Comment
-
ok.. hyvä tietää.. onkos minkälainen urakka tarkalleen ottaen laittaa tuo lcm3? esim liittimien yms puolesta.. kun itse ei nuita sähköjä ole aivan mahdottomasti ole turaillut että saako onnistumaan ilman että koko auton polttaa.. :think ja toinen että VOIKO olla tälläisessä tilanteessa mahdollinen jonkunlainen maadoitus vika kun 2-3 kertaa parin päivän aikana startti sirissyt ns "tyhjää" eli siis sirisee vaan vaikka virtaa on eikä startti lähde pyörimään... samaan tapaan jos esim akku on tyhjä.....:think ja mistä nuita maadoituksia lähtisi tutkimaan...? ja ei siis pyöri itse startti tyhjää samalla tavalla jos on startti rikki... hankala selittää...Originally posted by Clavurion View PostNäiden alkupään valomodulien ongelma rajoittuu/alkaa tyypillisesti apukuskin pitkästä valosta. Jos molemmat pitkät vikaantuivat samanaikaisesti, tyypillinen FET:n vaihto ei auta, vaan vika on ohjauspuolella joko valomodulissa tai viiksessä. Yksi täsmälleen samanlainen keissi tullut itsellä vastaan ja siinä vika oli valomodulissa ohjauspuolella, ei FET:eissä. Korjaantui "uudella" valomodulilla ja koodausta perään. Kannattaa suorilta laittaa LCM 3 versio, jossa ei ole tätä vanhempien FET-ongelmaa.
Comment
-
Fair enough. Kukas näitä nyt turaisi.Originally posted by Rocla View PostYhtäaikaa vikaantuminen voi johtua myös oudosta turakorjauksesta, ensin on mennyt toisen puolen valo, sitten on vedetty hyppyjohto ja sitten kun se toinen piiri palaa niin molemmat pitkät palavat yhtäaikaa.
Nimimerkillä jo 2 moista autoa tavannut.
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
voisikohan se sitten tämä tura korjaus olla juurikin tätä kun on rosvoliittimet johdoissa ja toisesta pitkästä toiseen piuhat kulkee syylärin luona...Originally posted by Rocla View PostYhtäaikaa vikaantuminen voi johtua myös oudosta turakorjauksesta, ensin on mennyt toisen puolen valo, sitten on vedetty hyppyjohto ja sitten kun se toinen piiri palaa niin molemmat pitkät palavat yhtäaikaa.
Nimimerkillä jo 2 moista autoa tavannut.
Eka kerralla piti miettiä korjauksen jälkeen pitkään että miksi se herjaa palanutta poltinta vaikka molemmat valot toimivat... no tietysti herjaa kun toisen valon alkuperäinen johto ei mennyt mihinkään...
ja ainakin kuskin puolella rosvoliittimen kohdilla on joku keltainen johto irralaan ettei mihinkään mene.... ja mikäs jos tilanne onkin tämä olisi halvin tai helpoin korjaus tapa... vaihtaa nuo aiemmin mainitut FET:tit? kuinkas tämä tapahtuu ja kuinka oikeat selvittää...?
itse ihan pihalla näistä sähkö hommista mutta aina kannattaa itse yrittää niin oppiipahan..
Last edited by xpro; 26-01-2013, 00:32.
Comment
-
<- selvinnäkijä.Originally posted by xpro View Postvoisikohan se sitten tämä tura korjaus olla juurikin tätä kun on rosvoliittimet johdoissa ja toisesta pitkästä toiseen piuhat kulkee syylärin luona...
ja ainakin kuskin puolella rosvoliittimen kohdilla on joku keltainen johto irralaan ettei mihinkään mene.... ja mikäs jos tilanne onkin tämä olisi halvin tai helpoin korjaus tapa... vaihtaa nuo aiemmin mainitut FET:tit? kuinkas tämä tapahtuu ja kuinka oikeat selvittää...?
itse ihan pihalla näistä sähkö hommista mutta aina kannattaa itse yrittää niin oppiipahan..
Halvin on tietysti vaihtaa ne FETit, edellyttäen että kolvi pysyy kädessä eikä siis tarvitse muille maksaa maksaa siitä työstä.
Helpoin ja vielä siedettävän hintainen on käytetty boksi ja joku paikallinen harrastaja ohjelmoimaan boksi autollesi sopivaksi.Olli.
Comment
-
joo.. täytyy katsoa että kumpaanko ratkaisuun päätyy.. onkos miten erilainen homma jos laittaa kerralla käytetyn lcm3 tuon 2 tilalle?Originally posted by Rocla View Post<- selvinnäkijä.
Halvin on tietysti vaihtaa ne FETit, edellyttäen että kolvi pysyy kädessä eikä siis tarvitse muille maksaa maksaa siitä työstä.
Helpoin ja vielä siedettävän hintainen on käytetty boksi ja joku paikallinen harrastaja ohjelmoimaan boksi autollesi sopivaksi.
Comment
-
Vaatii koodauksen niinkuin lcm vaihto toiseen vaatii muutenkin. 3 saat valomuistin yms. Tilalle käy toki myös lcm 4. Käytännössä kaikki e39 lcm menevät keskenään, ominaisuudet vain vaihtelevat. LCM korjaus kustantaa meillä 80€.Originally posted by xpro View Postjoo.. täytyy katsoa että kumpaanko ratkaisuun päätyy.. onkos miten erilainen homma jos laittaa kerralla käytetyn lcm3 tuon 2 tilalle?
Comment
-
Taitaa olla E39 valomoduulin FETit jo vähän harvinaisempia. Ite muutama vuosi sitten niitä metsästin ja ei löytynyt kuin avuliaalta BMW harrastajalta, joka oli pistänyt muutaman ylimääräisen itselle talteen.
FETin tinaaminen kannattaa jättää suosiolla jollekin, joka on ennenkin ollut tinakolvin varressa.
Comment
-
jeps... kiiitokset hyvistä neuvoista ja avusta..!
ammattilainen näillä näkymin tinailee uudet fetit ellei löydy jostain edullista lcm3 tai 4:sta.. minkähän hintanen se boxin koodaus on? ja onnistuukohan ihan esim paikallisessa bmw huollossa?
Comment
Comment