Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d Paljon ongelmia!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ovU
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 50
    • Helsinki

    E39 530d Paljon ongelmia!

    Juuh elikkäs...

    Kaikki oli hyvin kun illalla ajoin parkkiin. Aamulla kun menin autolle ja käynnistin niin wuhuu eiköhän kaikki ollu ihan sekasin. Ensinnäkin auto hytkyy tai niinkun heiluu edestakaisin PALJON, ihankun istuis jossain maanjäristyksessä, peruutustutkat piippailee ihan omaansa, ABS ja luistonestovalot palaa ja sammuu välillä itestään, nopeusmittari ja samalla kulutusmittari ei toimi, mutta nekin toimivat välillä, radio käynnistyy uudelleen itsestään, kun lähtee ajamaan niin tulee usein TRANS FAIL SAFE PROG näyttöön ja kolmonen lukittuu, lukee myös CHECK FRONT FOG LAMPS, CHECK PARK LIGHTS, CHECK NUMPLATE LIGHTS, mutta kaikki ne toimii.

    Nyt olis käyttöä semmoselle harvinaisen viisaalle päälle jota itseltään ei tässä tilanteessa löydy, tulkaa joku ihmeessä kattomaan tämmöstä pommia!

    E46 318i

    ex - Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR
    ex - E39 530dA
    ex - Subaru WRX STi GC8
    ex - E30 316i
  • jukijuki
    Newbiemmer
    • Oct 2010
    • 10
    • Vantaa

    #2
    Tarkoitatko pomppimisella ja hytkymisellä käynnissä paikallaan ollessa (vai ajossa?) Tuo hytkyminen voisi tulla moottorinohjauksen virran katkeilusta ja kaikessa siis kyse olisi virtapuolen ongelmasta. ks. akun varaus ja että akun navat on kiinni ja johtavuus ok, tuskin syy mutta parempi tehä 5min tsekkaus pois alta.

    Comment

    • miccou
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2005
      • 488
      • Iisalmi

      #3
      Varmaan vois ensimmäisenä kokeilla samaa temppua kuin Windowsien kanssa: eli virrat pois, ota akunkenkä irti pitemmäksi aikaa.

      Ja ehkä tuosta akusta muutenkin kannattaa lähteä liikkeelle. Alhainen akun jännite voi aiheuttaa kaikenlaista...
      VW Passat 1.8t -04


      X1 20Da X-Drive -13
      E39 530Da Touring -01
      E39 525iA Touring -01
      E46 325iA Sedan -01
      E46 320D Touring -00
      Audi A3 1.9TDI -01
      VW Multivan 2.5 TDI -05

      Comment

      • ovU
        Bimmer Rookie
        • Dec 2011
        • 50
        • Helsinki

        #4
        Akku tsekattu, auto sammuksissa semmosta 12,3v, auto tyhjäkäynnillä 13,9-14v, onko liian alhaset? Akun navat olivat irti n. 15min, ei auttanut yhtään.

        Ja juu, tyhjäkäynnillä pomppii ja hytkyy, myös kaasua painaessa mutta ei läheskään niin paljoa

        E46 318i

        ex - Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR
        ex - E39 530dA
        ex - Subaru WRX STi GC8
        ex - E30 316i

        Comment

        • marcus_108
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2012
          • 578
          • Hyllykallio

          #5
          Joskus jostain luin että pitäis olla vähintään ainaki 30min tai oliko jopa 45min irti jos meinaa tehdä "akunkenkä pois nollausta", esim vaikka airbagia irrotettaessa. Että Toi vartti ei välttis riitä, jos tuosta nyt on apua ollenkaan.. :think
          Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
          Ford Mondeo 1.8 Stw -01

          Ex:
          E39 523i touring -99
          Opel kadett E 1.6 -89
          Seat Toledo 1.8 -92
          Toyota corolla Lb 1.6 -87
          Vw passat farkku 1.8 -99

          Comment

          • miq
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2008
            • 352
            • Hyvinkää

            #6
            Jostain syystä ekana pilkahtaa mieleeni virtalukon pohja, joskus aiheuttaa mitä kummallisimpia vikoja.. :think
            Hullu saa olla muttei tyhmä.

            e61 530xd LCI

            Comment

            • ovU
              Bimmer Rookie
              • Dec 2011
              • 50
              • Helsinki

              #7
              Käväsin vetämässä tuon akun kengän poies, oon töissä vielä kahdeksaan asti niin eiköhän sitten oo tarpeeksi kauan ollut Sitten on vielä lisättävä tuohon listaan että kulutus on noussut varmaan johonkin 14-16l/100km, ja itseasiassa kun tuossa seurailin tuota, niin TRANS FAIL SAFE PROG menee päälle todella usein sillonkun irti oleva pohjapanssari(?) laahaa maata ja rutisee, mutta sitten kun se välillä ei laahaa (itsestään loppuu) niin tulee harvemmin.. Ei kai siellä muu voi roikkua maahan tai hakata laatikkoa tjsp? Oon ihan uuno tän kanssa

              E46 318i

              ex - Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR
              ex - E39 530dA
              ex - Subaru WRX STi GC8
              ex - E30 316i

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9142
                • Oulu

                #8
                Tai sitten jättää akunkengän pysyvästi irti...
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • djs^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2009
                  • 1177
                  • Mikkeli

                  #9
                  Ehkä nuo rykimiset yms vois tulla imuvuodosta?
                  EX :
                  -E36 316
                  -E36 325
                  -E39 523
                  -E39 530dA M-Sportx2
                  -E60 525dA M-Sport x2
                  -E60 545i Matte white
                  -E53 x5
                  -E91 3xx

                  Comment

                  • ovU
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2011
                    • 50
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by djs^ View Post
                    Ehkä nuo rykimiset yms vois tulla imuvuodosta?
                    Ei se periaatteessa ryi vaan hytkyy paikallaan, hevoset on myös lähteny laitumelle ja kaasu pohjassa ei kierrokset oikein nouse, välillä nykäsee yhtäkkii vaan kierrokset ylös jos tuuri käy :think

                    E46 318i

                    ex - Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR
                    ex - E39 530dA
                    ex - Subaru WRX STi GC8
                    ex - E30 316i

                    Comment

                    • Havis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1835
                      • Kotona/Poissa

                      #11
                      Originally posted by ovU View Post
                      Käväsin vetämässä tuon akun kengän poies, oon töissä vielä kahdeksaan asti niin eiköhän sitten oo tarpeeksi kauan ollut Sitten on vielä lisättävä tuohon listaan että kulutus on noussut varmaan johonkin 14-16l/100km, ja itseasiassa kun tuossa seurailin tuota, niin TRANS FAIL SAFE PROG menee päälle todella usein sillonkun irti oleva pohjapanssari(?) laahaa maata ja rutisee, mutta sitten kun se välillä ei laahaa (itsestään loppuu) niin tulee harvemmin.. Ei kai siellä muu voi roikkua maahan tai hakata laatikkoa tjsp? Oon ihan uuno tän kanssa
                      Ootko ajanu autos lähiaikoina mahasta kiinni hankeen? Jostain täältä taisin lukee kohtalon toverista, joka maakosketuksen jälkeen oli saanut vaivakseen automaattivikoja. Syylliseksi löytyi maakosketuksessa askista irronnut johtoliitin. Jos syyllinen olis tuo, saattaisit selvitä halvalla, ehkä. Kannattaa tarkistaa.
                      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                      E60 523iA -08

                      Comment

                      • ovU
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2011
                        • 50
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by Havis View Post
                        Ootko ajanu autos lähiaikoina mahasta kiinni hankeen? Jostain täältä taisin lukee kohtalon toverista, joka maakosketuksen jälkeen oli saanut vaivakseen automaattivikoja. Syylliseksi löytyi maakosketuksessa askista irronnut johtoliitin. Jos syyllinen olis tuo, saattaisit selvitä halvalla, ehkä. Kannattaa tarkistaa.

                        Itseasiassa olen ajanut pariinkin otteeseen kun on tuossa omalla parkkiksella semmonen ylämäki mistä se repäsee oikein kunnolla pohjaa aina ja sen takia pohjapanssarikin laahaa maata.. vielä kun pääsisi johonkin talliin tjsp nostamaan keulaa että näkis alle kun on vesilätäkössä ilkeä mennä kattelemmaan :S

                        E46 318i

                        ex - Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR
                        ex - E39 530dA
                        ex - Subaru WRX STi GC8
                        ex - E30 316i

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          #13
                          Kerjäät kyllä ongelmia tuolla, että ajat jatkuvasti pohjaa raapien..
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • ovU
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2011
                            • 50
                            • Helsinki

                            #14
                            Mitä siitä voi pahimmillaan tapahtua jos se raapii kokoajan??

                            E46 318i

                            ex - Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR
                            ex - E39 530dA
                            ex - Subaru WRX STi GC8
                            ex - E30 316i

                            Comment

                            • Rahu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 6464
                              • Tuusula

                              #15
                              Originally posted by ovU View Post
                              Mitä siitä voi pahimmillaan tapahtua jos se raapii kokoajan??
                              Luulis jo selvinneen..
                              BMW Service
                              P.o4oo925441
                              [email protected]
                              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎