Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d Paljon ongelmia!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ovU
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 50
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by Rahu View Post
    Luulis jo selvinneen..
    Meinattiinkohan tässä sitä että kun raapii parkkipaikalle menossa vai sitä että pohjapanssari raapii

    E46 318i

    ex - Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR
    ex - E39 530dA
    ex - Subaru WRX STi GC8
    ex - E30 316i

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1835
      • Kotona/Poissa

      #17
      Originally posted by ovU View Post
      Mitä siitä voi pahimmillaan tapahtua jos se raapii kokoajan??
      Muovi hajoaa, irtoaa ja vie jotain mennessään.

      Pohjamuoveissa on kiinni ainakin ulkolämpötilaanturi (heti apukuskin sumarin takana), sitten dieselissä on kai joku polttoainepumppu kuskin kohdalla jossain helmamuovin suojassa. Ja olikohan noi laatikon johdot sitten lähempänä kardaania.

      Varma en ole kuin ulkolämpöanturista, se kun on muissakin samassa paikassa. Toiset korjatkoon jotka paremmin tietävät.

      Itse tosiaan koittaisin välttää kovin runsasta pohjaa myöten hangessa möyrimistä. Aina tietty ei Suomen oloissa kosketusta voi estää, mutta asia kannattaa pitää mielessä ettei nyt ihan pahimpiin paikkoihin mene suinpäin.
      Last edited by Havis; 01-02-2013, 23:09.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • mijuko
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2010
        • 951
        • ۩□□۩

        #18
        Akun lataaminen olisi varmaan edullisin tapa aloittaa vikojen eliminoiminen:think
        Kuinka vanha akku? Minkälaista ajoa? Onko muita varoitusvaloja vilkkunut?

        Comment

        • ovU
          Bimmer Rookie
          • Dec 2011
          • 50
          • Helsinki

          #19
          Jooh pakko vaan ajaa töihin että ei oikein pysty olla ajamatta, oon yrittäny olla varovainen :S se roikkuu siitä kuskin penkin alapuolelta, ei kellään olis tässä pk seudulla mitään paikkaa mihin pääsis kurkkimaan?

          E46 318i

          ex - Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR
          ex - E39 530dA
          ex - Subaru WRX STi GC8
          ex - E30 316i

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #20
            No se riippuu, että mihin raapii, jos vaan lumeen niin luultavasti vaan pohjapanssari & ulkolämpötilän anturi, mutta jos jäähän niin sitten voi mennä jo paljon muutakin. Siellä pohjassa on antureita sekä piuhoja, jotka voi vaurioitua. Dieselissä sitten vielä se siirtopumppu kuskin alla. Pahin vaihtoehto on jos oikein kunnolla kolauttaa johonkin kovaan niin öljypohja hajoaa moottorista tai vaihdelaatikolta.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • ovU
              Bimmer Rookie
              • Dec 2011
              • 50
              • Helsinki

              #21
              Prkl alan ajaa polkupyörällä jos tää mun auto-onni on tämmöstä eiköhän se oo korjaamolle meno ja siellä katotaan kohtalo, päivittelen sitten kun saan viat tietoon ja korjattua

              E46 318i

              ex - Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR
              ex - E39 530dA
              ex - Subaru WRX STi GC8
              ex - E30 316i

              Comment

              • ovU
                Bimmer Rookie
                • Dec 2011
                • 50
                • Helsinki

                #22
                Tässä tutkailin ja tuli semmonen huomattua että tyhjäkäynnillä ja 3 vaihteella auto hytkyy, ja veto kokonaan morjes kolmosella, ja tulee trans fail safe prog kun nostaa kiekkoja kolmosella ja sen pitäis vaihtaa vaihetta. Mutta ei tule tuota vaihteiston vikatilaa nyt läheskään niin usein kun on ASC pois päältä..

                Vieläkin odottelen josko joku haluaisi vilkaista autoa

                E46 318i

                ex - Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR
                ex - E39 530dA
                ex - Subaru WRX STi GC8
                ex - E30 316i

                Comment

                • Ivar
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2011
                  • 45
                  • Vantaa

                  #23
                  Originally posted by ovU View Post
                  Tässä tutkailin ja tuli semmonen huomattua että tyhjäkäynnillä ja 3 vaihteella auto hytkyy, ja veto kokonaan morjes kolmosella, ja tulee trans fail safe prog kun nostaa kiekkoja kolmosella ja sen pitäis vaihtaa vaihetta. Mutta ei tule tuota vaihteiston vikatilaa nyt läheskään niin usein kun on ASC pois päältä..

                  Vieläkin odottelen josko joku haluaisi vilkaista autoa

                  Mites ne vikakoodit? aika arpomista ilman niitä..

                  Jos saan täs lähipäivinä aikaseks asentaa inpan koneeseen niin tuuppahan sit käymään niin vilkastaan..
                  E36 328 Cabrio
                  E39 530D

                  Comment

                  • miccou
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2005
                    • 488
                    • Iisalmi

                    #24
                    Originally posted by ovU View Post
                    Vieläkin odottelen josko joku haluaisi vilkaista autoa
                    Eiköhän tuo nyt mene niinpäin että sinä otat yhteyttä henkilöön X:



                    Varmaan ehkä helpompaa kun vaan odotella?
                    VW Passat 1.8t -04


                    X1 20Da X-Drive -13
                    E39 530Da Touring -01
                    E39 525iA Touring -01
                    E46 325iA Sedan -01
                    E46 320D Touring -00
                    Audi A3 1.9TDI -01
                    VW Multivan 2.5 TDI -05

                    Comment

                    • ovU
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2011
                      • 50
                      • Helsinki

                      #25
                      Vikakoodit luettu ja sieltä tuli muutama elikkäs:

                      Jäähdyttimen puhaltimen ohjaus ::: katkos
                      Suutin sylinteri 3 ::: kuorman lasku
                      Ahtopaineensäädön paineenmuunnin ::: säätöpoikkeama
                      Pyörintänopeusanturi, takavasen ::: väärä / ei signaalia
                      Ajoittaiset suihkutusmäär. vaihtelut ::: on havaittu

                      Ja sitten korjaamomiäs otti suuttimelta piuhan irti, katto sitä hetken ja mutisi jotain, laitto takasin kiinni ja abrakadabra, auto toimi täydellisesti! Epäili siellä, että olisi liitin ollut huonosti kiinni / menossa rikki.

                      Hintaa tuli 42e koko käynnille ja auto toimii, ei olis voinu paremmin mennä!

                      E46 318i

                      ex - Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR
                      ex - E39 530dA
                      ex - Subaru WRX STi GC8
                      ex - E30 316i

                      Comment

                      • BreeZi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 2371
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Originally posted by ovU View Post
                        Vikakoodit luettu ja sieltä tuli muutama elikkäs:

                        Jäähdyttimen puhaltimen ohjaus ::: katkos
                        Suutin sylinteri 3 ::: kuorman lasku
                        Ahtopaineensäädön paineenmuunnin ::: säätöpoikkeama
                        Pyörintänopeusanturi, takavasen ::: väärä / ei signaalia
                        Ajoittaiset suihkutusmäär. vaihtelut ::: on havaittu

                        Ja sitten korjaamomiäs otti suuttimelta piuhan irti, katto sitä hetken ja mutisi jotain, laitto takasin kiinni ja abrakadabra, auto toimi täydellisesti! Epäili siellä, että olisi liitin ollut huonosti kiinni / menossa rikki.

                        Hintaa tuli 42e koko käynnille ja auto toimii, ei olis voinu paremmin mennä!
                        Tuo suuttimien johtosarja on varsin yleinen vikakohde näissä vehkeissä. Ei muuta kuin vaihda uudet pinnit tuohon liittimeen tai sitten hommaa johtosarja uusiksi.

                        Clavurion laittoikin tuossa toiseen topiciin vähän osanumeroita tuohon projektiin liittyen:
                        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                        - E- ja F- sarjan avaimet.
                        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                        .

                        Finmodi oy
                        050-3063926
                        [email protected]

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9142
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by BreeZi View Post
                          Tuo suuttimien johtosarja on varsin yleinen vikakohde näissä vehkeissä. Ei muuta kuin vaihda uudet pinnit tuohon liittimeen tai sitten hommaa johtosarja uusiksi.

                          Clavurion laittoikin tuossa toiseen topiciin vähän osanumeroita tuohon projektiin liittyen:
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread....67#post2939667
                          Linkitetyssä vastauksessa oli kylläkin kyse rail-paineanturin liitimestä. Suuttimen liitin löytyy kyllä samasta kaaviosta.
                          Runko 12512247471
                          Pinnit 2 kpl 12512247475
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • ovU
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2011
                            • 50
                            • Helsinki

                            #28
                            Nuo ku vielä osais vaihtaa ni hellurrei, osaaminen jää osien pakettien avaamiseen onko iso homma tehä tuo vaihto?

                            E46 318i

                            ex - Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR
                            ex - E39 530dA
                            ex - Subaru WRX STi GC8
                            ex - E30 316i

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎