Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 alustan sopivuus E39 525

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • U. Turhapuro
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1161

    E39 M5 alustan sopivuus E39 525

    Sopiiko suoraan vm2002 M5 alusta saman ikäiseen 525. Olisi tolppineen käytännössä lähes uutena M5:sta ruuvattu alusta tarjolla.
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10037
    • KVLA

    #2
    Takaiskarit kenties.Mutta 8-koneisen etutolpat on käsittääkseni erillaiset vs. 6-koneiseen.Viisaammat varmistakoon.

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      #3
      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Takaiskarit kenties.Mutta 8-koneisen etutolpat on käsittääkseni erillaiset vs. 6-koneiseen.Viisaammat varmistakoon.
      Viisaudesta en tiedä mutta...
      Käsittääkseni erona etupässää on jousilautanen,kasikoneissa vahvempi vrs kuutonen ja nämä ei siis sovi ristiin.
      Mutta jos saat täydelliset tolpat niin pitäshän ne sinne mennä.
      Mulla oli aikoinaan E39 530da:ssa 540:sen säädettävät tolpat etupäässä.
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • U. Turhapuro
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1161

        #4
        Saako siis sopimaan vaihtamalla omasta yläpäät M5 tolppiin? Sillä mietin tätä vaihtoehtoa alustaksi, koska alustan saisin tyyliin hae pois ja on lähes käyttämätön, kun autoon missä olleet on vaihdettu lähes uutena Bilsteinin alusta.

        Comment

        • mr.man-85
          BTCF Member
          • May 2004
          • 37
          • Kokkola

          #5
          Sopii kokonaisena, muuta kuin laittaa paikalleen. Ei tarvi vaihtaa yläpäitä, ne ei sovi edes ristiin.

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #6
            Eikös etujouset ole jäykemmät V8-moottorilla varustetuissa autoissa?
            E39 528iA

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10037
              • KVLA

              #7
              Originally posted by TJJ View Post
              Eikös etujouset ole jäykemmät V8-moottorilla varustetuissa autoissa?
              Kyllä on.Sen vuoksi ne diisselissä (mm. Vekun nakussa ja vielä säädettävänä) voi jopa toimiakkin,joka on painavampi bensaan verrattuna.
              Last edited by Heguli 31; 04-02-2013, 07:55.

              Comment

              • djs^
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2009
                • 1177
                • Mikkeli

                #8
                Originally posted by veku View Post
                Viisaudesta en tiedä mutta...
                Käsittääkseni erona etupässää on jousilautanen,kasikoneissa vahvempi vrs kuutonen ja nämä ei siis sovi ristiin.
                Mutta jos saat täydelliset tolpat niin pitäshän ne sinne mennä.
                Mulla oli aikoinaan E39 530da:ssa 540:sen säädettävät tolpat etupäässä.
                Miten pelas sulla tossa? Mulla on nyt 530d:ssä tatechin säädettävät tolpat edessä, ja en ikinä samanlaisia osta.
                EX :
                -E36 316
                -E36 325
                -E39 523
                -E39 530dA M-Sportx2
                -E60 525dA M-Sport x2
                -E60 545i Matte white
                -E53 x5
                -E91 3xx

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6325
                  • P-Pohjanmaa

                  #9
                  Aika tietty kultaa muistot,tuosta autosta kun on 6 vuoden takaa muistot..

                  Mutta hyvä siitä tuli ,itse asiassa siellä oli konin säädettävät iskarit ja madallusjouset(merkkiä en vaan enään muista) molemmat oli tarkoitettu 540:seen.
                  Tuli kokeiltua useampaa settiä alla ,orggis m-sport +jousilautaset -10mm ,eibachin ja tämä oli muistaakseni kolmas ja viimeinen satsi ..silloin oli ajatuksena että matalalla pitää mennä ja olla vielä hyvä ajaa.
                  Sopivan pehmeä normikäytössä mutta tukeva kun mikä kun ajoit kovempaa.

                  Tollanen se oli http://www.btcf.fi/forum/attachment....7&d=1189098831
                  Last edited by veku; 04-02-2013, 08:22.
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • mie
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2007
                    • 219

                    #10
                    No onko tietoa passaako normi td:ässän yläpään laakeri m-sport etuiskariin? Entä passaako tourinkiin ilmaperän iskarit jousiperäseen?

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎