530 DA iso naftan kulutus.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kastagir
    Newbiemmer
    • Jan 2013
    • 13
    • Suomi

    #16
    Päivitetään..

    Nyt jo useampi tankkaus 7.3 keskikulutuksella. Ensimmäinen kesärengastankillinen 7. 2.

    Yksi mikä vaikuttaa varmasti kulutukseen on webasto. Onko tietoa missä lämpötilassa lakkaa toimimasta ajon aikana.

    Yllä se termari ja kotelo varmaan tarvii vaihtaa kesän aikana. Saako tohon muuta kun 88 asteista termari.

    Comment

    • |parsakaali|
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 996

      #17
      Webasto sammuu muistaakseni 60-70 aseteen välissä.

      Motonet taisi myydä 92 asteista päätermaria.

      Comment

      • Masatus
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 867
        • Haukipudas

        #18
        Originally posted by kastagir View Post
        Mistä seuraavaa ongelmaa lähtisi lähestymään.
        Auto on siis 2/2000 valmistunut 530 DA touring. Dieselin kulutus on melko rajua suhteessa kaverin samanlaiseen vuotta vanhempaan.
        Esimerkki:
        -ajo turusta tampereelle kaksi kertaa talvinopeudella cruise päällä ja hyvin vähän kaupunki ajoa 8,1/100 km.
        -kesken matkan nollattu kulutusmittari ja siitä tasaisella vauhdilla cruise päällä 100 km 6,1/100 km.

        Kaveri ajoi autollani ja totesi laiskaksi erityisesti alled 3000 kierroksen "ei vaan mee silleen ku pitäis".
        Originally posted by kastagir View Post
        Nyt jo useampi tankkaus 7.3 keskikulutuksella. Ensimmäinen kesärengastankillinen 7. 2.

        Yksi mikä vaikuttaa varmasti kulutukseen on webasto. Onko tietoa missä lämpötilassa lakkaa toimimasta ajon aikana.
        Minun korvaan tuommonen 7.3 litran keskikulutus webastokäyttöineen kuulostaa kulutuksen suhteen ihan normaalilta, varsinkin jos tämä on ihan todellisen kulutuksen mukaan laskettu. Toki kaikennäköistä vikaa siellä voi silti olla mutta kovin suuria tekoja en alkaisi tekemään pelkästään sen vuoksi että kulutus pitäisi saada alemmas.

        Tuohon vetämättömyyteen alle 3000rpm suosittelen tarkastamaan turbon alipaineletkut. Imusarjan alta ovat joissakin menneet hapraiksi. Letkua saa autotarvikeliikkeistä ja maksaa tyyliin 2e/metri.

        Comment

        • kastagir
          Newbiemmer
          • Jan 2013
          • 13
          • Suomi

          #19
          Kulutus laski

          Nyt näyttäisi kulutus asettuvan ainakin litraa alemmas.

          Ratkaisu oli Karalan pajalla käynti ja uusi ohjelma.

          Ainakin yksi ongelma oli, että ilmamassamittari oli jo mallia uusi, mutta koneella ohjelma mallia vanha - > aiheuttaa laiskuutta.
          Toinen kantapää oli, että EGR oli tulpattu. Tällöin tietokone esimerkiksi pitkän tasaisen ajon jälkeen, kun pyydät vauhtia, yrittää avata venttiiliä - > aiheuttaa hengettömyyttä.

          Nämä asiat ja se, että hiukan huonosti on vakiokäyrä rakennettu ton kokoiselle norsulle...
          Vakiotehot 184hv/390nm. Nyt 210hv/440nm.
          Jo pelkkä paluumatka ajotietokoneen mukaan 0,7 litraa pienempi.

          Aikaisemmin auto tuntui nuhaiselta mutta nyt liikkuu nätisti.

          Comment

          Working...
          X