Auto on E39, vm. 2002, moottori 2.5 l bensa.
Tuollaisen viakoodin antoi Boschin testeri:think. Osaako kukaan teistä auttaa, mitä ihmettä tuo voi tarkoittaa. Olen käynyt kolmella korjaamolla, eikä apua ole vielä löytynyt. En viitsisi vielä viedä paikalliseen merkkikorjaamoon (Wetteri Oulu, 107€/h).
Taustaa vioista lyhyesti: ensin etsittiin vikaa kun ABS+luistonesto valot syttyivät. Lopulta vika oli ABS:n ohjausyksikössä, vika korjaantui vaihtamalla yksikkö. Sitten vikakoodeja löytyi 17 kpl, jotka nollattiin. Katsastuksessa OBD testissä löytyi kuitenkin vikakoodeja mm. liian laihasta seoksesta ja pakonokka-akselin anturista. Laiha seos johtui imuputken halkeamasta, uusi imuputki vaihdettiin, samoin nokka-akselin anturi. Seuraavaksi viaksi diagnosoitiin lamda anturi, vaihdettiin uusi anturi joka on pakosarjassa. OBD testeri näyttää edelleen, että ykköslamda antaa jännitettä n. 0,01 V, kakkkoslamda ei anna mitään, pelkkää viivaa.
Alkaa pikkuhiljaa olla vitsit vähissä.
Tuollaisen viakoodin antoi Boschin testeri:think. Osaako kukaan teistä auttaa, mitä ihmettä tuo voi tarkoittaa. Olen käynyt kolmella korjaamolla, eikä apua ole vielä löytynyt. En viitsisi vielä viedä paikalliseen merkkikorjaamoon (Wetteri Oulu, 107€/h).
Taustaa vioista lyhyesti: ensin etsittiin vikaa kun ABS+luistonesto valot syttyivät. Lopulta vika oli ABS:n ohjausyksikössä, vika korjaantui vaihtamalla yksikkö. Sitten vikakoodeja löytyi 17 kpl, jotka nollattiin. Katsastuksessa OBD testissä löytyi kuitenkin vikakoodeja mm. liian laihasta seoksesta ja pakonokka-akselin anturista. Laiha seos johtui imuputken halkeamasta, uusi imuputki vaihdettiin, samoin nokka-akselin anturi. Seuraavaksi viaksi diagnosoitiin lamda anturi, vaihdettiin uusi anturi joka on pakosarjassa. OBD testeri näyttää edelleen, että ykköslamda antaa jännitettä n. 0,01 V, kakkkoslamda ei anna mitään, pelkkää viivaa.
Alkaa pikkuhiljaa olla vitsit vähissä.
Comment