530d pitkä starttaus aika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timpe85
    Newbiemmer
    • Sep 2012
    • 19
    • Teuva

    530d pitkä starttaus aika

    Eli tämmönen ongelma täs tullu lähiaokoina että joskus joutuu sahaamaan käyntiin 4-5sek ja välistä lähtee taas käyntiin heti parin sekunnin jälkeen riippumatta onko kone lämmin vai kylmä.
    kone käy tasaisesti käyntiin lähdettyään eikä muutenkaan temppuile.
    maffi on heikossa hapessa ja kekikulutus näyttää 12l/100km mutta vaikuttaako se tuohon käyntiin lähtemiseen? koska ennemmin käynnistynyt normaalisti vaikka on toi maffi ollut jo pidemmän aikaa sökönä

    Vikakoodien lukuun olis kyllä tarkotus viedä lähiaikoina jos se selventäis asiaa yhtään
    ja autohan oli vm-98
  • schwarze
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 2016
    • Kangasala

    #2
    Suuttimissa sulla on ohivuotoa. Mikäli vikakoodeissa löytyy "slow railpressure rise at start" (INPA) diagnoosini vaan täsmentyy Haarukoidaksesi vuotavan suuttimen, tee ohivuotomittaus. Näillä voisi mielestäni lähteä aluille.
    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

    Comment

    • Timpe85
      Newbiemmer
      • Sep 2012
      • 19
      • Teuva

      #3
      Tota suutinta vähä itekki veikkailin ku viimeksi inpa tais näyttää parillekki suuttimelle 5-6 arvoja mutta raili painetta ei ainakaan vielä sillon herjannut. toinen mitä mietiin että olisko kampuran asentotunnistimeen päässyt valumaan stefan välistä öljyä ja se sotkis sen toimintaa :think

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10946
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by Timpe85 View Post
        Tota suutinta vähä itekki veikkailin ku viimeksi inpa tais näyttää parillekki suuttimelle 5-6 arvoja mutta raili painetta ei ainakaan vielä sillon herjannut. toinen mitä mietiin että olisko kampuran asentotunnistimeen päässyt valumaan stefan välistä öljyä ja se sotkis sen toimintaa :think
        Korjausarvot kyllä melko korkealla, jos todellakin on yli 5. Ohivuotomittaus kannattaa tehdä kuten edellä mainittiin. Kun se ohivuoto pahenee niin voi olla, että enää lähde käyntiin ollenkaan. Rail sekä siirtopaineita voi INPA:lla seurailla startin aikana. Kulkeeko kirkkaassa polttoaineputkessa ilmakuplia?
        Last edited by HTK12; 11-02-2013, 23:10.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • schwarze
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 2016
          • Kangasala

          #5
          Originally posted by Timpe85 View Post
          olisko kampuran asentotunnistimeen päässyt valumaan stefan välistä öljyä ja se sotkis sen toimintaa :think
          En usko. Tee ohivuotomittaukset suuttimille, sitten tiedetään enemmän
          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            #6
            Ohivuotomittaus on niin helppo ja nopea toimenpide tehdä, että siitä vaan lähtemään liikkeelle. Jos ei kerta vikakoodeja anna, niin kyllä se silloin mekaaniselta(suuttimen) vialta vaikuttaisi.
            Last edited by BreeZi; 12-02-2013, 13:37.
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            • Timpe85
              Newbiemmer
              • Sep 2012
              • 19
              • Teuva

              #7
              pitääpä koittaa sitä ohivuoto testiä, kuinkas porukat on sen tehny? ku palstalta löyty kaks eri ohjetta sen tekoon, toises pyöritettiin pelkällä startilla ja toises lyötiin käyntiin asti:think

              Comment

              • anteroro
                BTCF Member
                • Jan 2009
                • 434
                • oulu

                #8
                Originally posted by Timpe85 View Post
                pitääpä koittaa sitä ohivuoto testiä, kuinkas porukat on sen tehny? ku palstalta löyty kaks eri ohjetta sen tekoon, toises pyöritettiin pelkällä startilla ja toises lyötiin käyntiin asti:think
                2min käyntiin
                E30 325 M-tech II DCT
                9.97s/238kmh

                Comment

                • Timpe85
                  Newbiemmer
                  • Sep 2012
                  • 19
                  • Teuva

                  #9
                  ok. kiitos, täytyy koittaa toi testi tehdä

                  Comment

                  • Timpe85
                    Newbiemmer
                    • Sep 2012
                    • 19
                    • Teuva

                    #10
                    Tämäki vika selvis lopulta, starttihan siä veteli viimeisään eikä jaksanu pyörittää normaalisti. ny on uus ja lähtee käyntiin niinku kultakello

                    Comment

                    • schwarze
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 2016
                      • Kangasala

                      #11
                      Originally posted by Timpe85 View Post
                      Tämäki vika selvis lopulta, starttihan siä veteli viimeisään eikä jaksanu pyörittää normaalisti. ny on uus ja lähtee käyntiin niinku kultakello
                      Hyvä kun selvisi. Tehtiinkö tuota ohivuototestiä sitten lainkaan?
                      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        #12
                        Kyllä se suuttimien paluuvuoto kannattaa joka tapauksessa tarkistaa, ettei kuharruskuukauden jälkeen tuoreen startin kierrosten hieman hiipuessa tai akku heikommalla hapella käy samoin.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Timpe85
                          Newbiemmer
                          • Sep 2012
                          • 19
                          • Teuva

                          #13
                          Suuttimien paluuvuototesti kyllä on tarkotus vielä tehdä kuin myös noi-raili paineet tarkistaa. Samoin täytyy vielä mitata autosta lepovirta ku tuntuu että joku syö pienesti akkua auton seistessä, ainakin pissapojan suuttimet näyttävät lämpeävän omia aikojaan mut väliaikausratkaisuna nappasin vaan liittimen irti.

                          Comment

                          • BreeZi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 2371
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by Timpe85 View Post
                            Suuttimien paluuvuototesti kyllä on tarkotus vielä tehdä kuin myös noi-raili paineet tarkistaa. Samoin täytyy vielä mitata autosta lepovirta ku tuntuu että joku syö pienesti akkua auton seistessä, ainakin pissapojan suuttimet näyttävät lämpeävän omia aikojaan mut väliaikausratkaisuna nappasin vaan liittimen irti.
                            Oletko diagnosoinut tuon suuttimen lämpeämisen miten? On nimittäin varsin normaalia että moottorin lämpö tulee sitä kautta pihalle. Tämä asia on ollut monta kertaa esillä täällä fooruminkin puolella.
                            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                            - E- ja F- sarjan avaimet.
                            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                            .

                            Finmodi oy
                            050-3063926
                            [email protected]

                            Comment

                            Working...
                            X