Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ajovalon umpio irti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sonikk
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 1664
    • Kerava

    #16
    Ei niitä faceliftin säätötankoja saa mitenkään vaihdettua ellei umpiota aukaise. Tai ehkä joku sydänkirurgi mikä en valitettavasti ole.

    Säätötangot saa esim. Ebaysta tilattua ellei ihan hengenhätä asialla ole.

    Comment

    • marcus_108
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2012
      • 578
      • Hyllykallio

      #17
      En ilmeisesti ollutkaan yksin epäilysteni kanssa..
      Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
      Ford Mondeo 1.8 Stw -01

      Ex:
      E39 523i touring -99
      Opel kadett E 1.6 -89
      Seat Toledo 1.8 -92
      Toyota corolla Lb 1.6 -87
      Vw passat farkku 1.8 -99

      Comment

      • BreeZi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 2371
        • Jyväskylä

        #18
        Itse olen tuollaiseen ikiliimalla varustettuun umpioon vaihtanut tapit.

        Aluksi säätötappien kohdalta kolvilla sulatin muovista palaset pois->vaihdoin tapit->muovihitsasin reikien päälle "luukun", jotta vaihto onnistuu jatkossa helpommin.
        Voila. En huomannut että umpioihin olisi mennyt kosteutta yms. Dremelilläkin leikkaaminen voisi toimia, mutta siitä vain tulee kauhea määrä muovihitusia umpioon. Tämän takia kolvi.
        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
        - E- ja F- sarjan avaimet.
        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
        .

        Finmodi oy
        050-3063926
        [email protected]

        Comment

        • marcus_108
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2012
          • 578
          • Hyllykallio

          #19
          Originally posted by BreeZi View Post
          Itse olen tuollaiseen ikiliimalla varustettuun umpioon vaihtanut tapit.

          Aluksi säätötappien kohdalta kolvilla sulatin muovista palaset pois->vaihdoin tapit->muovihitsasin reikien päälle "luukun", jotta vaihto onnistuu jatkossa helpommin.
          Voila. En huomannut että umpioihin olisi mennyt kosteutta yms. Dremelilläkin leikkaaminen voisi toimia, mutta siitä vain tulee kauhea määrä muovihitusia umpioon. Tämän takia kolvi.
          Juu noin se varmaan oli helpoin, vaikkakin aattelin just sillä dremelillä kos vetäin pleksin pois niin tulispa neki vaihdettua tietty sit samalla...
          Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
          Ford Mondeo 1.8 Stw -01

          Ex:
          E39 523i touring -99
          Opel kadett E 1.6 -89
          Seat Toledo 1.8 -92
          Toyota corolla Lb 1.6 -87
          Vw passat farkku 1.8 -99

          Comment

          • E.K.
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 494
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by marcus_108 View Post
            Jos en väärin muista ole niin ikiliima on 09/01--> umpioissa..
            Mulla auton valmistuspäivä 31.08.2001 ja pehmeällä liimalla oli kasattu.

            Ja oli joku jo kerinny poraamaan lyhdyn yläpuolelle reiän + liimailtu rikkinäistä tappia kasaan.
            Last edited by E.K.; 13-02-2013, 21:11.

            Comment

            • Purni
              BTCF Member
              • May 2007
              • 915
              • Vantaa

              #21
              Ikiliima umpiota et avaa rikkomatta.
              Vaikka olis millaiset puhaltimet ja meisselit.
              Toki rikkoakkin voi nätisti että sen saa vielä kasaan.
              Kesämiina: E39 M5 S/C
              Talvimiina: E70 X5 530sd

              Comment

              • buksin-1
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 4592
                • Keski-Pohjanmaa

                #22
                Originally posted by E.K. View Post
                Mulla auton valmistuspäivä 31.08.2001 ja pehmeällä liimalla oli kasattu.

                Ja oli joku jo kerinny poraamaan lyhdyn yläpuolelle reiän + liimailtu rikkinäistä tappia kasaan.
                Liimattu ei tule kestämään.
                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                SISUSTAT modaukset

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by Havis View Post
                  ?
                  Rohkenen epäillä väitteen todenperäisyyttä. Jotenkin umpiota on kertakaikkiaan pakko aukaista, että säätötangot saa uusittua...
                  Kuten tässä keskustelussa on jo mainittu niin umpioon tehdään reikä. Se on sitten taas hiusten halkomista onko se jonkun mielestä avaamista vai ei, mutta pleksiä ei tarvitse irrottaa.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • BreeZi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 2371
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by buksin-1 View Post
                    Liimattu ei tule kestämään.
                    Komppaan. Keksisin muitakin tapoja itseni kiusaamiseksi, kuin ruveta aina liimailemaan katkenneita säätötappeja.
                    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                    - E- ja F- sarjan avaimet.
                    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                    .

                    Finmodi oy
                    050-3063926
                    [email protected]

                    Comment

                    • dede
                      Bimmer Rookie
                      • May 2011
                      • 117
                      • pirkanmaa

                      #25
                      Onnistuuko siis näitten säätötappien vaihto ilman umpioitten irroitusta? Itsellä kummallakin puolella tapit poikki ja uudet tapit on jo hommattu. -99vm kosla kyseessä. Depon umpiot näyttäs keulilla olevan Reikää tekemään umpioon jos lasi ei lähde irti?
                      Last edited by dede; 14-02-2013, 11:23.

                      Comment

                      • marcus_108
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2012
                        • 578
                        • Hyllykallio

                        #26
                        Originally posted by dede View Post
                        Onnistuuko siis näitten säätötappien vaihto ilman umpioitten irroitusta? Itsellä kummallakin puolella tapit poikki ja uudet tapit on jo hommattu. -99vm kosla kyseessä. Depon umpiot näyttäs keulilla olevan Reikää tekemään umpioon jos lasi ei lähde irti?
                        Oli malli ilmeisesti mikä tahansa e39 hellan upioista niin pitää purkaa melkein atomeihin.
                        Paitsi sit toi uudempi jota ei saa purettua.. Mutta depoista en tiedä..
                        Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
                        Ford Mondeo 1.8 Stw -01

                        Ex:
                        E39 523i touring -99
                        Opel kadett E 1.6 -89
                        Seat Toledo 1.8 -92
                        Toyota corolla Lb 1.6 -87
                        Vw passat farkku 1.8 -99

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #27
                          Originally posted by dede View Post
                          Onnistuuko siis näitten säätötappien vaihto ilman umpioitten irroitusta? Itsellä kummallakin puolella tapit poikki ja uudet tapit on jo hommattu. -99vm kosla kyseessä. Depon umpiot näyttäs keulilla olevan Reikää tekemään umpioon jos lasi ei lähde irti?
                          No ei kyllä onnistu mihinkään umpioon ilman umpion irrotusta. Umpio on neljällä pultilla kiinni, joten ei ole paha rasti irrottaa. Auton vuosimalli nyt ei takaa onko ne faceliftit vai ei. Monet on nimittäin vaihtaneet jälkikäteen facelift umpioita, joten ota silmä käteen ja katso kummat on keulalla.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Havis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1838
                            • Kotona/Poissa

                            #28
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Kuten tässä keskustelussa on jo mainittu niin umpioon tehdään reikä. Se on sitten taas hiusten halkomista onko se jonkun mielestä avaamista vai ei, mutta pleksiä ei tarvitse irrottaa.
                            Eipä tullut edes mieleen että joku alkais näitä koteloita toisissaan puukottamaan tai reikiä porailemaan...

                            onneks oma on pre-facelift nin ei tartte tuunailla tuolleen
                            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                            E60 523iA -08

                            Comment

                            • dede
                              Bimmer Rookie
                              • May 2011
                              • 117
                              • pirkanmaa

                              #29
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              No ei kyllä onnistu mihinkään umpioon ilman umpion irrotusta. Umpio on neljällä pultilla kiinni, joten ei ole paha rasti irrottaa. Auton vuosimalli nyt ei takaa onko ne faceliftit vai ei. Monet on nimittäin vaihtaneet jälkikäteen facelift umpioita, joten ota silmä käteen ja katso kummat on keulalla.
                              Pre-facelift valot siis itellä, ja noihinko on helppo vaihtaa tangot uusiin?

                              Comment

                              • marcus_108
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2012
                                • 578
                                • Hyllykallio

                                #30
                                Originally posted by dede View Post
                                Pre-facelift valot siis itellä, ja noihinko on helppo vaihtaa tangot uusiin?
                                kato toi video niin pitäis onnistua.

                                Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
                                Ford Mondeo 1.8 Stw -01

                                Ex:
                                E39 523i touring -99
                                Opel kadett E 1.6 -89
                                Seat Toledo 1.8 -92
                                Toyota corolla Lb 1.6 -87
                                Vw passat farkku 1.8 -99

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎