Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 523i -96 käynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janpster
    Newbiemmer
    • Feb 2012
    • 3
    • Mikkeli

    e39 523i -96 käynnistys ongelma

    Terve,
    luin tuossa topiceja aiheesta ja oireet täsmäävät moneen vikaan. Eli kylmänä on lähtenyt jotenkin käyntiin, joskus jopa ensimmäisellä käynnistyksellä, mutta viimeistään toisella. Sitten lyhyen, tai pitkän, 100km ajon jälkeen ei samana päivänä lähde käyntiin, sahaa ja sahaa, lopulta lähtee käyntiin.

    Tulpat vaihdettu noin 1000km sitten, samalla paikattiin pakoputki, joka sekoitti jotenkin auton ja aiheutti käyntihäiriöitä, eli kaasuttaessa "rypytti" eikä oikein vetänyt, vika saattoi poistua uudelleen käynnistyksen jälkeen tai sitten ei. Voiko tuo rikkinäisellä putkella ajettu elämä vaikuttaa vieläkin jotenkin?

    Tänään lähdin kaupoille, lähti toisella kerralla käyntiin kylmänä, kaupan pihasta ei meinannut millään lähteä. Toimi moitteettomasti meno- ja kotimatkan. Ajattelin vielä akkaporukan kotiin heitettyäni käydä ajamassa kovemmilla kierroksilla lenkin, mutta pääsin pihasta 50m ja sammui. Sahaa ja sahaa, muttei lupaakkaan. Työnnettiin sitten ruutuun takaisin.

    Onko kyse jostain anturista, liimautumisesta vai mistä. Hetken jo toimi oikein kivasti. Aikaisemmin teki tuota sahuutusta syksylläkin, mutta todella satunnaisesti. Nyt vika on ollut päällä jatkuvasti, lämpimällä ei lähde millään. Vikakoodeja ei ole otettu.

    Pystyykö antureita jotenkin mittaamaan? Yleismittari ja enemmänkin vehkeitä löytyy. Vinkkejä! Kiitos jo nyt.
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8257
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by janpster View Post
    Terve,
    luin tuossa topiceja aiheesta ja oireet täsmäävät moneen vikaan. Eli kylmänä on lähtenyt jotenkin käyntiin, joskus jopa ensimmäisellä käynnistyksellä, mutta viimeistään toisella. Sitten lyhyen, tai pitkän, 100km ajon jälkeen ei samana päivänä lähde käyntiin, sahaa ja sahaa, lopulta lähtee käyntiin.

    Tulpat vaihdettu noin 1000km sitten, samalla paikattiin pakoputki, joka sekoitti jotenkin auton ja aiheutti käyntihäiriöitä, eli kaasuttaessa "rypytti" eikä oikein vetänyt, vika saattoi poistua uudelleen käynnistyksen jälkeen tai sitten ei. Voiko tuo rikkinäisellä putkella ajettu elämä vaikuttaa vieläkin jotenkin?

    Tänään lähdin kaupoille, lähti toisella kerralla käyntiin kylmänä, kaupan pihasta ei meinannut millään lähteä. Toimi moitteettomasti meno- ja kotimatkan. Ajattelin vielä akkaporukan kotiin heitettyäni käydä ajamassa kovemmilla kierroksilla lenkin, mutta pääsin pihasta 50m ja sammui. Sahaa ja sahaa, muttei lupaakkaan. Työnnettiin sitten ruutuun takaisin.

    Onko kyse jostain anturista, liimautumisesta vai mistä. Hetken jo toimi oikein kivasti. Aikaisemmin teki tuota sahuutusta syksylläkin, mutta todella satunnaisesti. Nyt vika on ollut päällä jatkuvasti, lämpimällä ei lähde millään. Vikakoodeja ei ole otettu.

    Pystyykö antureita jotenkin mittaamaan? Yleismittari ja enemmänkin vehkeitä löytyy. Vinkkejä! Kiitos jo nyt.
    pitäs vissiin

    ei noita antureita yleismittarilla pysty varmasti sanomaan toimiiko vaiko ei. varsinkin kun tilanne on toimii, ei toimi, toimii...
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • janpster
      Newbiemmer
      • Feb 2012
      • 3
      • Mikkeli

      #3
      Originally posted by peto2 View Post
      pitäs vissiin

      ei noita antureita yleismittarilla pysty varmasti sanomaan toimiiko vaiko ei. varsinkin kun tilanne on toimii, ei toimi, toimii...
      No pärkele, sitten on kysyttävä, että onko tuo vikakoodien luku mahdollista vain korjaamolla vai onko jotain "taskumallia" olemassa . Tuossa taitaa olla vielä se vanha tappisysteemi.

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8257
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by janpster View Post
        No pärkele, sitten on kysyttävä, että onko tuo vikakoodien luku mahdollista vain korjaamolla vai onko jotain "taskumallia" olemassa . Tuossa taitaa olla vielä se vanha tappisysteemi.
        suunnilleen joka toisella foorumin käyttäjällä on piuhat ja softat
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • janpster
          Newbiemmer
          • Feb 2012
          • 3
          • Mikkeli

          #5
          Originally posted by peto2 View Post
          suunnilleen joka toisella foorumin käyttäjällä on piuhat ja softat
          Sitten vain Mikkelin muriaanit ilmoittautumaan asennossa.

          Comment

          • Ur-Quan
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 61
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by janpster View Post
            Terve,
            luin tuossa topiceja aiheesta ja oireet täsmäävät moneen vikaan. Eli kylmänä on lähtenyt jotenkin käyntiin, joskus jopa ensimmäisellä käynnistyksellä, mutta viimeistään toisella. Sitten lyhyen, tai pitkän, 100km ajon jälkeen ei samana päivänä lähde käyntiin, sahaa ja sahaa, lopulta lähtee käyntiin.

            Tulpat vaihdettu noin 1000km sitten, samalla paikattiin pakoputki, joka sekoitti jotenkin auton ja aiheutti käyntihäiriöitä, eli kaasuttaessa "rypytti" eikä oikein vetänyt, vika saattoi poistua uudelleen käynnistyksen jälkeen tai sitten ei. Voiko tuo rikkinäisellä putkella ajettu elämä vaikuttaa vieläkin jotenkin?

            Tänään lähdin kaupoille, lähti toisella kerralla käyntiin kylmänä, kaupan pihasta ei meinannut millään lähteä. Toimi moitteettomasti meno- ja kotimatkan. Ajattelin vielä akkaporukan kotiin heitettyäni käydä ajamassa kovemmilla kierroksilla lenkin, mutta pääsin pihasta 50m ja sammui. Sahaa ja sahaa, muttei lupaakkaan. Työnnettiin sitten ruutuun takaisin.

            Onko kyse jostain anturista, liimautumisesta vai mistä. Hetken jo toimi oikein kivasti. Aikaisemmin teki tuota sahuutusta syksylläkin, mutta todella satunnaisesti. Nyt vika on ollut päällä jatkuvasti, lämpimällä ei lähde millään. Vikakoodeja ei ole otettu.

            Pystyykö antureita jotenkin mittaamaan? Yleismittari ja enemmänkin vehkeitä löytyy. Vinkkejä! Kiitos jo nyt.

            Itsellä tulisi ensimmäisenä mieleen bensapumppu
            E39 535i -96
            E34 518i -96

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎