Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5:seen lohkolämmitin ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Purni
    BTCF Member
    • May 2007
    • 915
    • Vantaa

    #16
    Minkähän takia toi olis laiton viritys, näytti ainakin olevan CE leimat....
    Tohon liittämiseen sen verran et ite olisin kolvannut piuhat yhteen ja kutistesukka päälle mutta kyllähän se abiko ajaa saman asian kun ne on kutistesukan alla....
    Ihme vinkunaa
    Kesämiina: E39 M5 S/C
    Talvimiina: E70 X5 530sd

    Comment

    • BreeZi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 2371
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by HTK12 View Post
      No mikä järki tuollaisia virityksiä on tehdä kun auto maksaa yli 40ke? Webasto nyt on paljon parempi vaihtoehto eikä maksa kun sen ~1500 asennettuna eikä ole ongelmia palovakuutuksen kanssa.. Jokainen toki tekee mitä haluaa omalle autolleen..
      Originally posted by Anzafin View Post
      No just. Webasto asennettuna on paljon kalliimpi, enkä voisi sitä edes tallissa käyttää.
      Missä suhteessa tuo lämmitin on viritys? Tietenkin jos ei osaa mitään tehdä käsillään niin virityshän siitä silloin tulee. Suomessa myydään tismalleen samanlaista systeemiä akun lämmitykseen. Sille on vain hommattu kaikki leimat paperiin, mutta ihan samanlainen laite sekin on. Ja vieläpä samalla tavalla toteutettu virransyöttö kuin minulla eli DEFA-kaapelin kautta. Mutta kuten sanoit, jokainen tavallaan. Jos haluaa työntää sen reilu 2000€ hyvinkin rajallisen käyttöiän omaavaan webastoon niin ei muuta kuin go!

      - Antti -
      Veikkaan että tuo Antin tekemä lämmitin on paljon pidempi iältään kuin moni muu moottorilämmitin. Oletko HTK tutkaissut Anzan blogia tuolta naamakirjasta/täältä. Mikäli olet, niin tiedät että tuo lämmitinratkaisu on toteutettu sähkömiehen kanssa yhteistyössä. Näin ollen uskoisin että ei kyllä kovin helpolla syty.
      Jos nyt ajatellaan että vaikka syttyisikin, niin eihän tuossa lähimaastossa ole mitään sellaista mikä edes palaisi.
      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
      - E- ja F- sarjan avaimet.
      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
      .

      Finmodi oy
      050-3063926
      [email protected]

      Comment

      • makebm5
        Bimmer Enthusiast
        • May 2009
        • 1233
        • Kainuu

        #18
        Originally posted by Ramsey View Post
        Eli löytyykö e39 m5:seen lohkolämmitintä tai letkua ? säteiliöillä voi heittää vesilintua.

        Kiitos jo etukäteen lämmittimen malli ja asennuspaikka olisi mukava saada tietoon kans
        E39 540 V8 lämmittimet käy suoraan. 1kpl molemmin puolin lohkoa.
        BMW i4 M50, BMW E89 35is
        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #19
          Originally posted by BreeZi View Post
          Veikkaan että tuo Antin tekemä lämmitin on paljon pidempi iältään kuin moni muu moottorilämmitin. Oletko HTK tutkaissut Anzan blogia tuolta naamakirjasta/täältä. Mikäli olet, niin tiedät että tuo lämmitinratkaisu on toteutettu sähkömiehen kanssa yhteistyössä. Näin ollen uskoisin että ei kyllä kovin helpolla syty.
          Jos nyt ajatellaan että vaikka syttyisikin, niin eihän tuossa lähimaastossa ole mitään sellaista mikä edes palaisi.

          Mistä tiedät, että tuo lämmitin toimii pidempään kuin muut? Wolverinen lämmitysmatot on pitkä-ikäisempiä kuin vaikka defan vastukset? No ei välttämättä syty liitoksen takia, mutta entäs jos tuohon mattoon tulee oikonen ja se syttyy? Eiköhän nuo kutistesukat ja tuo lämpömaton materiaali pala aika iloisesti..

          Siis oikeasti joku sähkömies suositellut abikoja ja kutistesukkaa verkkovirta liitokseen auton moottoritilassa, vaikka tietää, että on laiton viritys? Öljy ja bensa sitten hapristaa perus kutistesukat, ja vaikka huollon yhteydessä niitä voi roiskua konehuoneessa.

          Jos itse olisin halunnut säiteilijän niin olisin vaan heittänyt pari defan vastusta, joilla hintaa olisi tullu varmaan ~100-150€ lisää, mutta eipähän tarvitsisi miettiä korvaako palovakuutus vai ei. Kiva jos se auto palaa tallissa ja vakuutusyhtiö sitten löytää laittoman kytkennän niin voi olla, että ei sitten maksa täysimääräisesti autosta eikä tallista. Jokainen toki tekee kuten parhaaksi näkee. Sähköpaloja nyt sattuu vaikka kaikki tehdään määräysten mukaankin.

          Monenkin mielestä jeesustelua, mutta miksi tehdä virityksiä kun määräysten mukainen ratkaisu nyt ei olisi paljoa enempää maksanut? Ei luulisi enää satasen tai parin paljon painavan kun auto maksaa yli 40ke.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #20
            Originally posted by Anzafin View Post
            hyvinkin rajallisen käyttöiän omaavaan webastoon niin ei muuta kuin go!
            Jos tohon haluis takertua, niin mitä omat kokemukset noista vehekistä on niin oman webaston toteutunut käyttöikä oli yli 10x pidempi kuin oman säteilylämmittimen.

            Tosi se lämmitin oli Defa.
            Olli.

            Comment

            • Ramsey
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 163
              • Kaustinen

              #21
              Originally posted by makebm5 View Post
              E39 540 V8 lämmittimet käy suoraan. 1kpl molemmin puolin lohkoa.

              Jos saisi mallin vielä kiitos ?
              #Ex E36 325
              #Ex E39 M5
              #Ex E83 X3 3.0D
              F25 X3 3.0D
              E93 335i

              Comment

              • jannekarvinen
                Newbiemmer
                • Nov 2010
                • 4
                • Tampere

                #22
                Originally posted by Ramsey View Post
                Jos saisi mallin vielä kiitos ?
                Tarkkaa mallia ei ainakaan äkkiseltään netistä löytynyt, mutta calix on ainakin m62b35:ssa. On muuten tehokas, pari tuntia niin lämpömittari on sinisen alueen yläpuolella.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by Ramsey View Post
                  Jos saisi mallin vielä kiitos ?
                  Tarkka malli on 411881 ja 411871.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • U. Turhapuro
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1161

                    #24
                    Originally posted by Rocla View Post
                    Jos tohon haluis takertua, niin mitä omat kokemukset noista vehekistä on niin oman webaston toteutunut käyttöikä oli yli 10x pidempi kuin oman säteilylämmittimen.

                    Tosi se lämmitin oli Defa.
                    Itsellä parissa edellisessä autossa Webasto ja ei mitään vikaa koskaan. Edellisellä autolla ajoin 7 vuotta ja webaston kanssa ei muuta ongelmaan, kun pari kertaa loppui virta, kun akun tunnit tuli täyteen.

                    Ongelmat taitaa enemmän koskea diesel malleja

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #25
                      Originally posted by U. Turhapuro View Post
                      Itsellä parissa edellisessä autossa Webasto ja ei mitään vikaa koskaan. Edellisellä autolla ajoin 7 vuotta ja webaston kanssa ei muuta ongelmaan, kun pari kertaa loppui virta, kun akun tunnit tuli täyteen.

                      Ongelmat taitaa enemmän koskea diesel malleja
                      Oma autoni on diesel.
                      Olli.

                      Comment

                      • merbau
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2010
                        • 130
                        • Pälkäne

                        #26
                        Originally posted by Ramsey View Post
                        Jos saisi mallin vielä kiitos ?
                        Omaani kun hommasin, niin löytyi sieltä Defan katalogin 500 series -otsikon alta.
                        540iA -00 M-sport
                        Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 9990
                          • KVLA

                          #27
                          Itse laittaisin sellaisen kahden säteilijän variaation,että toinen lämmittää vesitilaa ja toinen öljyjä/öljypohjaa.Etenkin jos käyttää ympärivuotisina öljyinä 10W60 öljyjä.Ja tulee noita "oikeita" kylmäkäynnistyksiä paljon.

                          Comment

                          • Harrison
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 1529
                            • Iisalmi

                            #28
                            Originally posted by Anzafin View Post
                            Minulla E60 M5:ssa tällainen säteilylämmitin öljypohjassa.



                            - Antti -
                            Helkkarin hyvä ratkaisu! Entä jos tuon kaapelin olisi suojannut (ilman katkaisemista) esim Defan "panssari"kuorella/palosukalla ja liittänyt pistokkeen defan "sisä"pistokkeeseen? "Sisä"pistokkeella tarkoitan mikä yleensä on sisätilan lämppärille virran lähde.
                            Silloinhan ei tarviis tapella pykälien yms kanssa ja asennus on laillinen?

                            Käsittääkseni lämppäri tulee pistokkeella mikä sopii euro pistorasioihin?

                            EDIT: Itse meinasin myös vaihteistolle laittaa lämmittimen. DKG:n öljypumppu tuskin hyvää tykkää jäykästä öljystä...
                            Last edited by Harrison; 19-06-2013, 00:28.
                            Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
                            Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
                            Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

                            Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

                            Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

                            EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎