Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d -01 automaattivaihteisto-ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Parrumies
    Newbiemmer
    • Jan 2013
    • 14
    • Finland

    e39 530d -01 automaattivaihteisto-ongelma

    Aloitetaampas uusi threadi kun ei ole tällaista onkelmaa ennen tullut vastaan..

    Eli kun autolla kiihdyttää esim 0-50km/h (niin että vaihtaa 2 vaihteelle) ja nostaa jalan kokonaan kaasulta, auto rullaa normaalisti sekunnin pari, ja sitten nytkäyttää tuntuvasti Ja jatkaa rullaamista.. tämä korostuu etenkin sportilla kiihdytettäissä. vaihtaa vielä manuaalilla kokeillessa kuitenkin ykkösen vielä nytkäyksen jälkeen.. tekee tätä vain 2 vaihteella. Kaupunkinopeuksissa nytkäisy tapahtuu aina 30-40km/h välissä kun antaa auton rullata vapaasti eteenpäin.

    Onko kellään kokemuksia/teorioita mistä moinen käytös johtuu ja mitä siellä lootassa tapahtuu?
  • BreeZi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 2371
    • Jyväskylä

    #2
    Originally posted by Parrumies View Post
    Aloitetaampas uusi threadi kun ei ole tällaista onkelmaa ennen tullut vastaan..

    Eli kun autolla kiihdyttää esim 0-50km/h (niin että vaihtaa 2 vaihteelle) ja nostaa jalan kokonaan kaasulta, auto rullaa normaalisti sekunnin pari, ja sitten nytkäyttää tuntuvasti Ja jatkaa rullaamista.. tämä korostuu etenkin sportilla kiihdytettäissä. vaihtaa vielä manuaalilla kokeillessa kuitenkin ykkösen vielä nytkäyksen jälkeen.. tekee tätä vain 2 vaihteella. Kaupunkinopeuksissa nytkäisy tapahtuu aina 30-40km/h välissä kun antaa auton rullata vapaasti eteenpäin.

    Onko kellään kokemuksia/teorioita mistä moinen käytös johtuu ja mitä siellä lootassa tapahtuu?
    En haluaisi olla töykeä, mutta en saa oikein mitään tuosta kirjoittamastasi jutusta irti.

    Onko tilanne siis:

    2->3 vaihde kolahtaa tupaan reilussa kiihdyttäessä, vai kiihdytyksen jälkeisessä(3->2) konejarrutuksessa?
    VAI 2->3 kolahtaa tupaan ihan normaalissakin ajossa?


    -Onko lootaan vaihdeltu öljyjä lähiaikoina?
    -Mikä rengastus autosi alla pyörii?
    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
    - E- ja F- sarjan avaimet.
    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
    .

    Finmodi oy
    050-3063926
    [email protected]

    Comment

    • Parrumies
      Newbiemmer
      • Jan 2013
      • 14
      • Finland

      #3
      Tarkoitin juuri tuota kiihdytyksen jälkeistä konejarrutusta, mutta 2->1.

      Öljyt vaihdettu n.55tkm sitten ja rengastus on bemarin vakio 16"

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by Parrumies View Post
        Tarkoitin juuri tuota kiihdytyksen jälkeistä konejarrutusta, mutta 2->1.

        Öljyt vaihdettu n.55tkm sitten ja rengastus on bemarin vakio 16"
        Tuohan on vannekoko. Minkä kokoiset renkaat? 225/55 tai 205/60?
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Parrumies
          Newbiemmer
          • Jan 2013
          • 14
          • Finland

          #5
          225/55 näyttivät olevan.

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by Parrumies View Post
            225/55 näyttivät olevan.
            Vanne&rengaskombinaatio on täysin oikea. Eli siis vikakoodit ja livedata tutkintaan.
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #7
              Kyllähän tämä on aika lailla ominaisuus GM:n laatikossa, että varsinkin pienemmissä nopeuksissa nopean kiihdytyksen jälkeen rytkäyttää vaihteen aika karskisti sisään, kun kaasun vapauttaa ja päästää vapaasti rullaamaan. Opettaa samalla ennakoivaa ajotapaa.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • ARDler
                Bimmer Rookie
                • Aug 2012
                • 146
                • Pori

                #8
                ittellä paukuttaa samanlailla 530d -01 ja niin paukuttaa meesussa e320 w210
                E38 730i -95

                Comment

                • Migu79
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2012
                  • 163
                  • Sawo

                  #9
                  Mulla on kans sama homma. Taitaa olla ominaisuus.
                  -E30 M50b30 Tbo projekt "LeMans Blue" http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=338792
                  -E53 X5 3.0d
                  -E46 325TI M-sport
                  -E60 530I M
                  -E34 M5
                  -E30 LeMans Blue http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=289020

                  Comment

                  • E.K.
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2010
                    • 494
                    • Helsinki

                    #10
                    Sama ominaisuus meilläkin...

                    Comment

                    • Parrumies
                      Newbiemmer
                      • Jan 2013
                      • 14
                      • Finland

                      #11
                      Ok eli ennemmenkin kyseessä siis ominaisuus tuo kiihdytys homma

                      Kiitoksia vastauksista/kokemuksista, ei vielä hirveästi itsellä kokemusta näistä automaattilootista.. Saa välillä olla ihmeissään näihiin kanssa

                      Comment

                      • BreeZi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 2371
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Kyllä pikkuisen kolahtaa täälläkin, mutta huuhteluvaihdon jälkeen kyllä meni huomattavasti nätimmin. Kohtahan tuolla parrumiehelläkin olisi otollinen aika. Jos sisään on laitettu mineraalipohjaiset öljyt, 60tkm olisi sopiva vaihtoväli. Näin ainakin laatikkokorjaaja kehui.
                        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                        - E- ja F- sarjan avaimet.
                        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                        .

                        Finmodi oy
                        050-3063926
                        [email protected]

                        Comment

                        • Parrumies
                          Newbiemmer
                          • Jan 2013
                          • 14
                          • Finland

                          #13
                          Joo alkaa kieltämättä olemaan ajankohtaista vaihdattaa kurat. Sitä voisi varmaankin kokeilla ensimmäiseksi ensiavuksi ja ihmetellä sitten uudestaan

                          Comment

                          • Parrumies
                            Newbiemmer
                            • Jan 2013
                            • 14
                            • Finland

                            #14
                            Noniin, elikkäs bemmari käytetty vaihdelaatikon öljyjen huuhteluvaihdossa merkkiliikkeessä ja löivät käteen lapun: "vaihdelaatikossa vikakoodi 53 ohjauslaitteen oikosulku (plusjännite)"

                            Voisikohan tässä olla syy ja seuraus? Ja mitähän tämä käytännössä meinaa..:think

                            Comment

                            • djs^
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2009
                              • 1177
                              • Mikkeli

                              #15
                              Hiphei, täältä samaa vikaa. Mietin että meinaatko nyt sitä, että ensiksi kun lasket kaasun ja auto rullaa, niin menee ns "vaihde päällä", ja sitten nytkäyttää ja vapauttaa vaihteen ja rullaa vielä paremmin? Minkälaiset kierrokset ennen ja jälkeen nykähdyksen?
                              EX :
                              -E36 316
                              -E36 325
                              -E39 523
                              -E39 530dA M-Sportx2
                              -E60 525dA M-Sport x2
                              -E60 545i Matte white
                              -E53 x5
                              -E91 3xx

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎