Announcement

Collapse
No announcement yet.

kokemuksia bilteman yleismallin katalysaattorista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    #16
    Originally posted by Purni View Post
    Itsellä 2kpl bilteman katteja ollut jo 3 vuotta, päästöistä on aina mennyt läpi.
    Kuitenkin FIA:n hyväksymät niin ei nyt ihan paskoja ole. Hinnat vähän noussut, jotenkin muistelisin et olis aikanaan ollut 150e/kpl

    http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...in-2000021861/
    Kiitos.
    Tuollanen olisi myös 160€:http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...in-2000021923/
    Uskaltaiskohan tuollasen asentaa? Vitsi, kun en vain muista tuon autoni putken halkaisiaa, enkä viitsi mennä tuonne kurakkoon rämpimään.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • tansju
      Bimmer Rookie
      • Apr 2015
      • 96
      • Nokian perämettällä

      #17
      Anopin 520:ssä on ollut nyt 3n katsastuksen ajan motonetin about 90€ maksava tarvikekatti kiinni, ensimmäisellä kerralla meni läpitte hienoilla arvoilla, toisella kerralla vaati polkemista ja nyt viimeisimmässä pomppasi päästöistä. Eli kyllähän nuo toimivatten, mutta ovatten huomattavasti lyhytikäisempiä verrattuna alkuperäiseen

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        #18
        Originally posted by tansju View Post
        Anopin 520:ssä on ollut nyt 3n katsastuksen ajan motonetin about 90€ maksava tarvikekatti kiinni, ensimmäisellä kerralla meni läpitte hienoilla arvoilla, toisella kerralla vaati polkemista ja nyt viimeisimmässä pomppasi päästöistä. Eli kyllähän nuo toimivatten, mutta ovatten huomattavasti lyhytikäisempiä verrattuna alkuperäiseen
        Onko ollut tuolla 3-vuoden aikana mitään imuvuotoja taikka muuta moottori ongelmaa? Meinaan kun netin ihmeellisessä maailmassa väittävät, että kennostot ovat samaa materiaalia,oli sitten orkkis tai ei:think Ainut vika noissa tarvike kateissa on ilmeisesti pellinvahvuus jotka ovat sitten herkempiä mekaaniselle kuutuselle?
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Kun taas muistetaan että 9/98-uudemmissa kutoskoneisissa on ihan eri systeemit kuin tätä vanhemmissa, eli puhutaanko nyt nimenomaan 9/98-vanhemmista?.

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            #20
            Originally posted by Hemi View Post
            Kun taas muistetaan että 9/98-uudemmissa kutoskoneisissa on ihan eri systeemit kuin tätä vanhemmissa, eli puhutaanko nyt nimenomaan 9/98-vanhemmista?.
            Minulla ainakin -97
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Originally posted by janke View Post
              Minulla ainakin -97
              Joo, se oli tiedossa kun se tuossa sinulla lukikin, mutta ihan näitä topikkeja lukeville ”jälkipolville” on tämä hyvä tuoda esille (uudemmassa TU moottorissa mm.tuplakatit pakosarjoissa).

              Eli 9/98-uudempi(näihin ei siis biltemasta katteja löydy):

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                #22
                Originally posted by Hemi View Post
                Joo, se oli tiedossa kun se tuossa sinulla lukikin, mutta ihan näitä topikkeja lukeville ”jälkipolville” on tämä hyvä tuoda esille (uudemmassa TU moottorissa mm.tuplakatit pakosarjoissa).

                Eli 9/98-uudempi(näihin ei siis biltemasta katteja löydy):

                Näissä TU-kateissa ei varmaan ole lämpenemis ongelmia, niin kun näissä single vanoksissa joissa katti on tuola kaukana pohjassa?
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • hartge e46
                  BTCF Member
                  • Aug 2006
                  • 777
                  • e-pohjanmaa

                  #23
                  Originally posted by janke View Post
                  Näissä TU-kateissa ei varmaan ole lämpenemis ongelmia, niin kun näissä single vanoksissa joissa katti on tuola kaukana pohjassa?
                  vähän ohi aiheesta, mutta itsellä oli kyseinen kattiviritelmä ja eka versio oli 2 magnaflown kattia vaihdelaatikon vieressä ja toimi hyvin. nyt tarkotus siirtää ne vaihdelaatikon taakse ja katsoa lämpiääkö tarpeeksi toimiakseen hyvin.
                  z3 coupe
                  Pari tojotaa
                  ex.e36 wompatti alpinweissIII
                  ex.e46 titansilber x2
                  ex."//HARTGE E46"

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181

                    #24
                    Originally posted by hartge e46 View Post
                    nyt tarkotus siirtää ne vaihdelaatikon taakse ja katsoa lämpiääkö tarpeeksi toimiakseen hyvin.
                    Kyllä varmasti toimii jos kone on peruskunnossa ja ei imuvuotoja, tms.
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • tansju
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2015
                      • 96
                      • Nokian perämettällä

                      #25
                      Originally posted by janke View Post
                      Onko ollut tuolla 3-vuoden aikana mitään imuvuotoja taikka muuta moottori ongelmaa? Meinaan kun netin ihmeellisessä maailmassa väittävät, että kennostot ovat samaa materiaalia,oli sitten orkkis tai ei:think Ainut vika noissa tarvike kateissa on ilmeisesti pellinvahvuus jotka ovat sitten herkempiä mekaaniselle kuutuselle?
                      Eipä tuommoisia tietääkseni ole ollut, ja kun appiukko löi uuden samanlaisen tilalle olivat arvot taas kohdallaan joten loppuhan tuo oli. Sitä en sitten osaa sanoa miksi tuo noin lyhyikäiseksi jäi, on vaan samansuuntaisia havaintoja tullut tehtyä myös muissa merkeissä joihin näitä tarvikekatteja on tullut laitettua

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        #26
                        Originally posted by hartge e46 View Post
                        vähän ohi aiheesta, mutta itsellä oli kyseinen kattiviritelmä ja eka versio oli 2 magnaflown kattia vaihdelaatikon vieressä ja toimi hyvin. nyt tarkotus siirtää ne vaihdelaatikon taakse ja katsoa lämpiääkö tarpeeksi toimiakseen hyvin.
                        Ok. Eli, monet on laittaneet noita magnafoweja autoihinsa joten voidaan päätellä tästä että ne ainakin toimivat näissä hyvin:think Taidan sitten itsellekkin tilailla sellasen!
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          #27
                          Katti tuli avattua ja ensinmäinen kenno oli sielä kahdessa osassa ja taainmainen oli kans kärsinyt jonkunmoisen syövän. Otin kyllä kuvankin, mutta en tiedä mihin se katosi puhelimesta. Eli, tyhjäsin katista romut pois ja parsiin kempillä takaisin nippuun. Mielestäni auto kyllä kiihtyy ilman kattia kyllä todella pirteästi:think Jotenkin vain kummasti pintakaasulla laataa pykäliä pesään joutuisasti, ja onko tuo nyt mitenkään ihme jos katti on ollut ehtoo puolella jo pitkään. Ymmärtääkseni uudella katilla auto saattaa toimia vieläkin paremmin, kun saa moottori tarvitsemansa "vastapaineen", näin ainakin jotkut meinaa? Mutta ei tuota peltistä ääntä kuuntele pirukaan kauaa, joten pian täytyy saada katti paikalleen!
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #28
                            Originally posted by janke View Post
                            Katti tuli avattua ja ensinmäinen kenno oli sielä kahdessa osassa ja taainmainen oli kans kärsinyt jonkunmoisen syövän. Otin kyllä kuvankin, mutta en tiedä mihin se katosi puhelimesta. Eli, tyhjäsin katista romut pois ja parsiin kempillä takaisin nippuun. Mielestäni auto kyllä kiihtyy ilman kattia kyllä todella pirteästi:think Jotenkin vain kummasti pintakaasulla laataa pykäliä pesään joutuisasti, ja onko tuo nyt mitenkään ihme jos katti on ollut ehtoo puolella jo pitkään. Ymmärtääkseni uudella katilla auto saattaa toimia vieläkin paremmin, kun saa moottori tarvitsemansa "vastapaineen", näin ainakin jotkut meinaa? Mutta ei tuota peltistä ääntä kuuntele pirukaan kauaa, joten pian täytyy saada katti paikalleen!
                            Vastapaine yritetään minimoida, mutta kaasujen virtaukset optimoida. Pieni vastapaine parantaa käsittääkseni pakokaasujen virtausta venttiilien luona. Jos se putkisto on muuten vakio, niin tuskin huomaat enää mitään eroa ilman kattia/katin kanssa olettaen, että uusi katti virtaa riittävästi.

                            Kyllähän se kulkee nyt paremmin, kun hajonnut katti aiheuttaa melkoisesti vastapainetta, joten vaikuttaa huomattavasti tehoihin.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              #29
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Vastapaine yritetään minimoida, mutta kaasujen virtaukset optimoida. Pieni vastapaine parantaa käsittääkseni pakokaasujen virtausta venttiilien luona. Jos se putkisto on muuten vakio, niin tuskin huomaat enää mitään eroa ilman kattia/katin kanssa olettaen, että uusi katti virtaa riittävästi.

                              Kyllähän se kulkee nyt paremmin, kun hajonnut katti aiheuttaa melkoisesti vastapainetta, joten vaikuttaa huomattavasti tehoihin.
                              Ok. No, toivotaan että pysyisi tällaisena uudella katilla.
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎