Eli omassa e39 520i:ssä meni alkuperäinen katti tukkoon, ja nyt pitäis leimalle hankkia uusi kun on katinkorvausputki kiinni. Onko kellään kokemusta bilteman katalysaattoreista, että saako sillä arvot kohdalleen? Väittävät katalookissa että riittää 2,5-4,0 litraisille moottoreille asti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
kokemuksia bilteman yleismallin katalysaattorista?
Collapse
X
-
Kaverille asensin kyseisen katin e46 323i malliin ja kesti siellä vuoden verran kunnes oli sisuskalut hävinnyt. Osa syynä toki oli kun moottorinohjauksessa oli jokin vika ja auto kävi pitkään todella rikkaalla ja osittain viidellä pytyllä. Uskoisin kuitenkin, että kunnossaolevassa autossa ja normaali käytössä pätee hyvin.e34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557
http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/
-
-
Ainakaan 523:ssa ei puhdistusteho riittänyt, ensimmäisellä kerralla päästöistä läpi katin lämmettyä, toisella kertaa joutui jo hehkuttamaan ja kolmannella ei saanut enää arvoihin. Tutkin ilmavuodot sun muut jonka jälkeen vaihdoin magnaflown kolmikennoiseen, sillä päästöt asettui kohdalleen.
Kennot näyttivät päälleppäin kyllä eheiltä, ehkä materiaalia oli vaan liian vähän tähän "saastekoneeseen":think
Comment
-
-
[QUOTE=Rässi66;2968292]Mie laitoin 2009 Biltsun katin E39 520iA:n ja taas tuli leima.
Lämmittämään oli joutunu, mutta silti toimi.
Kyllähän noi tarvikekatit pelaa ihan hyvin, kun muistaa että ei aja suoraan pihasta konttorille niin ettei katit ehdi lämmetä kunnolla. Eli koneelle kenkää niin kyllä se pitäs läpi mennä. Orggiskateillakin joutunu katsuri joskus pitään kierroksia koholla, että on taas saanut tyhjäkäynnillä arvot kohdilleen. Sen montako vuotta tarvikekatti kestää on ihan arvoitus.Last edited by sturer Bock; 05-03-2013, 23:16.
Comment
-
-
Originally posted by Yyz View PostTutkin ilmavuodot sun muut jonka jälkeen vaihdoin magnaflown kolmikennoiseen, sillä päästöt asettui kohdalleen.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Joo itse en oo varmaan 5 vuoteen ottanu konttorilta muutenkaan päästölappua vaan hakenu aina sen muualta varmuuden vuoks...meinaa paska tuuri jos ei arvot mene leimalla kohdalleen kun joutuu sitte moneen kertaan maksella päästömittaukset. Eli johtopäätkösenä todettakoon että tarvikemallin katin voi laittaa e39:siin, kun huolehtii sen lämpimäksi ennen mittausta. Kiitos avusta vastanneille!e39 520i
ex: e36 325i
Suzuki Bandit
Toyota Soarer twin turbo
Comment
-
-
Omaani laitettiin Bemu Oy:llä joku jennkiläinen tarvikekatti. No, auto pomppas päästöistä leimalla, HC tyhjäkäynnillä 181 ppm ja CO kierroksilla 0.8. Laitoin tankkiin e5:sen sijasta e10 bensaa sekä vaihdoin tulpat. HC tippui tyhjäkännillä 80 ppm:ään, ja CO:t 0,1:teen. Eli tarvikekatilla leimattu, mutta aika paljon joutui katsuri polkemaan ennenkuin meni arvot kohdalleen. Ja itse keräsin pahoja katseita ajaessani kierrokset 5000nessa katsastusasemalle.e39 520i
ex: e36 325i
Suzuki Bandit
Toyota Soarer twin turbo
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostNostellaas.. Mikä olisi hyvä tarvikekatti jossa varmasti riittää virtaus tuohon M52-mottiin? Noista Biltemanin kateista on hyvin ristiriitaista keskustelua pitkin nettiä, niin kun tässäkin threadis. Kokemuksia kaipailisin lisää tähän keskusteluun!Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by S.P.R View PostMagnaflow jos vielä saa suomesta.
Onkos väliä onko se katti keraaminen vai metallikenno? Meinaan, että kumpi niistä lämpee parenmin vai onko merkitystä muuta kun mekaanisen kestävyyden kannalta? Muuta väliä ei ole, kunhan virtaa ja pääsöt kelpaisi.
Minkäs kokoinen tuo 523:n putki olikaan läpimitaltaan?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Comment