Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 520i sammui ei starttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • evelast
    Newbiemmer
    • Apr 2008
    • 7

    E39 520i sammui ei starttaa

    Elikkä tasaisesta ajosta kone sammui ilman mitään varoituksia eikä sen jälkeen ole enää startannut. Paikallisessa pikku pajassa auto ollut tutkittavana ja sylinteripaineet ainakin kadoksissa. Puhelivat että saattaa koko alapään olla Sökönä. Onko jotain mitä pitäisi vielä tutkia ja etsiä viaksi vai alanko uutta mottiia etsimään?
    E39 520
    E34 525 iX
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8257
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by evelast View Post
    Elikkä tasaisesta ajosta kone sammui ilman mitään varoituksia eikä sen jälkeen ole enää startannut. Paikallisessa pikku pajassa auto ollut tutkittavana ja sylinteripaineet ainakin kadoksissa. Puhelivat että saattaa koko alapään olla Sökönä. Onko jotain mitä pitäisi vielä tutkia ja etsiä viaksi vai alanko uutta mottiia etsimään?
    vikakoodit nyt ainakin kannattaa lukea. veikkaan että autoa on koitettu startata myös koneen jäähdyttyä ilman menestystä -> liimaventtiili -> ei puristuksia. alkuperäinen vika, kampiakselin tunnistin, bensapumppu tms. kuntoon ja sitten hinaamalla käyntiin
    Last edited by peto2; 05-03-2013, 20:47.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #3
      Kuten peto sanoi niin vikakoodeista hyvä lähteä liikkeelle. Mitä kaikkea ovat testanneet siellä pajalla?
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • tetapi
        Newbiemmer
        • Jan 2011
        • 27
        • Pirkanmaa

        #4
        Haisee kampuran asentoanturille tai ainakin oireet viittaavat siihen. Vikakoodien selvittäminen on yksi keino tai selvittää kipinän ja polttoaineen saanti. Itselläni oli muutama viikko takaperin hyvin vastaavanlainen tilanne joka selkisi juurikin ko. anturin vaihdolla tarkistusten jälkeen.

        Comment

        • evelast
          Newbiemmer
          • Apr 2008
          • 7

          #5
          soitelin tänään ja sanoi ettei ole koodeja luettu ja lupasi huomenna lukea.
          bensapumppu on kuulemma tarkistettu että toimii.
          koitin puhella tuosta anturista ja liimaventiilistä mutta tuntu olevan mahdoton idea heidän mielestäni vaikka sanoin että omakohtaistakin kokemusta siitä aikasemmin.
          ja konetta on koitettu startata useasti tuon sammumisen jälkeen myös kylmänä joten tuo liimaventtiili olisi ihan mahdollista.
          noh huomenna kuulee mitä vikakoodit kertoo
          E39 520
          E34 525 iX

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 9990
            • KVLA

            #6
            Originally posted by evelast View Post
            Elikkä tasaisesta ajosta kone sammui ilman mitään varoituksia eikä sen jälkeen ole enää startannut. Paikallisessa pikku pajassa auto ollut tutkittavana ja sylinteripaineet ainakin kadoksissa. Puhelivat että saattaa koko alapään olla Sökönä. Onko jotain mitä pitäisi vielä tutkia ja etsiä viaksi vai alanko uutta mottiia etsimään?

            Tuskin on kyse ns. liimaventtiileistä,jos se meno loppui kesken ajon.Tämä vika tulee yleensä päälle,jos kylmällä moottorilla autoa siirtää tai käyttää vain hetken.Seuraavalla käynnistyksellä tuo ilmiö voi tulla,mutta ei käsittääkseni kesken ajon.Ennen vikakoodien lukua ei kannata isommin veikkailla mitään.

            Miten tuo "sylinteripaineiden katoaminen" on todettu?Ja miten koko alakerta menisi kerralla sököksi ilman "kilahtamista" tai kaameaa savutusta?Ei oikein vakuuta...

            PS. Otsikossa pitäisi lukea: Ei käynnisty. Jos se kuitenkin startti sitä moottoria pyörittää.
            Last edited by Heguli 31; 06-03-2013, 15:08.

            Comment

            • evelast
              Newbiemmer
              • Apr 2008
              • 7

              #7
              Vikakoodi kertoo jostain sytytyksen häiriöstä.
              Lisäksi kertoi että olisi jonkun näköinen halkeama motissa.
              E39 520
              E34 525 iX

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9990
                • KVLA

                #8
                Originally posted by evelast View Post
                Vikakoodi kertoo jostain sytytyksen häiriöstä.
                Lisäksi kertoi että olisi jonkun näköinen halkeama motissa.
                Mikähän moottorin antureista valvoo tuota "moottorin halkeamista"???Nyt menee mielenkiintoiseksi.Millä nuo vikakoodit on luettu ja onko vikailmoitukset tulkittu ihan oikein?

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9138
                  • Oulu

                  #9
                  Block crack sensor?
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • jkan
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2007
                    • 320
                    • uusikaupunki

                    #10
                    Missä se autosi oikein on tutkittavana?

                    Meinaan jos alapää olisi sökönä ja olisi mennyt ajossa niin sen kyllä olisit huomannut. Ja startatessa kyllä pitäisi varmaan aika jänniä ääniä.

                    Onko ihan perusjutut katsottu kanssa että kipinä tulee ja että bensa menee suuttimille asti?

                    Kun ei niistä antureista aina jää koodia vaikka eivät toimisikaan (kokemusta on)

                    Kampiakselin tunnistinta itse veikkaisin mutta paha sanoa kun ei itse ole autoa nähnyt.
                    Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎