nonnii... olen lukenut täältä paljon (kiitos tietäjien) BMW e39 tapauksista ja lähinnä ABS/DSC -ongelmista. Ilmeisesti jotain pientä ongelmaa on havaittu kyseisissä laitteissa vuosien varrella. Ajelen ite BMW e39 2,5d touring facelift:llä jolla ajettu vasta 405 000 km. Siihen iski "tyyppivika", eli ensin syttyi luistoneston valo ja jokin jarruista ilmoittava valo. Sit syttyi ABS- valo ja nopeusmittari lopetti toimintansa. Tutkin täältä löytyvien keskusteluiden perusteella autoa, jotta pystyin sulkemaan tietyt viat, kuten anturit ja "rechargepump 88" -vikakoodin ilmoittaman vian pois. Lopputulos on se, että ABS-yksikkö sökönä. Kysymys kuuluukin, mitä minun pitää ottaa huomioon kyseistä boxia hommatessa ?. Autossani on BOSCH:n boxi ja numerosarjat, mitkä löysin boxin päältä on:
189077 0 265 950 002
34.52-6 758 971
Näitähän korjataankin olen ymmärtänyt, mutta kun kysymyksessä on näinkin paljon ajettu auto ja boxi ehkä alkuperäinen, ajattelin hommata Saksasta ns korjaussarjan, eli "mustan laatikon" ja uuden, en korjattua. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, hinnat taitaa liikuskella uusilla n.350€ nurkilla.
Jos joku asiantuntija antaisi lyhyen ytimekkään selkokielisen vastauksen,olisin onnellisempi yksilö
189077 0 265 950 002
34.52-6 758 971
Näitähän korjataankin olen ymmärtänyt, mutta kun kysymyksessä on näinkin paljon ajettu auto ja boxi ehkä alkuperäinen, ajattelin hommata Saksasta ns korjaussarjan, eli "mustan laatikon" ja uuden, en korjattua. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, hinnat taitaa liikuskella uusilla n.350€ nurkilla.
Jos joku asiantuntija antaisi lyhyen ytimekkään selkokielisen vastauksen,olisin onnellisempi yksilö
Comment