Mut ite en näe mitään järkee pitää mitään osakaskoa (joku 100e vuodessa) isompaa tämän arvosessa autossa, maksaa nyt auton hinta 3-4 vuodessa...? (jokainen toki tavallaan, on se helpompi elää, kun ei tarvi välittää vaikka vähä "kolisis")
Mut mul on sitä rahankäyttöö vähä muuhunkin.
Kasko ~250€ vuosi. Pikku osuma lumipenkkaan ja puskuri uusiksi+maalaus 1500€. Sen voi sitten ottaa käteisenä ja korjata itse kitillä 3€...
Kasko ~250€ vuosi. Pikku osuma lumipenkkaan ja puskuri uusiksi+maalaus 1500€. Sen voi sitten ottaa käteisenä ja korjata itse kitillä 3€...
Ei tosin ole ikinä tarvinnut vakuutusta käyttää.
Ja omavastuu osuus oli? 500,-?
Itse jos omaan käyttis-E39:iin joku prisman p-paikalla vähän takapuskuria naarmuttaa ni haitanneeko tuo paljoa, sitä vartenha se puskuri on ettei tule isompia vahinkoja
Ja tosiaan ei ole tarkoitus aloittaa mitään eipäs-juupas kinaa kaskon tarpeellisuudesta, jokainen osaa arvioida oman tarpeensa parhaiten
Osakasko Pohjolasta 20 pinnan alennuksineen 620e. Vero on kait jotai 600-700e.
Autolla rullattu 430tkm. On muunmuassa orkkis loota ja turbo paikoillaan. Ei suuremmin sähkövikoja. Alusta olen nyt vuoden sisällä tehnyt uusiksi, pl. jouset ja iskarit. Toki nuo kilometrit alkaa näkyä kopassa. Kuskinovessa pientä ruostetta ja keula täynnä kiveniskuja. Kuitenkin teknisesti toimii.
Eli, jos o hyvin hoidettu, niin ajeleeha näillä, mutta en kyll muuten ymmärrä tota e39 hypetystä.
Juurikin näin. Perheenjäsenellä ollut 530d manuaali vuodesta 2005. Kilometrit on 120 tkm - 370tkm ja tuona aika tehdyt huollot. Kyseessä vielä tuontiauto.
Webasto (ostaessa jo rikki oleva ohjainkortti)
Nokka-akselin asentotunnistin (ostaessa jo rikki)
Kaksi alatukivartta eteen.
Reaktiotangon puslat.
Etupyöränlaakerit
Etuiskarit
Katalysaattorin joustokappaleet
Peräkontin kaasujouset
Taakse narinahela ja banaanivarsi
Ilmastoinnin sähköflekti
Ilmastoinnin hihan kiristimen pyörä.
Abs anturi taakse
Vesipumppu + termostaatti
Startti
Valojen sisällä ne tukimuovit mitkä haurastuu
Jotain pientä saattanut jäädä mainitsematta, mutta kaiken kaikkiaan hyvä peli.
Sillointällöin auton "buuttailu" (akku yöksi irti)
Öljyt vaihdettu 10-12tkm välein.
Pidolla on paljon merkitystä. Järkipäähän ostohetkellä, elä anna hienojen varusteiden peittää muuten huonokuntoista autoa.
Itsellä on 730d:stä kokemusta kolmelta vuodelta. Tilava ja miellyttävä maantiellä. Parkkiruutuun ährääminen on välillä ahdasta. Hyväkuntoinen yksilö, helppo pitää kunnossa edullisin huolloin.
2002 Touring verot henkilöautona 692€/vuosi, pakettiautona 365€/vuosi.
Vakuutus osakaskon kanssa ifissä 70% bonuksilla 280€/vuosi.
Huomionarvoinen seikka on että täyskasko on pakettiautona lähes puolet halvempi kuin henkilöautona. Näin siis ainakin Ifissä.
Itse jos omaan käyttis-E39:iin joku prisman p-paikalla vähän takapuskuria naarmuttaa ni haitanneeko tuo paljoa, sitä vartenha se puskuri on ettei tule isompia vahinkoja
Ja tosiaan ei ole tarkoitus aloittaa mitään eipäs-juupas kinaa kaskon tarpeellisuudesta, jokainen osaa arvioida oman tarpeensa parhaiten
Ite mietin samaa.
Mut tosiaan ite otin tuohon kaskon kun ostin, sanovat pohjolassa ettei se oo ku satasen-kaks kalliimpi. Kuulosti hyvältä. Sitte ku tärähti ensimmäine lasku 1506,30e (hatusta siis tuo arvo Mut suurinpiirtein noin), meninkin kyselemään että mitäpä se osakasko maksaa, että en mä 12 vuotta vanhan auton hintaa ala 3-4 vuodes teille maksamaan. Osakasko 80e. No sellanen! Tosin nyt tais olla viimekerralla jotain 100-150e... :think Liekö sitte tuossa 80e ois ollu jotain hyvityksiä, en muista.
Ja ku ei tuo nyt kuitenkaan mikään näyttelykelponen pinta tuossa autossa oo, niin eipä ole järkeä sitä "vaalia" kaskolla. Harmittaa toki itteeki, mutta elämä on. Olis kiva ku ois sellanen syväkiilto musta ja ruosteeton.
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Oisko 350€ muistaakseni. Mutta kuitenkin, nykyään maksaa ihan älyttömästi pelkkä puskurin maalaus. Jos joku vaikka parkkipaikalla peruuttaa oveen lommon, ennemmin 350€ kuin tonni-pari. Etenkin kun sen tonnin voi ottaa yhtiöstä ja itse korjata satasen purkuosalla. Mutta jokainen tekee kuten tahtoo.
Mut tosiaan ite otin tuohon kaskon kun ostin, sanovat pohjolassa ettei se oo ku satasen-kaks kalliimpi. Kuulosti hyvältä. Sitte ku tärähti ensimmäine lasku 1506,30e
Tuntuu aikamoisia eroja olevan yhtiöiden ja eri bonuksien ansiosta
Meikäläisellä on aina ollut pelkkä osakasko ja pakollinen liikennevakuutus(huom. naiseni ei aja paljoa talon bemarilla.. varsinkaan talvella).. Pitääpä tsekkailla papereista paljonko If:llä oli hinnat.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Comment