memebuy23buy

e39 530D käyttökustannukset ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Night-Wind
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1534
    • 02

    #16
    Originally posted by mylläri View Post
    Automaatti paljonkin huonompi kuin manuaali tuossa 530D ? M-sport omaan mieleen. Toki 730 vaihtoehto.

    Kestääkö tuo automaatti pientä piristystä, entä manuaali? Softan ja pientä lisuketta, n 250+hv ja 550-600nm ?
    Itsellä ei 530d automaatista kokemusta, mutta paljon kauhutarinoita lukeneena suosittelen hartaasti manuaalia etenkin tulevaisuuden kannalta (lastu jne) ja liikkuukin varmasti hätäsemmin 730dA:han verrattuna.
    ex: BMW E38 735iA -97
    ex: MB W211 E200CDI -03
    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
    ex: BMW E39 528iA -96
    ex: MB W126 300SE -89
    ex: BMW E34 525iAT -95
    ex: BMW E36 316iA -91

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8282
      • Järvikylä (Nakkila)

      #17
      Originally posted by Night-Wind View Post
      Itsellä ei 530d automaatista kokemusta, mutta paljon kauhutarinoita lukeneena suosittelen hartaasti manuaalia etenkin tulevaisuuden kannalta (lastu jne) ja liikkuukin varmasti hätäsemmin 730dA:han verrattuna.
      mutta eihän sitä nyt kukaan jaksa varsinkaan dieseliä manuaalina veivata.. pää siinä hajoo
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Night-Wind
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1534
        • 02

        #18
        Originally posted by peto2 View Post
        mutta eihän sitä nyt kukaan jaksa varsinkaan dieseliä manuaalina veivata.. pää siinä hajoo
        Mieluummin pää kuin vaihteisto.
        ex: BMW E38 735iA -97
        ex: MB W211 E200CDI -03
        ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
        ex: BMW E39 528iA -96
        ex: MB W126 300SE -89
        ex: BMW E34 525iAT -95
        ex: BMW E36 316iA -91

        Comment

        • anteroro
          BTCF Member
          • Jan 2009
          • 434
          • oulu

          #19
          Originally posted by mylläri View Post
          Vaihtelevuutta tuntuu olevan.

          - D-vero 690€ - 800€ ? :think
          niin eikös tuo perusvero vuosimallista riippuen määräydy joko päästöjen tai kokonaismassan mukaan..
          E30 325 M-tech II DCT
          9.97s/238kmh

          Comment

          • mylläri
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 70
            • pirkanmaa

            #20
            730DA paljon kestävämpi ?

            Onko tuon 730DA:n loota sitten paljonkin kestävämpi ?

            toki tuo e39 msport on niin mieleen, että että

            Tarvitsee varmaan miettiä sitten manuaalia.

            Joillakin kokemuksia omasta autosta automaattina ? onko kestänyt kauan jne, mimmoisia huoltoja tehty ?

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8282
              • Järvikylä (Nakkila)

              #21
              Originally posted by mylläri View Post
              Onko tuon 730DA:n loota sitten paljonkin kestävämpi ?

              toki tuo e39 msport on niin mieleen, että että

              Tarvitsee varmaan miettiä sitten manuaalia.

              Joillakin kokemuksia omasta autosta automaattina ? onko kestänyt kauan jne, mimmoisia huoltoja tehty ?
              no mutuna heitän että GM laatikoista porsii 1/10 ja ZF 1/100 :think
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Bmw Dreamer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 2762
                • Kouvola

                #22
                Originally posted by peto2 View Post
                mutta eihän sitä nyt kukaan jaksa varsinkaan dieseliä manuaalina veivata.. pää siinä hajoo
                Mitäs sitä nimenomaan dieselissä tarvii veivata, vääntöö on kun pienessä kylässä, eihän tolla "kuningasmoottorilla" tarvi keppiä kokoajan olla vekslaamassa.

                eriasia sitte joku 518i.


                Originally posted by vtunvttu View Post
                530d touring 09/2000 , vero 760€
                Originally posted by anteroro View Post
                530d touring 7/2001 verot 690€
                Tässä taidetaan nähdä juuri tämän paino- tai päästöperusteisen verojen eroavuudet. Aika paljonkin eroa? :o
                BMW 520d Touring '06 314tkm
                BMW 530D Touring '99 552tkm
                BMW 320da Touring '02 427tkm
                Volvo V70 D5 '02
                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                Case IH 5140 Maxxum

                Comment

                • vtunvttu
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2012
                  • 128
                  • Tampere

                  #23
                  Joo no olisko toi vero siis ollu mun osalta jos yhessä erässä maksaa niin 740€.. Toi 760€ on siis neljässä erässä..
                  No työpaikan piikkiin polttoaineet nini ei toi vero niin hirveesti haittaa
                  E61 520d business -07 amethystbrown metallic

                  EX:
                  Volvo v70 2.5D -01
                  Volvo v70 2.5t
                  e36 323iT -96
                  Mb s203 270cdiA Avantgarde -05
                  e39 530dT-01
                  e34 m20b20 -88
                  mb 124 300d turbotettu 160hp

                  BMW Scanner 1.4 löytyy

                  Comment

                  • H.Korppi
                    Newbiemmer
                    • Mar 2011
                    • 4
                    • JKL

                    #24
                    Originally posted by BreeZi View Post
                    Kun olet menossa autoa ostamaan, pyydä sellainen kaveri mukaan jolla löytyy diagnostiikkavehkeet. Vaikka maksaisit kaverille päivän palkan, niin saatat säästää tämän välttämällä suutinremontin/sähköflektiremontin yms. muuta pientä kivaa mitä voipi tulla.
                    Ylläolevaa ei voi kyllä liikaa korostaa. Lisäksi olisi vikakoodien lisäksi hyvä arvioida niidenkin nippeleiden osia joista ei vikakoodia ilmaannu (mekaaniset kuluvat osat jne.). Verot ja vakuutukset voivat nimittäin olla se vuoden pienin menoerä, mikäli erehtyy ostamaan kehnosti huolletun ja ylläpidetyn yksilön. Käyttökustannukset eivät ole mielestäni e39 530d:ssä erikoiset, mutta huolloille kertyy nopeasti hintaa mikäli ei tee niitä itse tai ole osaamista kaveripiirissä.

                    Ai niin, e39 530da -01 ja pientä laitettavaa vielä olisi

                    Comment

                    • mylläri
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2010
                      • 70
                      • pirkanmaa

                      #25
                      siispä

                      Siis e38 730D automaattina tai e39 530D manuaalina

                      ja mielummin 2001 tai uudempi että menisi päästöjen mukaan tuo verotus ?

                      toki jos tulee vanhempi "kohtuu" kilometrein niin sen taidan ostaa, aika näyttää

                      Olisikohan noin vanhaa järkevää hakea ulkomailta?

                      Katselin ainakin e39:sit ovat halpoja siellä 3-5T € ja verot n 1600-2200€ (tullin sivuilla tammikuu 2013). vähän ajettuja ja hyvillä varusteilla hyväkuntoisia

                      Comment

                      • BreeZi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 2371
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Originally posted by mylläri View Post
                        Siis e38 730D automaattina tai e39 530D manuaalina

                        ja mielummin 2001 tai uudempi että menisi päästöjen mukaan tuo verotus ?

                        toki jos tulee vanhempi "kohtuu" kilometrein niin sen taidan ostaa, aika näyttää

                        Olisikohan noin vanhaa järkevää hakea ulkomailta?

                        Katselin ainakin e39:sit ovat halpoja siellä 3-5T € ja verot n 1600-2200€ (tullin sivuilla tammikuu 2013). vähän ajettuja ja hyvillä varusteilla hyväkuntoisia
                        On tällä foorumilla käsitelty tätä tuonitasiaa aikaisemminkin, ja vastaus on: Ei kannata.

                        Hyväkuntoinen ja -varusteinen E39 maksaa Saksassa sen 5000-7000. Siihen päälle tuontikulut, huollot, renkaat, moottorilämmittimet. Eikä siinä ole edes vielä kaikki.
                        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                        - E- ja F- sarjan avaimet.
                        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                        .

                        Finmodi oy
                        050-3063926
                        [email protected]

                        Comment

                        • ovU
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2011
                          • 50
                          • Helsinki

                          #27
                          Oma e39 530da -99 on semmonen pettymys noitten huoltojen suhteen, onhan jo männät hakannu sen 380tkm edestakasin, että onhan se ymmärrettävää. Sähkövikoja joka viikko, abs antureita menee enemmän kun niitä löytyy schmiedmannilta varastosta ja kaikkea muuta kivaa, ja taitaa vaihdelaatikkokin lähteä vaihtoon nyt, luistaa yhtä paljon kun omistajansakkin verot oli siinä 600-700 pintaan ja lähivakuutuksesta 10% bonuksilla 1500e liikenne+täyskasko, kaikenkaikkiaan helvetin hyvä auto ajaa, mutta nää huollot

                          E46 318i

                          ex - Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR
                          ex - E39 530dA
                          ex - Subaru WRX STi GC8
                          ex - E30 316i

                          Comment

                          • Bmw Dreamer
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 2762
                            • Kouvola

                            #28
                            *Koputtaa puuta*
                            Mulla on loppupeleissä menny tosi pienillä vioilla. Alustassa nyt muutamat tukivarret vaihdettu sen semmoista. Mut tekniikka pelannu hienosti varsinkin kilometrit huomioiden.

                            Mut ite en näe mitään järkee pitää mitään osakaskoa (joku 100e vuodessa) isompaa tämän arvosessa autossa, maksaa nyt auton hinta 3-4 vuodessa...? (jokainen toki tavallaan, on se helpompi elää, kun ei tarvi välittää vaikka vähä "kolisis")
                            Mut mul on sitä rahankäyttöö vähä muuhunkin.
                            BMW 520d Touring '06 314tkm
                            BMW 530D Touring '99 552tkm
                            BMW 320da Touring '02 427tkm
                            Volvo V70 D5 '02
                            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                            Case IH 5140 Maxxum

                            Comment

                            • Havis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1845
                              • Kotona/Poissa

                              #29
                              Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                              ...Mut ite en näe mitään järkee pitää mitään osakaskoa (joku 100e vuodessa) isompaa tämän arvosessa autossa, maksaa nyt auton hinta 3-4 vuodessa...? (jokainen toki tavallaan, on se helpompi elää, kun ei tarvi välittää vaikka vähä "kolisis")
                              Mut mul on sitä rahankäyttöö vähä muuhunkin.
                              Aivan kuin minun suustani sanottu! Heti kun auton mahdollinen myyntiarvo putoaa selvästi 10000€:n alle, ei täyskasko ole kovinkaan kannattavaa. Hirvi-palo ja joku "kevyt ilkivalta kasko" riittää. Jos itse toheloi tai esim. raekuuro yllättää, on turhaa alkaa tämänikäisiä leipomaan tuhansilla euroilla uudeksi, kun myyntiarvo ei kuitenkaan mihinkään taivaisiin nouse. Säästyneillä kaskovakuutusrahoilla saa kohtuu etsinnällä samankaltaisen tilalle.
                              Last edited by Havis; 14-03-2013, 10:29.
                              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                              E60 523iA -08

                              Comment

                              • Terno

                                #30
                                Osakasko Pohjolasta 20 pinnan alennuksineen 620e. Vero on kait jotai 600-700e.

                                Autolla rullattu 430tkm. On muunmuassa orkkis loota ja turbo paikoillaan. Ei suuremmin sähkövikoja. Alusta olen nyt vuoden sisällä tehnyt uusiksi, pl. jouset ja iskarit. Toki nuo kilometrit alkaa näkyä kopassa. Kuskinovessa pientä ruostetta ja keula täynnä kiveniskuja. Kuitenkin teknisesti toimii.

                                Eli, jos o hyvin hoidettu, niin ajeleeha näillä, mutta en kyll muuten ymmärrä tota e39 hypetystä.

                                Comment

                                Working...
                                X