Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525Tds automaatti -97. Ei starttaa / virrat jää päälle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Polar
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2045
    • Espoo

    E39 525Tds automaatti -97. Ei starttaa / virrat jää päälle

    Pistetäänpä yksi ongelmatopikki lisää foorumille ja aletaan etsimään vikaa internetistä, kun pihalla on kylmä.

    Kyseessä on -97 525Tds automaatti.

    Ongelma:
    Auto ei lähde käyntiin. Virta-avaimesta kun kääntää, niin virrat menee normaalisti päälle, mutta ei starttaa. Lisäksi kun virta-avaimen kääntää takaisin off asentoon jää virrat päälle.

    Autoon vaihdettiin moottori, toiminut kuitenkin sen jälkeen ihan normaalisti ja kävin katsastuksesta hakemassa vikalistankin. Nyt vaihdettu alustanosat ja ei enää toimi.

    Testattua/vaihdettua:
    -Virtalukonpohja (entinenkin oli ehjä ja testattu kahdella muullakin), ei vaikutusta
    -Virtalukon patruuna (entinen pyöri välillä tyhjää, nyt toimii), ei vaikutusta
    -Sulakkeet/releet käyty läpi, ei huomattu mitään ihmeellistä.
    -Vikakoodit ei anna mitään järkevää syytä.
    Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
    - Official member of Team Järki & Kohtuus -
    - You gotta pay to play -

  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Viallinen startti voisi vaikuttaa siihen starttaamattomuuteen :think
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8257
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      Originally posted by Polar View Post
      Pistetäänpä yksi ongelmatopikki lisää foorumille ja aletaan etsimään vikaa internetistä, kun pihalla on kylmä.

      Kyseessä on -97 525Tds automaatti.

      Ongelma:
      Auto ei lähde käyntiin. Virta-avaimesta kun kääntää, niin virrat menee normaalisti päälle, mutta ei starttaa. Lisäksi kun virta-avaimen kääntää takaisin off asentoon jää virrat päälle.

      Autoon vaihdettiin moottori, toiminut kuitenkin sen jälkeen ihan normaalisti ja kävin katsastuksesta hakemassa vikalistankin. Nyt vaihdettu alustanosat ja ei enää toimi.

      Testattua/vaihdettua:
      -Virtalukonpohja (entinenkin oli ehjä ja testattu kahdella muullakin), ei vaikutusta
      -Virtalukon patruuna (entinen pyöri välillä tyhjää, nyt toimii), ei vaikutusta
      -Sulakkeet/releet käyty läpi, ei huomattu mitään ihmeellistä.
      -Vikakoodit ei anna mitään järkevää syytä.
      moottorin maadotus huonosti kiinni? -> öljyntasoanturi maadottaa koko moottorin mitä tietysti johdot ei kestä startatessa -> johdot sulaa klimpiksi -> virrat kun kääntää päälle dde rele vetää ja saa pidon yhteen sulaneista johdoista -> virtoja ei saa pois kuin irrottamalla akun :think
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Polar
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 2045
        • Espoo

        #4
        Originally posted by peto2 View Post
        moottorin maadotus huonosti kiinni? -> öljyntasoanturi maadottaa koko moottorin mitä tietysti johdot ei kestä startatessa -> johdot sulaa klimpiksi -> virrat kun kääntää päälle dde rele vetää ja saa pidon yhteen sulaneista johdoista -> virtoja ei saa pois kuin irrottamalla akun :think
        Öljyntaso-anturi irroitettu -> ei vaikutusta. Pitää vielä tutkia sen johdot paremmin.

        Sen verran uutta tutkimista suoritettu, että kun irrottaa laturista sen ohjauspiuhan liittimen, niin virrat sammuu normaalisti. Silti ei starttaa.

        Huomenna jatkuu tutkiminen. Tarkastetaan samalla noi maadotukset, vaikka ne kyllä pitäisi olla kunnolla kiinni, kun yleensä tulee se katottua tarkasti kasatessa
        Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
        - Official member of Team Järki & Kohtuus -
        - You gotta pay to play -

        Comment

        • Polar
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 2045
          • Espoo

          #5
          Vian metsästämistä jatkettu.

          Purettu puoli autoa, mittailtu johtoja -> ei havaittu vikoja.
          Startti vaihdettu testin vuoksi toiseen -> ei vaikutusta

          Öljyntasoanturille tulee 1 ja 2 pinnin väliin jännite ok.

          Mitähän tässä seuraavaksi keksisi. Merkkihuolto? manaaja?

          Virtalukolta mustaanpiuhaan tulee jännite ok, kuten myös EWS boksilta eteenpäin...
          Pitää kehittää vielä laite millä saadaan uudelleen synkattua ecu ja ews...
          Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
          - Official member of Team Järki & Kohtuus -
          - You gotta pay to play -

          Comment

          • djs^
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2009
            • 1177
            • Mikkeli

            #6
            Mitä tapahtuu jos heittää apuvirtaa suoraan startille? :think

            Startin hiilet?
            EX :
            -E36 316
            -E36 325
            -E39 523
            -E39 530dA M-Sportx2
            -E60 525dA M-Sport x2
            -E60 545i Matte white
            -E53 x5
            -E91 3xx

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎