Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 tds outo ominaisuus ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • m5bimmeri
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2011
    • 250
    • Suomi

    525 tds outo ominaisuus ?

    Eli sellainen hauska ominaisuus kun että. Auto käy tyhjäkäyntiä hyvin, ottaa kierroksia, ei pätki, nyi ei mitään. Mutta kun käy tyhjäkäyntiä (600rpm?) ja rupeat pikkuhiljaa nostamaan kierroksia niin jossain 700rpm kohdalla rupeaa kone heilumaan, aivan kun kävisi vajailla. Kun kierrokset nousee 800rpm kohdalle tärinä lakkaa ja käy puhtaasti. Tämä siis ainoastaan siinä 600-800rpm välillä yhdessä kohtaa. Muuten ei mitää oireita autossa, lähtee käyntiin kylmänä ja kuumana hyvin ja toimii kaikilla kierroksilla. Missähän mahtaa olla vika, jossain asentoanturissa vai missä ?!
    Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
  • m5bimmeri
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2011
    • 250
    • Suomi

    #2
    Ei tunnu tietoa löytyvän...
    Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

    Comment

    • BMWE39
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 134

      #3
      Originally posted by m5bimmeri View Post
      Ei tunnu tietoa löytyvän...
      Laitahan vikakoodit esille, onhan ne kuitenkin luettu?

      Comment

      • eiskalt
        Bimmer Fanatic
        • May 2012
        • 836
        • Hyvinkää

        #4
        Originally posted by BMWE39 View Post
        Laitahan vikakoodit esille, onhan ne kuitenkin luettu?
        samaa on omakin värkki tehnyt aina, eikä minkäänlaista koodia löytynyt ainakaan inpalla.

        Comment

        • m5bimmeri
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2011
          • 250
          • Suomi

          #5
          Originally posted by BMWE39 View Post
          Laitahan vikakoodit esille, onhan ne kuitenkin luettu?
          Joo ei ollu vikakoodeja. Olisko suutinvika kun liikutaan kuitenkin tyhjäkäyntinopeuksilla ? Ärsyttävä piirre kuitenkin, olisko sitten tyyppivika... :(
          Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

          Comment

          • BMWE39
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 134

            #6
            Originally posted by m5bimmeri View Post
            Joo ei ollu vikakoodeja. Olisko suutinvika kun liikutaan kuitenkin tyhjäkäyntinopeuksilla ? Ärsyttävä piirre kuitenkin, olisko sitten tyyppivika... :(
            Samalla kun tsekkasitte vikakoodit, niin tokihan katsoitte suuttimien korjausarvot ja pa-järjestelmän paineet ylipäätään?

            Comment

            • Tumppiko
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 58
              • Ei kuulu sulle..

              #7
              Originally posted by m5bimmeri View Post
              Eli sellainen hauska ominaisuus kun että. Auto käy tyhjäkäyntiä hyvin, ottaa kierroksia, ei pätki, nyi ei mitään. Mutta kun käy tyhjäkäyntiä (600rpm?) ja rupeat pikkuhiljaa nostamaan kierroksia niin jossain 700rpm kohdalla rupeaa kone heilumaan, aivan kun kävisi vajailla. Kun kierrokset nousee 800rpm kohdalle tärinä lakkaa ja käy puhtaasti. Tämä siis ainoastaan siinä 600-800rpm välillä yhdessä kohtaa. Muuten ei mitää oireita autossa, lähtee käyntiin kylmänä ja kuumana hyvin ja toimii kaikilla kierroksilla. Missähän mahtaa olla vika, jossain asentoanturissa vai missä ?!
              Kulunu määränsäätimen potikka vois olla jos kerran tekee sen vain tolla yhdellä kierrosalueella. Koitas siirtää sitä määränsäätimen piirilevyä erikohtaan. Sen lisäksi sitte hammeroit syötöt sopivaksi jos muuttuu syötöt paljon tuolla piirilevyn siirtämisellä, ainakin itellä auttoi tuo toimenpide.
              Minulla on auto.

              Comment

              • m5bimmeri
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2011
                • 250
                • Suomi

                #8
                Originally posted by Tumppiko View Post
                Kulunu määränsäätimen potikka vois olla jos kerran tekee sen vain tolla yhdellä kierrosalueella. Koitas siirtää sitä määränsäätimen piirilevyä erikohtaan. Sen lisäksi sitte hammeroit syötöt sopivaksi jos muuttuu syötöt paljon tuolla piirilevyn siirtämisellä, ainakin itellä auttoi tuo toimenpide.
                Täysin hebreaa juttelet. Missäspäin tuollainen piirilevy on, ja mitä säätöjä kone vaatii sen piirilevyn siirron jälkeen ?!
                Last edited by m5bimmeri; 23-03-2013, 07:08.
                Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

                Comment

                • djs^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2009
                  • 1177
                  • Mikkeli

                  #9
                  Syöttöpumppu? Kaveri e34:ssa oli juuri tuota. Ja tyhjä käynnillä hurskuttu jokseenkin omituisesti.
                  EX :
                  -E36 316
                  -E36 325
                  -E39 523
                  -E39 530dA M-Sportx2
                  -E60 525dA M-Sport x2
                  -E60 545i Matte white
                  -E53 x5
                  -E91 3xx

                  Comment

                  • Tumppiko
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2006
                    • 58
                    • Ei kuulu sulle..

                    #10
                    Originally posted by m5bimmeri View Post
                    Täysin hebreaa juttelet. Missäspäin tuollainen piirilevy on, ja mitä säätöjä kone vaatii sen piirilevyn siirron jälkeen ?!


                    Syöttöpumpun ylempi kansi irti ja sieltä alta löytyy piirilevy mikä on neljällä pikkumutterilla kiinni, siirrät sitä sen puol milliä mitä piirilevyn reijissä on vara siirtää. Helppo homma, silmille ei tuu mitään irto osia pumpun sisältä mitä tarviis pelätä.

                    Säätönä korkeintaa "hammermode" siirron jälkeen jos edes sitäkään tarvii, riippuu onko syötön määrä muuttunu kuinka paljon.

                    Helpottaa hommaa jos viittii imusarjan irrottaa.
                    Minulla on auto.

                    Comment

                    • m5bimmeri
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2011
                      • 250
                      • Suomi

                      #11
                      Originally posted by Tumppiko View Post
                      Syöttöpumpun ylempi kansi irti ja sieltä alta löytyy piirilevy mikä on neljällä pikkumutterilla kiinni, siirrät sitä sen puol milliä mitä piirilevyn reijissä on vara siirtää. Helppo homma, silmille ei tuu mitään irto osia pumpun sisältä mitä tarviis pelätä.

                      Säätönä korkeintaa "hammermode" siirron jälkeen jos edes sitäkään tarvii, riippuu onko syötön määrä muuttunu kuinka paljon.

                      Helpottaa hommaa jos viittii imusarjan irrottaa.
                      Siis imusarja irti vai ?
                      Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

                      Comment

                      • Tumppiko
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2006
                        • 58
                        • Ei kuulu sulle..

                        #12
                        Minä ainakin irrotin imusarjan ensin. Onnistuu kyllä luultavasti ilmankin.
                        Minulla on auto.

                        Comment

                        • m5bimmeri
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2011
                          • 250
                          • Suomi

                          #13
                          Originally posted by Tumppiko View Post
                          Minä ainakin irrotin imusarjan ensin. Onnistuu kyllä luultavasti ilmankin.
                          Jos jollain on kokemusta kyseisestä hommasta imusarjaa irroittamatta, niin olen kiinnostunut tietämään tarvitseeko jotain erikoisavaimia vai onnistuuko ihan tavis työkaluilla ?
                          Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎