Announcement

Collapse
No announcement yet.

523iA Aaltoileva kiihtyvyys ja liiallinen kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    #46
    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    Jonkunmoinen vika sentään löytyi ICV:n letku oli lähes poikki klemmarin juuresta, löytyi kaikenlaisten vaiheiden jälkeen uusi vielä tälle päivälle ja sain asennettua, vähän muutosta tuli. Kohta nähdään lähteekö adaptaatiot edelleen vaeltamaan.
    Ainakin selkeä muutos tuli laatikon toimintaan, nyt osaa D:lläkin vaihtaa vaihteita kun kaasun lyö pohjaan.

    Alan epäillä että vikaa on myös korvien välissä eikä autossa enää suurempaa vikaa olisi, katselin kiihdytysvideoita 523:lla ja niissä huomaa saman pykälän tehoalueessa tuossa kun lähtevät 1:llä kiihdyttämään, 3,5trpm huomaa selvän taitoksen kiihtyvyydessä. Mittaan ensi viikolla 0-100km/h ja 80-120km/h aikoja jos niistä selviäisi jotain, toki huono vertaus kun tuntuu vain alaväännössä sitä vikaa olevan, ei ylhäällä.


    http://www.youtube.com/watch?v=GkxygPMNfjU
    Hienoa, että löysit vian. Eli, siellä oli sitten imuvuoto.
    Puhdistitko icv:n kunnolla?
    Minulla oli myös joskus icv:n juuresta putki poikki ja oli kerännyt kaikki paskat sinne tyhjäkäyntiventtiiliin. uusi letku tilalle, mutta ei vaikutusta add arvoihin.

    Kyllähän se minullakin vetää hieman portaittain, mutta eipä se häiritse juurikaan.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1835
      • Kotona/Poissa

      #47
      Originally posted by janke View Post
      Hienoa, että löysit vian. Eli, siellä oli sitten imuvuoto.
      Puhdistitko icv:n kunnolla?
      Minulla oli myös joskus icv:n juuresta putki poikki ja oli kerännyt kaikki paskat sinne tyhjäkäyntiventtiiliin. uusi letku tilalle, mutta ei vaikutusta add arvoihin.

      Kyllähän se minullakin vetää hieman portaittain, mutta eipä se häiritse juurikaan.
      Jaa, mulla -96 523i manuaaliaskilla, enkä kyllä ole kiinnittänyt huomiota kiihtyvyydessä olevaan porrasmaiseen suorituskykyyn. Piirre liittyy ehkä automaattiaskin toimintaan tai sitten mahdollisesti teidän pirsseissä on vielä olemassa jotain epätäydellistä toimintaa.
      Last edited by Havis; 04-05-2013, 21:39.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        #48
        Originally posted by Havis View Post
        Jaa, mulla -96 523i manuaaliaskilla, enkä kyllä ole kiinnittänyt huomiota kiihtyvyydessä olevaan porrasmaiseen suorituskykyyn. Piirre liittyy ehkä automaattiaskin toimintaan tai sitten mahdollisesti teidän pirsseissä on vielä olemassa jotain epätäydellistä toimintaa.
        Niin... Paha sanoa, kun en ole manuaskilla ajanut enkä kyydissä ollut, että olisiko niissä järjestään veto tasaisempaa:think Kyllä kai tuo automaatti haukkaa tehoja erilailla, kun manuaali. Onhan ne tyhjäkäynti arvot minullakin vielä päin Vit..a vaikka en ole aikoihin niitä katsonut. Ei siihen löytynyt syytä, että miksi pyrkii laihentamaan seosta niin julmasti... Kai pitäisi uusia suuttimet,lambdat,imm ja ruiskunboxi, niin ehkä jotain tapahtuisi.
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • Jax_KiBez
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 2061
          • Pirkanmaa

          #49
          Mä olen kanssa miettinyt että liittyykö tohon automaatti tuo vedon vaihtelu, tietenkin mahdollista kun tosiaan tuo laatikon pito vaihtelee kuormituksen mukaan.
          Ja onhan totta että Bemarit ovat aikalailla ylätehoisia aina joten toi 2-tahtisen "tehopiikki" ei ihmetyttäis yhtään

          Putsasin ICV:n niin hyvin kuin pystyin, oli kanssa ihan mustaa mönjää täynnä, kaasuläppäkotelo oli yllättävän puhdas, en taskulampun kanssa sieltä paljon mustaa löytänyt. Bensapaineet unohdin tutkia, ehkä ensikerralla.
          Täytyy nyt seurailla mihin suorituskyky, adaptaatiot ja kulutus menevät, sen tiedän että tällä pitäisi kulutuksessa omassa ajossa päästä kesällä tohon 8.5-9.5 välille. Ja kiihtyvyys 0-100km/h n. 10sek
          Last edited by Jax_KiBez; 05-05-2013, 07:16.
          Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
          Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

          _____________________________________
          Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
          Tästä mun kaluston showroomiin
          Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

          Comment

          • Jax_KiBez
            BTCF Member
            • Jan 2010
            • 2061
            • Pirkanmaa

            #50
            Noniin kävin päästömittauksessa, ei tarvinnut kuin hetken pitää letkua kiinni huomatakseen että auto käy aivan tolkuttoman rikkaalla, huoltomies sano että 10-15% rikkaalla.

            Mistähän helvetistä tässä lähtis liikkelle, lambdat kyllä vaihtelee kun niitä tutkii, MAF näyttää järkeviä, eikä MITÄÄN vikakoodeja. Mikä ihme voi rikastaa seosta noin rajusti?
            Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
            Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

            _____________________________________
            Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
            Tästä mun kaluston showroomiin
            Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #51
              Originally posted by Jax_KiBez View Post
              Noniin kävin päästömittauksessa, ei tarvinnut kuin hetken pitää letkua kiinni huomatakseen että auto käy aivan tolkuttoman rikkaalla, huoltomies sano että 10-15% rikkaalla.

              Mistähän helvetistä tässä lähtis liikkelle, lambdat kyllä vaihtelee kun niitä tutkii, MAF näyttää järkeviä, eikä MITÄÄN vikakoodeja. Mikä ihme voi rikastaa seosta noin rajusti?
              Siellä on edelleen jossakin imuvuoto.

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1835
                • Kotona/Poissa

                #52
                Originally posted by Hemi View Post
                Siellä on edelleen jossakin imuvuoto.
                Eikö imuvuoto yleensä muuta seosta mielummin laihalle kuin rikkaalle? Koska seokseen menee enemmän ilmaa kuin on tarkoitus?
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1985
                  • Tampere

                  #53
                  Originally posted by Jax_KiBez View Post
                  Noniin kävin päästömittauksessa, ei tarvinnut kuin hetken pitää letkua kiinni huomatakseen että auto käy aivan tolkuttoman rikkaalla, huoltomies sano että 10-15% rikkaalla.

                  Mistähän helvetistä tässä lähtis liikkelle, lambdat kyllä vaihtelee kun niitä tutkii, MAF näyttää järkeviä, eikä MITÄÄN vikakoodeja. Mikä ihme voi rikastaa seosta noin rajusti?
                  Hmm.. onko tässä nyt joku ristiriita, jos oletetaan että lambda näyttää oikein ja tekee tasaista käyrää ylös/alas, niin eihän seos silloin voi olla liian rikasta?

                  Millä muuten tarkastit lambdan toiminnan ?

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    #54
                    Originally posted by Jax_KiBez View Post
                    Noniin kävin päästömittauksessa, ei tarvinnut kuin hetken pitää letkua kiinni huomatakseen että auto käy aivan tolkuttoman rikkaalla, huoltomies sano että 10-15% rikkaalla.

                    Mistähän helvetistä tässä lähtis liikkelle, lambdat kyllä vaihtelee kun niitä tutkii, MAF näyttää järkeviä, eikä MITÄÄN vikakoodeja. Mikä ihme voi rikastaa seosta noin rajusti?
                    Olikos sulla täysin lämpöinen kone tuossa pakokaasu testissä?
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • Jax_KiBez
                      BTCF Member
                      • Jan 2010
                      • 2061
                      • Pirkanmaa

                      #55
                      Originally posted by janke View Post
                      Olikos sulla täysin lämpöinen kone tuossa pakokaasu testissä?
                      Oli, 15km 4000-5000rpm taulussa ajettu, kun ruvettiin vielä pihassakin huudattaa niin asentaja sano että ei auta mitään, menee palamattomuusarvot ihan taivaisiin. Ja jäi märkä läikkä maahan pakoputken ulostulolle.

                      Originally posted by pheno View Post
                      Hmm.. onko tässä nyt joku ristiriita, jos oletetaan että lambda näyttää oikein ja tekee tasaista käyrää ylös/alas, niin eihän seos silloin voi olla liian rikasta?

                      Millä muuten tarkastit lambdan toiminnan ?
                      Tarkastin sun ohjelmallasi, teki lämpimänä tyhjäkäynnillä tasaista ylös-alas käyrää, sitten kun antoi kierroksia ja rasitti veti paljon tiheämpää käyrää. Meni ihan jostain 0,6V-4.8V jossen ihan väärin muista.

                      Originally posted by Havis View Post
                      Eikö imuvuoto yleensä muuta seosta mielummin laihalle kuin rikkaalle? Koska seokseen menee enemmän ilmaa kuin on tarkoitus?
                      Tätä olen itsekin vähän miettinyt, mutta en väitä vastaankaan jos joku enemmän sattuisi tietämään.

                      Nyt huomasin tossa että rupesi kulutusmittari ja ajotietokoneen keskikulutus vetää ihan puuta heinää, samalla kun kulutusmittari näyttää järkevää arvoa tasakaasulla esim. 10l/100km niin jos nollaan ajotietokoneen niin näyttää 5.5-6l/100km ja salavalikon säätö on tasan 1000, aikaisemmin näyttänyt kulutuksen täysin oikein.

                      Mä olen nyt niin hukassa, että mikä tätä vaivaa.
                      Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                      Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                      _____________________________________
                      Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
                      Tästä mun kaluston showroomiin
                      Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        #56
                        Originally posted by Jax_KiBez View Post
                        Oli, 15km 4000-5000rpm taulussa ajettu, kun ruvettiin vielä pihassakin huudattaa niin asentaja sano että ei auta mitään, menee palamattomuusarvot ihan taivaisiin. Ja jäi märkä läikkä maahan pakoputken ulostulolle.



                        Tarkastin sun ohjelmallasi, teki lämpimänä tyhjäkäynnillä tasaista ylös-alas käyrää, sitten kun antoi kierroksia ja rasitti veti paljon tiheämpää käyrää. Meni ihan jostain 0,6V-4.8V jossen ihan väärin muista.



                        Tätä olen itsekin vähän miettinyt, mutta en väitä vastaankaan jos joku enemmän sattuisi tietämään.

                        Nyt huomasin tossa että rupesi kulutusmittari ja ajotietokoneen keskikulutus vetää ihan puuta heinää, samalla kun kulutusmittari näyttää järkevää arvoa tasakaasulla esim. 10l/100km niin jos nollaan ajotietokoneen niin näyttää 5.5-6l/100km ja salavalikon säätö on tasan 1000, aikaisemmin näyttänyt kulutuksen täysin oikein.

                        Mä olen nyt niin hukassa, että mikä tätä vaivaa.
                        Voisko sielä nyt joku suutin tai suuttimet olla auki jatkuvasti:think Tai sitten se paineensäädin on jotenki rikki?
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Jax_KiBez
                          BTCF Member
                          • Jan 2010
                          • 2061
                          • Pirkanmaa

                          #57
                          Mutta auton käynnissä ei huomaa mitään, tyhjäkäynti on tasaista eikä mitään erikoista venkoilua tapahdu ajossa, paitsi tämä pieni tehottomuus alakierroksilla, ei mitään epätasaisuuksia kuitenkaan.
                          Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                          Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                          _____________________________________
                          Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
                          Tästä mun kaluston showroomiin
                          Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            #58
                            Originally posted by Jax_KiBez View Post
                            Mutta auton käynnissä ei huomaa mitään, tyhjäkäynti on tasaista eikä mitään erikoista venkoilua tapahdu ajossa, paitsi tämä pieni tehottomuus alakierroksilla, ei mitään epätasaisuuksia kuitenkaan.
                            On nämä mahdottomia vehkeitä. Mitäs ne Add arvot sulla näyttää tällä hetkellä Bank1 ja Bank2?
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • Jax_KiBez
                              BTCF Member
                              • Jan 2010
                              • 2061
                              • Pirkanmaa

                              #59
                              Yritän muistaa lukea huomenna kun töihin menen. En enää jaksa parkkipaikalle rynnätä läppäri kädessä. Otanpa työmatkan livedataa, jos siitä jotain selviäisi mitä koneessa tapahtuu.
                              Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                              Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                              _____________________________________
                              Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
                              Tästä mun kaluston showroomiin
                              Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #60
                                Originally posted by Havis View Post
                                Eikö imuvuoto yleensä muuta seosta mielummin laihalle kuin rikkaalle? Koska seokseen menee enemmän ilmaa kuin on tarkoitus?
                                Se on imuvuoto, jonka labda haistaa korkeasta jäännöshapesta ja systeemi ylikorjaa. Todennäköisesti se käy nyt perusohjelmalla.
                                Last edited by Hemi; 07-05-2013, 00:15.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎