Noniin, nyt on sitten vanos-remppa tehty, jaa ainakaan ekaan 50km ei mitään muutosta edelliseen, oli kyllä tiivisteet huonossa hapessa, niin vanoksen kuin venttiilikopankin, joten turha reissu ei ollut. Mutta nyt alkaa ihmetyttää että mikä mättää.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
523iA Aaltoileva kiihtyvyys ja liiallinen kulutus
Collapse
X
-
Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostNoniin, nyt on sitten vanos-remppa tehty, jaa ainakaan ekaan 50km ei mitään muutosta edelliseen, oli kyllä tiivisteet huonossa hapessa, niin vanoksen kuin venttiilikopankin, joten turha reissu ei ollut. Mutta nyt alkaa ihmetyttää että mikä mättää.
Omaankin pitäis nuo o-renkaat vaihtaa:think
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostNoniin, nyt on sitten vanos-remppa tehty, jaa ainakaan ekaan 50km ei mitään muutosta edelliseen, oli kyllä tiivisteet huonossa hapessa, niin vanoksen kuin venttiilikopankin, joten turha reissu ei ollut. Mutta nyt alkaa ihmetyttää että mikä mättää.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostTeitkö itse remontin? Uudet tiivisteet vaatii ilmeisesti väh.100km ajoa, että mukautuvat vanoksen toimintaan.
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostTeitkö itse remontin? Uudet tiivisteet vaatii ilmeisesti väh.100km ajoa, että mukautuvat vanoksen toimintaan.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Comment
-
-
Nyt on jo sisäänajeltu 300-400km, ei muuttunut sen suuremmin mihinkään, ainoa mikä tiivisteiden vaihdon jälkeen huomannut että huipputehoa tuolla rajoittimen lähellä tullut hieman lisää mutta edelleen tuo alle 3500rpm heikkous tuntuu. Ja tosiaan välillä, harvoin kun kaasun lipaisee pohjaan niin auto lähtee pirteästi vetämään 2500rpm asti ilman tehottomuutta, mutta vain aniharvoin. Kulutus edelleen seka-ajossa 10.5-11l/100km, kun edelliset 523 mennyt sinne 8.5-10l/100km väliin.
Sitten huomasin että jos vedättää esim. ylämäkeen vitosella kaasu pohjassa sillein että nopeus ei nouse eikä kierrokset niin kulutusmittari aaltoilee hieman, varmaan jonkun 1l/100km, mutta silti. Ja edelleen kummastuttaa että vaikka kulutus on korkea niin esim. kun 100km/h 5.vaihteella turbiinilukossa lyö kaasun pohjaan niin kulutusmittari ei nouse kuin 12-13l/100km vaikka kierroksia se n. 2000rpm ja kaasu on pohjassa, ei tunnu loogiselta. Kuitenkin kun lyö nelosen päällä ja lukko aukeaa ja kierokset nousee kaasupohjassa tuonne 2500rpm niin kulutusmittari menee tonne 25l/100km hujakoille.
Pystyykö muuten lambdojen vaikutusta testamaan ihan sillä että ottaa irti liittimet ja ajaa, vai vetääkö kone vikatilaan ilman niitä?
Ei kyllä toisaalta lambda-vialta vaikuta, kun antaa hyvän signaalin ja ongelma on niin kylmänä kuin lämpimänä, toki tietenkin vanos ei toimi kylmänä joten sama tehottomuus voi tuntua senkin takia. Toisaalta taas kun auto herää eloon kunnolla siinä 4500-5000rpm kaasu pohjassa juuri kun tietokoneen mukaan auto hylkää lamdan informaation.
Helkutti että on tekeytyvinään niin vaikeaksi tämä auto. Kaipaisin vaan toimivaa Bemaria, sais nauttia kesästä.Last edited by Jax_KiBez; 30-05-2013, 08:18.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostNyt on jo sisäänajeltu 300-400km, ei muuttunut sen suuremmin mihinkään, ainoa mikä tiivisteiden vaihdon jälkeen huomannut että huipputehoa tuolla rajoittimen lähellä tullut hieman lisää mutta edelleen tuo alle 3500rpm heikkous tuntuu. Ja tosiaan välillä, harvoin kun kaasun lipaisee pohjaan niin auto lähtee pirteästi vetämään 2500rpm asti ilman tehottomuutta, mutta vain aniharvoin. Kulutus edelleen seka-ajossa 10.5-11l/100km, kun edelliset 523 mennyt sinne 8.5-10l/100km väliin.
Sitten huomasin että jos vedättää esim. ylämäkeen vitosella kaasu pohjassa sillein että nopeus ei nouse eikä kierrokset niin kulutusmittari aaltoilee hieman, varmaan jonkun 1l/100km, mutta silti. Ja edelleen kummastuttaa että vaikka kulutus on korkea niin esim. kun 100km/h 5.vaihteella turbiinilukossa lyö kaasun pohjaan niin kulutusmittari ei nouse kuin 12-13l/100km vaikka kierroksia se n. 2000rpm ja kaasu on pohjassa, ei tunnu loogiselta. Kuitenkin kun lyö nelosen päällä ja lukko aukeaa ja kierokset nousee kaasupohjassa tuonne 2500rpm niin kulutusmittari menee tonne 25l/100km hujakoille.
Pystyykö muuten lambdojen vaikutusta testamaan ihan sillä että ottaa irti liittimet ja ajaa, vai vetääkö kone vikatilaan ilman niitä?
Ei kyllä toisaalta lambda-vialta vaikuta, kun antaa hyvän signaalin ja ongelma on niin kylmänä kuin lämpimänä, toki tietenkin vanos ei toimi kylmänä joten sama tehottomuus voi tuntua senkin takia. Toisaalta taas kun auto herää eloon kunnolla siinä 4500-5000rpm kaasu pohjassa juuri kun tietokoneen mukaan auto hylkää lamdan informaation.
Helkutti että on tekeytyvinään niin vaikeaksi tämä auto. Kaipaisin vaan toimivaa Bemaria, sais nauttia kesästä.
Mulla on hankintalistalla uusi Maf ja ehkä lambdatkin. Ainoat enää mitkä minusta voi vaikutta tuohon minun aaltoilevaan kiihtyvyyteen.Last edited by janke; 30-05-2013, 10:13.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
En ole vielä testannut toista IMM, tarkoitus olisi tässä pian jostain semmoinen hankkia kokeeksi. Auto kyllä jaksaa 100km/h ihan normaalisti, jos vähänkään jyrkemmässä ylämäessä ajaa turbiinilukossa niin ei edes kaasupohjassa pysy vauhti taulussa.
En osaa tohon ylä-alamäki vaihteluun muuta sanoa kuin, että eikös autolla yleensä ole tapana hidastua ylämäkeen ja kiihtyä alamäkeen?
Auto vetää tosi hyvin 4500-6500rpm, pieni pykälä välillä tuntuu 5000rpm kohdilla, mutta tehot on tallessa, en vaan älyä miksi vääntö ei alle 3500rpm ole.
Jos paikalta lähtee pakko 1. vaihteella kaasu pohjassa niin aika laiska on lähtö, eka nytkähtää liikkelle sitten aika rauhallisesti kelaa 1500-3500rpm sitten lähtee kuin 2-tahtinen kelaamaan aina punarajalle saakka.
Enempi en kyllä osaa enää kuvata tätä ongelmaa, ja edelleenkään en mitään vikaa löydä livedatassa, tai vikakoodeissa.
Mulla oli lambdan johdot irti kokeeksi ja toimi ihan samanlailla, ei mitään suurta muutosta tohon ala-tehottomuuteen, vähän puutuneempi oli melkein koko kierrosalueelta.
Eli koitetaan MAF:ia seuraavaks, jos ei auta niin sit alkaa loppuu mielenkiinto.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostEn ole vielä testannut toista IMM, tarkoitus olisi tässä pian jostain semmoinen hankkia kokeeksi. Auto kyllä jaksaa 100km/h ihan normaalisti, jos vähänkään jyrkemmässä ylämäessä ajaa turbiinilukossa niin ei edes kaasupohjassa pysy vauhti taulussa.
En osaa tohon ylä-alamäki vaihteluun muuta sanoa kuin, että eikös autolla yleensä ole tapana hidastua ylämäkeen ja kiihtyä alamäkeen?
Auto vetää tosi hyvin 4500-6500rpm, pieni pykälä välillä tuntuu 5000rpm kohdilla, mutta tehot on tallessa, en vaan älyä miksi vääntö ei alle 3500rpm ole.
Jos paikalta lähtee pakko 1. vaihteella kaasu pohjassa niin aika laiska on lähtö, eka nytkähtää liikkelle sitten aika rauhallisesti kelaa 1500-3500rpm sitten lähtee kuin 2-tahtinen kelaamaan aina punarajalle saakka.
Enempi en kyllä osaa enää kuvata tätä ongelmaa, ja edelleenkään en mitään vikaa löydä livedatassa, tai vikakoodeissa.
Mulla oli lambdan johdot irti kokeeksi ja toimi ihan samanlailla, ei mitään suurta muutosta tohon ala-tehottomuuteen, vähän puutuneempi oli melkein koko kierrosalueelta.
Eli koitetaan MAF:ia seuraavaks, jos ei auta niin sit alkaa loppuu mielenkiinto.
Minun bimmeri hidastuu loivaankin mäkeen jos ajan vaikka 100kmh ja vauhti on harjanteella pudonnut noin 90kmh ja sen jälkeen jos on samanlainen loiva alamäki, niin eipäs enää jaksakkaan kiihtyäkkään 100kmh.:think Eli, ajaminen tuolla raadolla on yhtä kaasun pumppausta ja veto on jossain kadoksissa kun vanos ei ole vielä actiivisena.
Eli, meillä Jax on jotain samanlaista vikaa noissa autoissa, mutta mikä vittu sen ratkaisee.....? Tietenki M5, mutta ei pysty niin ei pysty!Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Yritin Phenon ohjelmalla katsoa mitä tapahtuu kun auto on voimaton ja mitä tapahtuu kun vetää, mikään ei muutu radikaalisti kahden tehoalueen välillä. Vanos toimii normaalisti ja muut arvot. Pitäis hommaa ammattilainen kurkkaa mutta 75e-100e/h ei houkuta.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Comment
-
-
Minulla edelleen tyhjäkäynnillä Add:t Bank1 ja Bank2 korjaa seosta -80 ja -60. Ja arvot alkavat pudota kun ottaa tankinkorkin pois ja ilmansuodattimen pois, mutta pudotus on jotain 10-20.:think Tätähän on tarinoitu vaikka kuinka, mutta johtuisko noista suuttimien virheellisestä aukiolo ajasta vai bensan paineista, joita en edelleenkään ole saanut mitattua
Eli, kysymys: Miksi autoni ei saa ilmaa tarpeeksi tyhjäkäynnillä?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Itsellä on samanlainen auto kuin topicin aloittajalla ja omani on ollut samanlainen koko omistukseni ajan. Välillä tuntuu laiskalta välillä taas pirteältä mutta paha sanoa kun itse ajan kyseisellä autolla ehkä kerran viikossa noin 25km.
Silloin kun hain vikaa huonoon käynnistyvyyteen niin tuli vaihdettua kaikki anturit, bensapumppu, bensansuodatin, koko huohotinjärjestelmä ym. ym. ja kaikki letkut ja iittimet tuli käytyä läpi mutta auto on toiminut koko ajan samalla tavalla.
Kulutus on pyörinyt seka-ajossa 9,2-10,6L/100km koko ajan.Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900
Comment
-
-
Omassa 528ia:s vähän samanlaista onkhelmaa että alle 3500rpm tuntuu ihan mopolta ja sitten vasta lähtee ja kulutusmittari näyttää ihan omiaan, antaakin vikakoodia lambdasta jonka nyt meinaankin vaihdella ja toivon että sitten alkaa homma pelittään kuten pitää..F15 M50D
E36 328 turbo
E34 535 turbo
Comment
-
Comment